Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Audi Q7 V12 TDI i RS6 připraveny ke startu

Ondřej Láník Ondřej Láník 31. 8. 2007 • 05:54
4
48
Audi zatím jen naznačuje, ale jsme velmi blízko, takže čekání už nebude příliš dlouhé. Ve Frankfurtu se očekává premiéra dvou silných modelů Q7 V12 TDI a RS6.

Audi jej avizovalo už loni, letos v Detroitu jej ještě jednou připomnělo, ale v Ženevě patřila pozornost jinému supervýkonnému TDI: 4,2 V8 (240 kW). Ve Frankfurtu bude bavorská automobilka první dvanáctiválcové TDI prezentovat v definitivním sériovém provedení.

Z předchozích oficiálních zpráv výrobce týkajících se studií Q7 V12 TDI pocházejí následující fakta. Novinka je po konstrukční stránce integrována do modulárního systému stavby koncernových motorů v rámci VW Group. Podobně jako další vidlicové šesti, osmi a desetiválce použité u Audi, má také nový dvanáctiválec rozteč válců 90 mm, ale místo V svírajícího úhel 90° je použito kompaktnější řešení s 60°, které má optimální vlastnosti i z hlediska vyvážení setrvačných sil a momentů. Zdvih 91,4 mm a vrtání 83 mm, to jsou známé parametry moderního šestiválce 3.0 TDI a stejná čísla jsou nyní i ve specifikaci motoru V12 TDI o zdvihovém objemu 5934 cm3. S délkou pouze 684 mm je tento V12 velmi kompaktní a pouze o 166 mm delší než motor V8 TDI.

Použitý systém vstřikování common-rail je v současnosti špičkové řešení s maximálními vstřikovacími tlaky 2000 bar (200 MPa), piezovstřikovači s osmiotvorovými tryskami a dvěma řídícími jednotkami vzájemně spolupracujícími na bázi master-slave. Přeplňování obstarávají turbodmychadla, která dávají plnící tlak až 2,5 bar. Dvanáctiválec bude údajně schopen již nyní plnit emisní normu Euro 5 i bez zachycovače NOx.

Nejvýkonnější turbodiesel současné světové produkce dosahuje výkonu 368 kW (při nespecifikovaných otáčkách) a točivého momentu 1000 Nm mezi 1750 a 3000 ot./min. Audi Q7 s touto výbavou dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za 5,5 s a nejvyšší rychlost je pochopitelně elektronicky omezena na 250 km/h. Kombinovaná spotřeba superdieselu s nově dimenzovanou šestistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic má činit podle údajů výrobce 11,9 l/100 km.

Nenechte se zmást nápisem 4,2 TDI na zádi. Obrovské vstupní otvory mají v předním nárazníku jen dvanáctiválce...

Současné desetiválcové S6 s motorem o objemu 5,2 l a nejvyšším výkonu 320 kW, dokáže vůz zrychlit na 100 km/h za 5,2 sekundy, nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Nejvyšší točivý moment 540 Nm je k dispozici v rozmezí otáček 3000 až 4000 min-1, přičemž již od 2500 ot./min je točivý moment větší než 500 Nm, a to až do 5500 ot./min. Toto vše však zřejmě na nové konkurenty nebude stačit, myslí si u Audi.

Zatímco Audi S6 mají na zádi čtyři kulaté koncovky výfuku, RS6 které vidíme na špionážních snímcích, dostanou dvě velké oválné koncovky a rozměrnější vstupní otvory v přídi. Dnes je zřejmé, že tehdy byly ještě prototypy oděny do předprodukčních kabátů S6. Nové snímky zřetelně odhalují karoserii rozšířenou v oblasti blatníků.

Audi pro vrcholný model zvolilo přeplňování známého vidlicového desetiválce a tak nové RS6 se za zákazníky vydá s motorem, který bude mít výkon někde mezi 380 a 405 kW. Omezovač se nebude stejně jako u předchozího modelu nastaven na konvenčních 250 km/h.

Také tento model se s největší pravděpodobností představí na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

Související články

Témata
1. 9. 2007 07:33
Re: Silny motor, ale co to naklaneni v zatackach??? HRUZA
Dej mi na sebe email, poslu ti neco, co tve presveceni posle do prikopu jako Q7.
1. 9. 2007 07:32
Re: Silny motor, ale co to naklaneni v zatackach??? HRUZA
Tak to sorry ale i Lexus RX je v zatackach lepsi nez Q7, mozna to bude tim, ze je trosku menci, mozna to bude taky tim, ze u Lexusu je stabilizacni system zapnuty od nizke rychlosti non-stop. Nevim jak na tom je konkurence ale vim ze jeste pred rokem se u vsech nemcu zapinala stabilizace az pri prekroceni parametru. U Lexusu se takovym situacim snazi zabranit. Ne je jen napravit. Jeste takovy bombonek.... Lexus RX ma pod kapotou maximalne 200Kw pohon, takze pokud maji "srovnatelne" parametry, tak LEXUS je bezpecnejsi, protoze slbsi pohon znamena menci zatez v zatackach... Jo jo ja se smeju jak vidim ty 4 litry Q7, chudaci v zatackach aby se neprevratili.... Hold jeste to nemaj promakane.
Avatar - Ruffi
31. 8. 2007 23:37
vyznam?
Kde skoncia auta ako X5 alebo Q7? V dzungli miest a ciest(spevnenych).Do terenu sa pozru raz za uhorsky rok.Netvrdim vsak ze by ho nezvladli.Mat najsilnejsi dieselovy agregat na svete(zatial) je aj o imidzi.Ved slogan Audi vravi za vsetko-NASKOK VDAKA TECHNIKE.
31. 8. 2007 22:45
Re: audi.....
jasne >:D V12 a este k tomu nafta... ten bol dobry!!! 8-s
31. 8. 2007 18:46
Silny motor, ale co to naklaneni v zatackach??? HRUZA
Na co bude 12valec kdyz s 6 valcem se Q7 tak tak udrzi na ceste, videli jste srovnani Q7, BMW5 (stare) a cayenne???? Q7 je pouze na primy smer, jak je nejaka zatacka, radej spomalit pod 50Km/hod
Články odjinud