Spy photos: Audi R8 (tečkované)
Koncept Audi Le Mans Quattro z roku 2003 se dostane do výroby v takřka nezměněné podobě ještě letos! První špionážní fotografie z vysokorychlostního testování vozu na německém Nürburgringu odhalují vzhled nového supersportu do nejmenších detailů. Kamufláž musela pryč, aerodynamika hraje právy v této fázi důležitou roli. Zůstávají jen matný tmavý lak, několik barevných lepících pásek a romantické bílé tečky.
Naši partneři zachytili v posledních dnech nové Audi R8 v poslední fázi vývoje a testování na slavném německém okruhu. Od studie Le Mans Quattro se sériový model nebude v základních tvarech vůbec lišit, úpravy se týkají příliš drahých diodových čelních světlometů, které byly nahrazeny klasickými projektorovými. Tvar sdruženého světlometu ale zůstává zachován, stejně jako neobvyklé hliníkové plochy za předními dveřmi. Vzadu jsou nyní místo dvou uprostřed umístěných koncovek koncovky hned čtyři, koncová světla se výrobce zatím snaží kamuflovat barevnou lepicí páskou, ale vysoké rozlišení fotografií již nyní dává představu i o vzhledu této části vozu. Lehce přepracovány byly partie kolem místa pro registrační značku, přední spojler i tvarování kapoty
Šéf automobilky Audi Prof. Dr. Martin Winterkorn minulý týden potvrdil, že na konci roku se v Neckarsulmu bude vyrábět také nový supersportovní automobil značky Audi - model R8.
Co přesně bude pod kapotou Audi R8 zatím není jasné. Studie Audi Le Mans Quattro měla pod kapotou motor 5,0 V10 biturbo FSI (449 kW), se čtyřventilovou technikou s plynule proměnným časováním a přímým vstřikováním benzínu. Neméně zajímavý byl točivý moment 750 Nm/1750 – 5800 ot./min, katapultující 1530 kg těžký vůz na stovku za 3,7 s, na 200 km/h pak za 10,8 s. Výrobce udával teoretickou maximální rychlost 345 km/h.