Spy Photos: BMW X6 M - Výkon s nízkou spotřebou?
BMW vychrlilo za poslední rok hned několik klíčových novinek, ale nad radostí z jízdy se stále více naklání Damoklův meč v podobě možných sankcí za nadlimitní flotilovou spotřebu. Tu bude muset automobilka - a v konečném důsledku také zákazníci -draze platit. I proto asi automobilka s příchodem velmi silných verzí velkých modelů vyčkává.
U nových modelů jako je nové BMW řady 7 je uvedení na trh s několika prestižními motorizacemi celkem běžné. Všechny motory mají špičkové parametry a spotřeba paliva je vysoká vlastně jen v absolutních měřítcích. Pouze jediný motor má osm válců, standardem se stává přeplňování a na megalomanský vznětový osmiválec si tentokrát zákazníci asi budou muset nechat zajít chuť. Příchod desetiválcových nebo dvanáctiválcových verzí si záměrně automobilka nechává na pozdější dobu. A tentokrát nejde jen o marketing. Dosud totiž není jasné, jak to s chystaným programem emisních postihů bude.
Podobná situace panuje také v segmentu SUV. Prototypy BMW X5 s velmi silným agregátem jsme viděli už loni v létě a potom ještě několikrát v různých provedeních, ale oficiálně se takový model dosud nikde nepředstavil.
Odpovědí na výtky ekoaktivistů a eurooptimistů bude zřejmě hybridní verze, ale radost z jízdy chce automobilka dopřát i vyznavačům klasických velmi silných motorů. Momentálně nejsilnější jednotka v X6 je přeplňovaný osmiválec 4,4 l (300 kW, 600 Nm), který pohání i BMW 750i, takže nad ním je v existujícím portfoliu sportovních motorů už jen pětilitrový atmosférický desetiválec z BMW M5 (373 kW, 520 Nm). Jestli ale inovačně velmi aktivní BMW opravdu sáhne po existujícím motoru není vůbec jisté.
Těžká SUV by snesla i magickou dvanáctiválcovou jednotku, už proto, že konkurenční Audi Q7 by tak přišlo o jeden superlativ.