Snahy o změkčení emisních limitů v USA neprošly

Nový americký prezident má v plánu změnit spoustu věcí a očekávání jsou možná v řadě ohledů ještě větší, než co se nakonec může zrealizovat. Trumpova vítězství se nedávno chytilo i sdružení Auto Alliance, sdružující značky BMW, Fiat Chrysler Automobiles, Ford Motor Company, General Motors, Jaguar Land Rover, Mazda, Mercedes-Benz, Mitsubishi Motors, Porsche, Toyota, Volkswagen a Volvo, tedy naprostou většinu v Americe působících automobilek, s nadějí, že se jim podaří vyjednat zmírnění přísných Obamových emisních limitů pro období 2017-2021.
Ale s tím zásadně nesouhlasila agentura EPA, která, aby tomu předešla, uspíšila jejich schválení, což jednoduše znamená, že od příštího roku začnou platit. Automobilky tak musí v roce 2017 zlepšit ekonomiku provozu ze současných 34 mpg na 35 mpg, respektive na 41 mpg v roce 2021. Norma na období 2022-2025 bude přesně stanovena v dubnu 2018, očekává se však, že v roce 2025 dojde ke zpřísnění až na 50 mil na galon.
Regule na další období jsou tedy dány, ale alianci automobilek se může lobování podařit v roce 2018, analytici z Kelley Blue Book totiž odhadují, že Donald Trump coby skeptik teorií o ovlivňování klimatu a republikán v kombinaci s republikánským Kongresem bude otevřenější návrhům Auto Alliance.