Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Soud nařídil zákazy jízdy starších naftových aut v Essenu

ČTK ČTK 16. 11. 2018
100
Německý správní soud nařídil zavést zákazy jízdy starších naftových automobilů v některých částech západoněmeckého města Essen.

Týká se to i některých úseků frekventované dálnice A40, která vede jižní částí centra. Informovala o tom agentura DPA.

Spolková země Severní Porýní-Vestfálsko musí podle soudu zapracovat odpovídající ustanovení do plánu k zajištění čistoty ovzduší. Rozhodnutí soudu je důsledkem žaloby organizace na ochranu životního prostředí Deutsche Umwelthilfe, která stejným způsobem - a zatím úspěšně - postupuje i proti dalším německým městům, v nichž je překračován limit 40 mikrogramů oxidu dusičitého (NO2) na metr krychlový v ročním průměru.

Částečný zákaz jízdy starších naftových automobilů již letos zavedl Hamburk a v budoucnosti takové opatření čeká motoristy i v dalších německých městech, například v Berlíně, Stuttgartu, Kolíně nad Rýnem, Bonnu či Frankfurtu nad Mohanem.

Kvůli přibývajícím zákazům jízdy ve spolkové republice je možné, že se část starších německých dieselů přesune do zemí východní Evropy. Obává se toho třeba eurokomisařka pro vnitřní trh a průmysl Elžbieta Bieńkowská.

Podle Spolkového úřadu pro životní prostředí zemře v Německu ročně asi 6000 lidí předčasně na nemoci srdce a krevního oběhu vyvolané emisemi NO2. Už v malých koncentracích může oxid dusičitý dlouhodobě vést k vážným následkům.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

kolenovrti
ryccardo
| 23. 11. 2018
1. takhle jak to prezentuješ sem to nikdy netvrdil.
2. ty seš hroznej politik. Tak když to nechceš přiznat, tak ti tady pár poznatků z toho článku vypíšu.

Věta:
Nicméně, pokud se týká aktuální situace u nás, máme k dispozici studii ČVUT k emisím z dopravy v Praze a podle ní nejde až tak o Euro 4 nebo 6, jako o technický stav spalinových cest daného vozu. A to by měly prověřovat stanice měření emisí.

Tě jasně usvědčuje ze lži o ukrutný nebezpečnosti EURO5 dieselů. Zjevně podle odborníků z ČVUT není problém ani EURO4 auto. Podstatný je technický stav.

Další věta:

Autobazary se přitom shodují, že aktuálně je na českém trhu z čeho vybírat a žádný zvýšený tlak z Německa nepociťují.

vyvrací hoax od soudružky eurokomisařky, že budou autobazary zaplavovat podle tebe neekologický auta z Německa.

jdeme dál.

Zánovní vozy jsou nejrychleji rostoucím segmentem. - to jaksi vyvrací tvůj hoax o tom jak se sem vozí starý šroty.

A aby toho nebylo málo další střípek do mozaiky:

Obnově vozového parku nahrává, že za cenu okolo sto padesáti tisíc (což je podle statistik pro většinu běžných českých domácností částka, kterou si mohou dovolit investovat do nákupu auta) si lze pořídit vozy, které Euro 5 spolehlivě plní. Jsou to automobily jako třeba Fabie nebo Hyundaie i30.

Opět další věta vyvracející tvůj hysterický hoax o záplavě ČR šroty z Německa. Ejhle oni to vlastně nejsou šroty, ale nový moderní auta.

no a věta

Podle všeho jsou tedy výkřiky typu „Levné diesely ze západu zamoří východní Evropu“ jen laciným politickým vystoupením a trh si sám bude diktovat.

To je když věříš politiků a ne odborníkům >:D

a poslední hřebíček do rakve názor odborníka z ČVUT.

Podle Michala Vojtíška z ČVUT vyprodukuje polovinu nejškodlivějších emisí v Praze jen pět procent aut a právě tohle je podle nás věc, na kterou by se měli politici zaměřit. Většinou jde o auta s odmontovanými filtry pevných částic, která sice mohou být novější datem výroby, ale tato nepovolená úprava z nich dělá větší problém, než je patnáct let staré auto s dobře seřízeným motorem a funkčním výfukovým potrubím.

Další body netřeba rozebírat. Děláš tady ze sebe osla a ještě si hraješ na hrdinu.

>:D >:D
Avatar - Hammunasakra
kolenovrti
Hammunasakra
| 23. 11. 2018
1. tuhle si neviděl moc rozdíl mezi novym a 15 let stary = takže změnil = teď chceš koupit 10 let starý = tak to vidíš takhle. I tu bezpečnost sem dal jako argument pro nový = a moc tě to nebralo = takže názor si změnil :-)
2. tak co si tim článkem chtěl říct? Asi si ho nepochopil = tukan tam člověku kterej nechce aby se sračkomety jen přesunuly z bohatších do chudších zemí = nikdo neřiká. To ti uniklo ;-)
3. Jaký zase kecy? Že to tak je víme všichni = ty evidentně zatim nechápeš = proč nejen jedna politička = řiká že tentokrát to neni úplně vono >:-[]
4. lhát se nemá >:D
5. netušil sem že se měří v laboratoři = my mluvíme o měřeních v provozu = na vejfuku auta = no a ty je popíráš :-)
Ostatně o tom je přece Dieselgate = to v laboratoři když tomu tak chceš řikat ;-) je k ničemu = když je změřili v reálu = byla to katastrofa. 11 milionů katastrof
6. takže dál ztrapňovat :-)
Je fascinující že sice velestručně ale celkem jasně sou závěry měření Dopravní fakulty ČVUT zmíněný i v tom tvym odkazu = a ty je vykládáš = přesně obráceně! :yes: >:D >:-[]
kolenovrti
ryccardo
| 23. 11. 2018
1. žádnej názor jsem nezměnil. To že je z pohledu čistoty provozu a bezpečnosti lepší jezdit v 10 starým autě než 15 let starým je názor, který zastávám od začátku.
2. Copak si ten článek nečetl. Závěry odborníků z ČVUT, který jsou trochu jiný než jak si ty představuješ svět >:D
3. o tom, že lidi nemají na nový auta prachy jsem se nehádal. Právě proto tak kvete dovoz relativně nových aut z Německa, Holandska, Itálie apod. proti kterýmu se stavíš a jedna polská politička, který žereš její kecy.
4. celou dobu vím, že dieselgate je o NOx. Nikde jsem netvrdil opak.
5. už ti došlo, že čísla na papíře jsou dost často diametrálně odlišný od reality? V provozu bude drtivá většina aut, který vykazují jiný parametry než při měření v laboratoři.
6. přečti si ten odkaz co jsem ti posílal ať víš jaký jsou závěry odborníků z ČVUT a nešíříš tu hoaxy >:D
Avatar - Hammunasakra
kolenovrti
Hammunasakra
| 22. 11. 2018
1) tak kdy si změnil názor na 15 let starý auta? ;-)
2) co si chtěl říct tim článkem? Autor nevidí eurokomisařku = jako ty = jako tukan z toho vycházíš spíš ty :-)
3) tukani sou možná taky chytřejší než ty = i ty ale víš že tady se nový auta kupovat nebudou = tady vládli komunisti = tady eště desetiletí nebudou lidi kupovat nový auta = teď je medián v čistym asi 24t. kč = a nekecej že nevíš ani to = myslim to že běžnej čech si eště dlouho nebude kupovat nový auta >:D
4) už ti došlo že Dieselgate neni o sazích a jejich filtru?
5) už ti došel rozdíl mezi 1500 a 8? :-)
6) už chápeš co znamej ty měření [odkaz]
6) nebo se budeš dál a dál ztrapňovat? >:-[]
kolenovrti
ryccardo
| 22. 11. 2018
Tady si něco přečti, ať se už dál neztrapňuješ >:D >:D

[odkaz]

Tukanka hájí lobby automobilek. Automobilky chtějí, abychom si kupovali nový auta ne jetý. To je ten důvod. Ne aby ty si dýchal jako čistší vzduch.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku