Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Soud potvrdil chyby v tendru České pošty na nákup dodávek

redakce AUTO.CZ
Diskuze (11)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) postupoval správně, když loni zrušil tendr České pošty na nákup dodávek za 300 milionů korun.

Potvrdil to dnes Krajský soud v Brně, který zamítl žalobu společnosti A. Charouz, od které chtěl pošta původně auta koupit. ČTK to řekl soudce Krajského soudu v Brně David Raus.

Podle něj se proti loňskému rozhodnutí ÚOHS odvolala pouze společnost A. Charouz, Česká pošta žalobu nepodala. "Zrušením zadání veřejné zakázky nebyl vítězný uchazeč zkrácen na žádném svém veřejném subjektivním právu," uvedl Raus. Soud podle něj nenašel v postupu ÚOHS ani žádné procesní pochybení.

Správní řízení zahájil úřad na základě podnětu ze soutěže vyřazeného Fiatu. Firma Fiat si stěžovala, že podmínky byly šity na míru Fordu a konkrétně modelu Ford Tranzit, se kterým Charouzova firma vyhrála.

Pošta v podmínkách tendru stanovila, že u jednotlivých zakázek zadávaných na základě rámcové smlouvy se mohou měnit požadavky na technické parametry vozů. "Zadavatel si tak fakticky vyhradil právo odebírat i vozidla jiných parametrů, než která byla vymezena v zadávací dokumentaci. Toto ustanovení je zásadním porušením zákona o veřejných zakázkách a mohlo podstatným způsobem ovlivnit výběr nejvhodnější nabídky," uvedl loni předseda ÚOHS Petr Rafaj.

Zadavatel dále požadoval, aby uchazeči doložili seznam významných dlouhodobých dodávek vozidel obdobného typu pro jednoho objednatele v letech 2006 až 2008. Tento požadavek byl podle ÚOHS nepřiměřený. "Dodavatel mohl prokázat splnění odpovídající kvalifikace i více dodávkami probíhajícími v jeden časový okamžik více objednatelům," uvedl Rafaj.

Při hodnocení ekonomické výhodnosti nabídky Česká pošta posuzovala cenu, maximální termín dodání vozidel a kvalitu plánu organizace plnění zakázky. Nabídka uváděla i cenu za 50 vozidel od každého ze sedmi typů požadovaných automobilů. Tento požadavek byl podle ÚOHS v rozporu s předpokládaným počtem odebraných vozidel, neboť u některých typů zadavatel předpokládá odebrání výrazně menšího počtu kusů. Uchazeči o zakázku tak oceňovali objem dodávek, který ve skutečnosti nebudou realizovat, a výše nabídkové ceny tedy nebude odpovídat reálnému odběru.

Pošta mezitím letos vypsala nový tendr na 350 dodávek, který opět vyhrál Ford Charouz. Proti jeho výsledku se již nikdo nedovolal, proto firmy v září podepsaly smlouvu a v současnosti pošta podle mluvčí Marty Selicharové postupně vozy přebírá.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (11)
11. 11. 2011 06:05
Re: Tendr 2011
No tak ono jde o to, že to není jen o tranzitu...
Fiat má toho nepoměrně víc co nabídnout a dovolím si říct, že i za lepší cenu (samo se neabíme o ceníkovkách)...

Ale hold je vidět, že to má TONDA velmi dobře pošéfované..., páč se svojí nabídkou nejen, že nemá jak konkurovat v podstatě ani tomu Ducatu, tak třeba Doblu, Fiorinu, případně všem třídám Iveca už vůbec ne...

Tím neříkám, že je Tranzit špatný (asi na vození balíků stačí), nicméně na to by stačily v někteých případech i třeba ty Dobla... (kde je Connect v přímém srovnání mimo mísu)...

Ale jak říkám, jistě si to spolu upekli, měl být Fiat progresivnější a nemohl nevyhrát... Někde udělali chybu a za to si mohou sami a ne Tonda... :yes:
11. 11. 2011 06:01
Re: Tendr 2011
Načas... Fordem..? :-)
10. 11. 2011 20:13
Re: Tendr 2011
Sam mam Forda, ale v dodavkach je podla mna jednicka Ducato.
10. 11. 2011 16:12
Re: Tendr 2011
co máš furt s tím Tondou? Myslím si, že Ford je pro nás oba přijatelný kompromis, ne?
Myšleno zde...
;-)
10. 11. 2011 15:53
Re: Tendr 2011
...budou mít Fordy, ne?