Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: BMW 5 (F10) - Transplantace větších ledvin (nové foto)

Ondřej Láník
Diskuze (21)
Mnichov přiveze velkou novinku asi až do Ženevy příští jaro. Ano, řeč je o nové generaci BMW řady 5.

Po více než sedmi letech se zřejmě až příští rok na jaře představí nové BMW řady 5. Pod kódovým označením F10 se ukrývá nástupce řady E60 - klasický tříprostorový sedan, kód F11 patří novému kombi touring, které příjde s půlročním zpožděním za sedanem, příští rok na podzim.

Předskokanem klasickým pětkám bude odvozený crossover GT, který bychom měli v definitivní sériové podobě vidět již velmi brzy.

Charakter přídě nových BMW určují mamutí ledviny, jak je známe už z řady 7. Pětka půjde stejnou cestou. Při tvorbě nového BMW vyšší střední třídy se designéři drželi vzoru číslo 7, takže styling obou vozů bude podobný nejen díky ledvinám, ale také celkovými proporcemi a řadou detailů.

Cestující se konečně dočkají většího rozvoru, i když není pravděpodobné, že by se celý deseticentimetrový přírůstek projevil na velikosti prostoru pro nohy. Když se BMW rozhodlo sportovně naladit řadu 7, u menší pětky to nemůže být jinak. Řidiči si prý opět užijí. Středová konzole jim bude více nakloněna, jako za starých časů. Kola zadní nápravy se budou za příplatek natáčet spolu s těmi předními. Automatická převodovka ZF bude mít rovnou osm stupňů. Verze xDrive budou mít alternativně vzadu Dynamic Performance Control, aktivně přerozdělující točivý moment na kola v zatáčce.

A co motory z Mnichova? Nejprve budou k dispozici pouze zážehové šestiválce 525i (3,0 l, 160 kW), 530i (3,0 l, 200 kW), 540i (přeplňovaný 3,0 l, 225 kW), osmiválec 550i (přeplňovaný 4,4 l, 300 kW) a tradičně velkorysá naftová paleta 520d (2,0 l, 132 kW), 525d (dvojitě přeplňovaný 2,0 l, 154 kW), 530d (3,0 l, 180 kW), 535d (dvojitě přeplňovaný 3,0 l, 220 kW).

Později na scénu příjdou také další motory, mj. základní 520i (přeplňovaný 2,0 l, 150 kW) a vrcholný M5 (přeplňovaný 4,4 l, 400 kW).

Ondřej Láník
Diskuze (21)
18. 7. 2009 06:15
Re: Je to ještě BANGLOVA práce?
sucasna 5ka je bozska a a6 alebo predosle ecko primitisa v dizajne na nu nechyta / argument, ze sa ti nepaci preto, ze ju navrhoval Bangle je dost chaby
- zaroven aj MB sa dizajnovo trosku posunulo, iba Audi sa drzi svojho bezpohlavneho smeru pre ..... nas

prosne dnesna doba si vyzaduje vsetko prvoplanove, lubive, bez podtextu... je to na dlhsiu debatu ....

p.s.- vypocujte si kapelku special providence

:yes:
Avatar - Vampix(Diesel Power)
18. 7. 2009 00:39
Re: Je to ještě BANGLOVA práce?
myslim, že pracovat na ní mohl, ale určitě ještě neměli úplně celé vozidlo a mnohé se dá změnit. Ono není nutne udělat zas tak moc, pro to, aby vozidlo změnilo tvář. Ale mně se Bangl naopak docela líbil, tim myslím jeho design a působení v BMW
Avatar - Vampix(Diesel Power)
18. 7. 2009 00:35
Re: Vyfuk
tak ty koncovky bych tolik nehrotil...Ono se to může ještě lišit podle motorizace jako např u trojky. Ale na světla jsem zvědavý. Tuhle pětku a její protážena světla jsem přímo zbožnoval, tak čekám s napětím co příjde...
17. 7. 2009 20:55
Re: Je to ještě BANGLOVA práce?
Myslim, ze nie. Sefdizajner BMW je uz dlhsiu dobu Adrian Van Hooydonk a uz pri predoslych projektoch tam bol jeho rukopis.
17. 7. 2009 20:33
Vyfuk
Konecne nie su koncovky vyfukov zdruzene v kope na jednej strane, ale symetricky po oboch stranach. Taktiez stoji za povsimnutie iny farebny odtien angel eyes (doteraz zlty, teraz do modra), co naznacuje pouzitie diod. :yes: