Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Snahy o změkčení emisních limitů v USA neprošly

Michal Fokt Michal Fokt 21. 12. 2016 • 13:33
10
EPA si pospíšilo se schválením původně stanovených limitů, aby do nich nemohla mluvit Trumpova administrativa. Lobování automobilek tedy nebylo úspěšné

Nový americký prezident má v plánu změnit spoustu věcí a očekávání jsou možná v řadě ohledů ještě větší, než co se nakonec může zrealizovat. Trumpova vítězství se nedávno chytilo i sdružení Auto Alliance, sdružující značky BMW, Fiat Chrysler Automobiles, Ford Motor Company, General Motors, Jaguar Land Rover, Mazda, Mercedes-Benz, Mitsubishi Motors, Porsche, Toyota, Volkswagen a Volvo, tedy naprostou většinu v Americe působících automobilek, s nadějí, že se jim podaří vyjednat zmírnění přísných Obamových emisních limitů pro období 2017-2021.

Ale s tím zásadně nesouhlasila agentura EPA, která, aby tomu předešla, uspíšila jejich schválení, což jednoduše znamená, že od příštího roku začnou platit. Automobilky tak musí v roce 2017 zlepšit ekonomiku provozu ze současných 34 mpg na 35 mpg, respektive na 41 mpg v roce 2021. Norma na období 2022-2025 bude přesně stanovena v dubnu 2018, očekává se však, že v roce 2025 dojde ke zpřísnění až na 50 mil na galon.

Regule na další období jsou tedy dány, ale alianci automobilek se může lobování podařit v roce 2018, analytici z Kelley Blue Book totiž odhadují, že Donald Trump coby skeptik teorií o ovlivňování klimatu a republikán v kombinaci s republikánským Kongresem bude otevřenější návrhům Auto Alliance.

Související články

Témata
23. 12. 2016 13:22
Re: K článku
zrovna v oblasti automobilizmu bude Trump mozna jeste tvrdsi nez Obama, takze pro tebe coby cichace nafty to bude jeste vetsi utrpeni az Trump zacne uradovat ;-) >:D

ekonomicky je totiz snizovani zavisloti na rope a vyuzivani domacich obnovitelnych levnych zdroju jeden z nejdulezitejsich prvku k uspesne rostouci ekonomice, a soucasna ekonomika USA za poslednich 10 let ukazuje prave to ze mnohem vice zamestnava americany dnes ta oblast obnovitelnych zdroju a naopak fosilni oblast silne klesa, Trump rozhodne nebude delat kroky proti tomu aby to menil ;-)
23. 12. 2016 13:18
Re: K článku
pick upy a trucky spadaji do jine kategorie nez to co se tu resi, maji jine mirnejsi predpisy
23. 12. 2016 13:14
Re: K článku
ty "ekofašisti" dali v lonskem roce praci vice nez pul milionu americanum a naopak americke automobilky s vyhradne fosilni produkci propousteli a o praci tak prislo neco malo prez 100 tisic americanu v automotive, takze tvuj argument ztraty pracovnich mist je jaksi dost nespravnej ;-)

pick-upy spadaji do jine kategorie, tykaji se jich jine mirnejsi predpisy, stejne jako trucky, mimochodem tak jako v EU i v USA jsou dulezite flotilove emise, respektive v USA flotilova spotreba, takze ani muscle car nevymrou, proste jen dana automobilka bude muset k danemu modelu nabidnout do prodeje alternativu na druhe strane spektra ;-)

a ted k clanku, Trump s tim nic delat nebude, on coby hlasajici ze zajisti americanum dalsi pracovni mista bude spolehat hlavne na ty firmy co mu ty mista prinesou, a fosilni prumysl za poslednich 10 let v USA stagnute a propousti ci presouva vyrobu do Mexika, Trump by byl idiot kdyby sel na ruku prave temto firmam ktere delaji presnej opak nez co on hlasa ;-) navic cim mene bude USA zavisle na rope z dovozu, tim lepe se jim bude darit ekonomicky, Trump neni blbej aby si sam podsebou rezal vetev kvuli automobilkam ktere mu nejdou na ruku a naopak delaji vsechno opacne nez jak to chce on
22. 12. 2016 11:09
Re: K článku
Ekoterorista je ten co kucha DPF nebo jinak steluje emise, ne ten co se snazi mu v tom zabranit.
21. 12. 2016 20:13
Re: K článku
Samozřejmě že to dělají taky kvůli penězům, to snad nikdo neskrývá, k smíchu toho moc není. Ale je tu taky za bé, či za á, dělají to protože je to šetrnější k lidskému zdraví a životnímu prostředí, né že né. Holt vývoj a pokrok, nakonec i zápecníci ocení, je to jenom věc zvyku na novotu. Ale ještě deset-patnáct let to potrvá, takže klídek, já si taky zatím raději jezdím pomocí klasiky.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku