Spy Photos: Fiat Grande Punto dostane na podzim nové motory Multiair
Po čtyřech letech výroby se Fiat Grande Punto dočká letos na podzim inovovaného provedení, které zřejmě vydrží v nabídce v nezměněné podobě až do příchodu zcela nové generace. První snímky ukazují prototypy s decentním maskováním, které halí jen masku.
Důležitou změnou, kterou představitelé Fiat Powertrain Technologies srovnávají s příchodem prvních common-railů v 90. letech, má být nová generace naftových a zážehových motorů. V oblasti vznětových jednotek se dokončuje vývoj systému Multijet 2, který má posunout schopnosti levných moderních turbodieselů na novou úroveň v oblasti emisí (Euro 5), průběhu točivého momentu v nízkých otáčkách a spotřeby paliva.
Zatím se o novém systému ví pouze to, že bude spočívat v instalaci nového dvoupístového vstřikovacího čerpadla a nové generace solenoidových vstřikovačů. Prvním motorem nové generace bude 1,3 SDE (Small Diesel Engine).
Do výroby se konečně dostane také produkční verze nového ventilového rozvodu, který byl před několika lety představen pod názvem Uniair. Co z bezvačkového rozvodu se dostane do sériové podoby nazvané Multiair není zatím jasné. Víme ale, že prvními motory, které ponesou jméno Multiair budou přeplňované jednotky 1,4 T-JET, které díky nové technice ovládání ventilů budou mít místo 88 kW celých 99 kW a v silnějším provedení bude nabízen místo stávajících 110 kW rovnou 121 kW. Vylepšené motory budou mít o 10 % nižší spotřebu a asi o 20 % větší točivý moment v nízkých otáčkách.
Nové motory dostanou opět modely Alfa Romeo MiTo, Lancia Delta a Fiat Bravo, premiéru by měl Multiair absolvovat ve Frankfurtu letos v září.