Spalovací MG3 zná ceny. Vyjde o dost levněji než hybridní verze
Čínský konkurent Škody Fabia či Toyoty Yaris přijel nejdříve s hybridní verzí, kterou nyní doplňuje čistě spalovací provedení. To v Německu sice vyjde levněji, má ale nižší výkon a pouze manuální převodovku.
MG se loni díky 4101 registracím na českém trhu dostalo na 13. místo mezi značkami. Za leden si čínská automobilka zatím připsala 350 vozů, což ji taktéž řadí na třináctou příčku. Nejoblíbenějším modelem nadále zůstává crossover ZS s 286 kusy, který prochází generační obměnou. Nejmenší model v podobě hatchbacku MG3 je s 11 exempláři až daleko vzadu.
Prodeje tohoto vozu by ovšem mohla pomoci nastartovat čistě spalovací verze. Dosud je totiž „trojka“ k dispozici pouze s hybridním pohonem o systémovém výkonu 143 kilowattů. Konvenční varianta s atmosférickou patnáctistovkou s 85 kW je již připravena na startu, české ceny ovšem zatím neznáme.
Odpíchnout bychom se ovšem mohli od německého ceníku, kde MG3 se čtyřválcem startuje na částce 17.990 eur, což je asi 452 tisíc korun. Ve srovnání s hybridem vychází nová motorizace o dva tisíce eur (zhruba 50.000 Kč) levněji, s ohledem na českou základní cenu elektrifikovaného modelu 489.900 Kč proto můžeme odhadnout, že dostupnější provedení může začínat asi na 439.900 Kč.

Úspora padesáti tisíc korun je na pohled výrazná, nezapomeňme ovšem na několik bonusů hybridního modelu. Ten má již v základu samočinnou převodovku (patnáctistovka je kombinována s pětistupňovým manuálem) a je výrazně silnější. Díky tomu se můžete těšit na dynamiku odpovídající autům se sportovnějším naturelem. MG3 Hybrid+ totiž na stovku zrychlí už za osm sekund. Čistě spalovací alternativa bude jistě pomalejší, což brzy potvrdí i oficiální údaje.
Hybrid se též dokáže dostat na vcelku zajímavou spotřebu. Zejména ve městě umí být docela efektivní, nemluvě o vysoce kultivované jízdě na elektřinu. Na první pohled dostupnější a racionálnější patnáctistovka proto nemusí být automaticky lepší volbou.