Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: BMW 3 po faceliftu (nové fotografie) + prodeje v luxusním segmentu střední třídy v Evropě

Ondřej Láník
Diskuze (33)
Na podzim 2008 se aktuální generace BMW řady 3 dočká faceliftu. Polovina životního cyklu je pryč a nové konkurenční Mercedesy C a Audi A4 jsou hrozbou, kterou je třeba odvrátit.

Nedávno zveřejněná statistika vozů prodaných v Evropě potvrzuje, že na čele prémiového segmentu střední třídy je stále BMW řady 3 (298.192 ks) s výrazným náskokem před modernizovaným Audi A4 (222.863 vozů) na druhém místě. Na třetím místě je pak Mercedes-Benz třídy C (178.809 ks). V případě Audi a Mercedesu se na trhu generační obměna naplno projeví zřejmě až v roce 2008. Reakcí na to má být facelift trojkového BMW.

Že jsme zapomněli na ostatní luxusní modely této třídy? Vezmeme-li v úvahu prodané objemy BMW, Mercedesu a Audi, nic tak hrozného by se nestalo. Nejvážnějším konkurentem německé trojice se zdá být Lexus IS (19.251 ks) a pokud bychom připustili další rozšíření segmentu směrem dolů, tak i Saab 9-3 (64.439 ks) a Alfu Romeo 159 (66.313 ks). Jaguar a jeho X-Type je s 15.414 prodanými vozy nejžádanějším modelem značky, ale odbyt meziročně dramaticky klesl o 7 tisíc jednotek. Volvo S60 si loni v Evropě našlo 15.039 zákazníků.

Ale zpět k BMW řady 3.Jak je vidět na fotografiích kamuflovaného vozu, decentních změn bude mnoho. Nově tvarované nárazníky vpředu a vzadu patří k bontonu takových úprav v rámci jedné generace, stejně tak jako nové tvary předních a zadních světlometů. Vyfotografovaný vůz má také sportovněji tvarované prahy. Nové prolisy ve střední části kapoty a odlišné tvarování ledvin vyniknou po odmaskování asi jen v přímém srovnání se současným provedením.

Motoráři BMW prý dále zapracovali na již nyní špičkové technice, která dokáže být nejen rychlá, ale také při bežné jízdě úsporná.

Ondřej Láník
Diskuze (33)
Avatar - Dinar
20. 3. 2008 10:24
Změny
Ono to v podstatě moc nechtělo, hlavně změnit optiku zadních světel a zvětšit rozchod vpředu i vzadu alespoň o centimetr. To první se, podle obrázků, stalo, snad budou vypadat zadní světla trojky stejně povedeně jako na jakémkoliv jiném mnichovském modelu, to druhé nejspíš zůstane jak bylo, a bude třeba to řešit jako dosud, větším rozměrem kol. Technika se obmněňuje průběžně, tady nemá trojka problém, tak snad nástup nováčků zachytí. Good luck. ;-)
Avatar - Onyx
26. 2. 2008 23:39
Re: BMW design
Bravo! Konecne to nekdo rozumne rozsek` :yes:
Avatar - Dragon.001
26. 2. 2008 23:06
Re: Z louže do bláta. Fůůůj!
Přesně tak :yes: E46 forever. Ne ten hnus co dělají dnes!
Avatar - Dragon.001
26. 2. 2008 01:49
Z louže do bláta. Fůůůj!
Co kdyby už někdo konečně vykopal Bangleho a spol. i s těma jejich šišatejma "výtvorama" :no: To je přece hřích, obalit dokonalý stroj a skvělý auto něčím tak odpudivým. Co kdyby začlo dělat BMW zase hezký auta?! Hmm... Jako odrazový můstek berte: E46 M3 CSL :yes: