Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Sportovní fordy čeká elektrická budoucnost, může se vrátit i RS

Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
Ford Puma ST
18 Fotogalerie
Marek Bednář
Diskuze (11)

Elektrické fordy budou dostávat sportovní verze a nemělo by jít jen o výkon, vyplývá ze slov šéfa produktového marketingu evropské divize Fordu.

Když si dnes otevřete nabídku sportovních vozů na webu českého zastoupení značky Ford, kromě samozřejmého mustangu s V8 na vás vyskočí dvě výkonné verze elektrického Machu-E a jediný vůz s označením ST – model Puma. Jakkoliv je to velmi schopný vůz, oproti nedávné minulosti, kdy tato písmena měla i fiesta a focus, to není nic moc.

Mohlo by se to však změnit, alespoň podle Jana Herzoga, šéfa produktového marketingu evropské divize Fordu. Ten řekl britskému magazínu Auto Express, že „by měl velkou radost z varianty ST nebo RS“ elektrických modelů značky.

Rychlé elektromobily jsou zatím v nabídce Fordu dva – zmíněný Mustang Mach-E ve verzích GT a Rally. Menší, na platformě MEB koncernu VW vzniklé modely Capri a Explorer zatím sportovně laděné verze nedostaly a elektrická Puma Gen-E je zatím příliš čerstvá na to, aby Ford ohlašoval nějaké její divočejší verze.

To ovšem neznamená, že nebudou. „Rozhodně přijde, pokud ne na tomhle modelu, tak na tom následujícím,“ řekl o sportovnější variantě elektrické pumy Herzog. Proč zmiňoval příští generaci? Puma jako model je na světě už šestým rokem a je možné, že během dvou, tří let přijde nová generace – a právě až ta může dostat ostřejší verzi i s elektrickým pohonem.

Video placeholder
Ford Puma Gen-E • Zdroj: Ford

Jestli ale bude mít označení ST či RS, nebo jestli tato legendární písmena dostanou capri s explorerem, však Herzog ani nenaznačil. Jeho čerstvá slova nicméně nejsou první, která od Fordu na toto téma zaznívají.

Na podzim loňského roku britský magazín Autocar hovořil s Amkem Leenartsem, šéfdesignérem evropské divize Fordu, na stejné téma. „Když se podíváte na Ford Performance, jsme větší než kdy dřív – formule 1, Dakar, WRC, Pikes Peak, Nascar,“ vyčetl Leenarts aktivity divize. „Musí to mít vliv na naše normální auta,“ dodal s tím, že „pokud to neuděláme, činíme špatné investice. Takže se to musí přenést do naší nabídky normálních aut na celém světě“.

Zdroje: Auto Express, Autocar zdroj videa: Ford

Vstoupit do diskuze (11)