Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

General Motors se zbavuje techniky Opelu. Holden končí se svojí Insignií a Astrou

David Bureš David Bureš 11. 12. 2019 • 16:15
52
16
Zobrazit náhledy (52)
Holden Astra RSV Holden Astra RSV Holden Astra RSV Holden Astra RSV Holden Astra RSV Holden Astra RSV Holden Astra RSV Holden Astra RSV Holden Astra RSV Holden Astra RSV Holden Astra RSV Holden Astra RSV Holden Astra RSV Holden Astra RSV Holden Astra RSV Holden Astra RSV Holden Astra RSV Holden Astra RSV Holden Astra RSV Holden Astra RSV Holden Commodore Calais Holden Commodore Calais Holden Commodore Calais Holden Commodore Calais Holden Commodore Calais Holden Commodore Calais Holden Commodore Calais Holden Commodore Calais Holden Commodore Calais Holden Commodore Calais Holden Commodore Calais Holden Commodore Calais Holden Commodore Calais Holden Commodore Calais Holden Commodore Calais Holden Commodore Calais Holden Commodore Calais Holden Commodore Calais Holden Commodore Calais Holden Commodore Calais Holden Commodore Calais Holden Commodore Calais Holden Commodore Calais Holden Commodore Calais Holden Commodore Calais Holden Commodore Calais Holden Commodore Calais

Opel nadále vyrábí auta pro svého bývalého majitele, který je prodává třeba v Austrálii pod značkou Holden. Ta se však přeznačkovaných verzí Insignie a Astry hodlá zbavit.

Německá značka Opel sice dnes patří do Skupiny PSA, stále je ale v lecčems navázaná na svého předchozího majitele, koncern General Motors. Konkrétně třeba v Rüsselsheimu vyrábí pro GM modely Buick Regal a Holden Commodore, což jsou přeznačkované varianty Opelu Insignia. Už to ale nebude mít dlouhého trvání, Buick oznámil, že s Regalem končí v Severní Americe, a stejné plány má i australská značka Holden.

Buick ukončí výrobu Regalu pro severoamerický trh společně s modelovým rokem 2020 s tím, že se raději více orientuje na SUV, v nichž vidí větší perspektivu. Příští rok skončí i Holden se svým Commodore, přičemž důvod konce tohoto modelu vysvětluje stejně jako sesterská značka.

„Holden přijímá toto rozhodné opatření, aby zajistil výrazné zaměření na největší a nejvýnosnější segmenty trhu,“ říká k rozhodnutí prozatímní předseda a generální ředitel Holdenu Kristian Aquilina. Konkrétně se má jednat o pick-upy a SUV. Ty letos tvoří 76 % prodejů Holdenu s tím, že se očekává nárůst tohoto podílu. S ohledem na konec Commodore věc logická...

V případě Holdenu je to přitom velké překvapení. Jméno Commodore je součástí jeho nabídky již od roku 1978, navíc se ještě nedávno hovořilo o chystané modernizaci. Holden navíc v roce 2020 ukončí také prodej modelu Astra, což je přeznačkovaný stejnojmenný kompakt též od Opelu. Commodore a Astra se budou prodávat do té doby, než se vyprodají skladové zásoby.

„Ti, kdo chápou a uznávají hrdé dědictví Commodore, nepřijali rozhodnutí ho ukončit snadno. Dnes je ale větší výběr než kdy dříve a zákazníci ukazují silnou preferenci vysoké pozice za volantem, funkčnosti a praktičnosti SUV a pick-upů,“ tvrdí Aquilina.

Rozhodnutí o konci Commodore a Astry přichází v době, kdy Holden ztrácí na domácí půdě svoji pozici. Léta dominoval trhu u protinožců, letos ale už vypadl z top 10 značek na australském trhu. Spolu s tím padají i jeho australské prodeje, v období od ledna do listopadu meziročně spadly o 37 %. Jestliže třeba v roce 1998 Holden doma prodal 217.900 aut, letos to bude jen zhruba 8.700 vozů. I proto od roku 2017 se vozy Holden už nevyrábějí v Austrálii, ale zahraničních továrnách GM.

Opel Insignia tak zůstane po konci svých bratrů v Rüsselsheimu osamocen. V příštím roce nicméně dorazí v modernizované verzi. Buick Regal sice zůstane na čínském trhu i nadále (minimálně prozatím), tamější verze se ale vyrábí přímo v Říši středu, v továrně GM-SAIC.

Holden Commodore se v současné generaci začal vyrábět v roce 2017, ve výrobě tak vydrží pouhé tři roky. Oproti u nás známé Insignii se liší nejen znaky, ale třeba i nabídnutím vidlicového šestiválce o objemu 3,6 litru.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Barrichello
Re: Re: Buick konční se sedany
| 13. 12. 2019
protože pomatenci potřebují jezdit v SUV :-) K čemu, naco.

Takovej Charger je pohodlnější a je v něm víc místa než v kdejakém SUV
Avatar - pradeda777
Re: Re: Footie, meat pies and Holden cars.....
| 12. 12. 2019
Šak píšu....že pomalu končí... ;-) Holden Commodore byl celá desetiletí a před ním to byl Holden Kingswood
http://s31.wheelsage.org/…_kingswood_3.jpg
(to byl také poslední Holden designed and built in Australia) Australia´s own car asi tak jako Škodovka v Česku. Holden měl čistě australské kořeny.
Avatar - pradeda777
Re: Re: Re: Re: Re: Footie, meat pies and Holden cars.....
| 12. 12. 2019
Toyota vyvážela z Austrálie Camry a Aurion (V6) na blízký Východ ještě nedávno. Ale to fungovalo několik let jen díky štědrým dotacím od státu, ale nakonec ani to nemohlo srovnat efekt vysokých výdělků, které si odbory vymohly a předloni Toyota v Austrálii s výrobou aut skončila zrovna tak jako Holden a před nimi Ford i Chrysler i Mitsubishi i Nissan/Datsun.
Teď se Toyota Camry a snad i Aurion vyrábí a vyváží z Thajska, kde je daleko levnější pracovní síla.
Avatar - xxc
Re: Buick konční se sedany
| 12. 12. 2019
asi preto koncia, ze mali vypredanu produkciu a fabrika nestihala vyrabat :-D
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Footie, meat pies and Holden cars...
| 11. 12. 2019
Ti to dělali jen po koupi Chrisleru. Stejně to Lancii nepomohlo.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku