Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Sprintovali jsme s Kiou Rio a Renaultem Clio. Kdo byl rychlejší?

David Bureš David Bureš 18. 5. 2017
23
Francouzského zastánce downsizingu jsme postavili proti Korejci s atmosférickým motorem, abychom zjistili, kdo z nich bude ve sprintu na 400 metrů rychlejší.

360p480p240p720p1080p

Pátky na Auto.cz již tradičně patří srovnávacím testům a tento týden bude ve znamení „poetického“ souboje mezi Renaultem Clio a Kiou Rio. Než však oba malé hatchbacky postavíme proti sobě v komplexním srovnání, ukážeme, jak si stojí ve sprintu na 400 metru.

Do testu se nám sešli dva zástupci odlišného trendu. Zatímco Clio s přeplňovaným tříválcem 0.9 TCe o výkonu 70 kW (včetně overboostu) je typický příklad downsizingu, Rio je v dané výkonové kategorii tradicionalista, používá atmosférický čtyřválec 1.4 CVVT (74 kW). Liší se i převodovka, zatímco Clio sází na levnější pětistupňový manuál, Rio má komplexnější šestistupňový. Přesto obě auta udávají shodnou hodnotu zrychlení z 0-100 km/h, 12,2 sekundy. To dokázalo, že vzájemný souboj v akceleraci bude hodně těsný.

A opravdu byl, jak si můžete na přiloženém videu prohlédnout. Rychleji sice odstartuje Clio, Rio se ale na něj rychle dotáhne, aby jej posléze předehnalo.

Zároveň se ukázaly rozdíly v koncepci obou motorů. S Riem se akceleruje snadněji, jeho atmosférickou čtrnáctistovku stačí vytočit, kde má nejvíce síly. Naopak v Cliu si musíte dávat pozor na úzké pásmo, v němž je zátah turba nejsilnější, tedy někde mezi 2000 a 3000 otáčkami. Jakmile ho vystihnete, jede Renault jako ďas, jinak ale působí mdle. Rio je naopak apatické v nízkých otáčkách, postupně ožívá až kolem 3500 otáček. Musíte ho tak notně vytáčet, což při běžné jízdě není moc komfortní.

Motory jsou ale jen jedna z hodnocených kategorií našich srovnávacích testů. Který z hatchbacků je levnější? Má některý z nich prostornější interiér, když jsou velikostně prakticky shodné (délka 4,06 metru a rozvor okolo 2,58 metru)? A jak jsou na tom s jízdními vlastnostmi? To se dozvíte již v zítřejším srovnávacím testu Kie Rio a Renaultu Clio.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Gratuluji...
| 19. 5. 2017
Kdyby redakce tusila, ze te to tak rozhodi, by to urcite radeji zamlcela.
Avatar - dr.biker
Overboost
| 19. 5. 2017
Tak si pospěš, motor 1,2 16v s touto generací Clia skončí, i Dacia jej teď již nenabízí.
Motor 0,9 TCe není špatný na běžné každodenní cestování, dá se s ním v pohodě žít, pokud od auta nečekáš, že bude dálniční stíhačka, tak je to naprosto v pohodě. Dynamika ve městě i mimo něj je dostačující.
Motor 1,2 TCe je sice lepší, ale příplatek 25 tisíc vůči 0,9 TCe a 55 tisíc vůči základní 1,2 není zrovna malý, když vezmeš do úvahy cenu auta.
To je zase test...
| 19. 5. 2017
ale veď v článku sa píše, že je to len ochutnávka pre kompletnou porovnávačkou, tízer
Avatar - Emel
To je zase test...
| 19. 5. 2017
Test bude, tohle je jen demo ;-)
Avatar - Emel
Overboost
| 19. 5. 2017
U Clia bych šel buď do 1.2 16V 75k pro nějaký příměstský provoz, nebo pak 1.2TCe v manuálu. 0.9TCe 5MT evidentně není žádný zázrak.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku