Soud rozhodl: Čínský plagiát Fiatu Panda nesmí do Evropy
Ty jako by z profilu a zevnitř využili více než jen inspiraci italským vozem Panda. Ačkoliv čínská automobilka pozměnila předek a zadní část, okopírovaných prvků zbylo podle soudu dost na to, aby za importování jediného GWPeri musela Great Wall Motors zaplatit pokutu 15 tisíc eur (tedy přibližně 360 tisíc korun). Výrok soudu tedy znamená, že GWPeri se v Evropě prodávat nebude.
Čínské kopie – dnes budí úsměv, zítra však…
Pro automobilku Great Wall Motors tedy tentokrát expanze jejích malých modelů do Evropy nevyšla. Neoddiskutovatelný fakt je, že zkušenosti čínských výrobců stále narůstají, a to také díky spolupráci se světovými značkami. Příští GWPeri už klidně může být svébytným vozem, ovšem tato generace jím podle rozhodnutí italského soudu ještě není. Stačí porovnat profil vozu a tvar prosklení kabiny. GWPeri působí zkrátka jako facelift Fiatu Pandy.
Automobilka Great Wall se u svých konkurentů inspiruje velice ráda. Mírně řečeno. Například SUV Greatwall Sing je velice podobné Nissanu X-Trail. Ale lépe na tom nejsou ani další čínští výrobci. Známé případy přivlastnění si cizího díla známe z čínské kopie Chevrolet Matiz (Chery QQ), nebo starší generace Mercedesu třídy C (Geely Merrie 300). Toto kopírování však neplatí jen pro automobilový průmysl, známé jsou například i klony telefonů iPhone.
Vývozní ambice
Zkušenosti a chuť exportovat své vozy však v Číně stále roste. Brilliance hodlá vstoupit na náročný evropský trh už letos. Plány Brilliance ovšem nekončí na starém kontinentu. Po usazení na místních trzích totiž chtějí Číňané zaměřit své úsilí na expanzi do USA.