Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Hyundai Genesis 4,6 V8 míří proti BMW řady 5

Ondřej Láník
Diskuze (31)
Korejskou jedničku už nic nezastaví na cestě do boje proti luxusním značkám. Útok na evropské prémiové špičky je možná až příliš optimistický, ale nedávná minulost Lexusu, Infiniti nebo Acury ukázala, že "nic není nemožné".

Sedan Genesis, který se představil v podobě konceptu na letošním autosalonu v New Yorku, rozčeří vody výkonných čtyřdveřových sedanů. Automobilka Hyundai do něj totiž velmi pravděpodobně bude montovat i osmiválcový agregát Tau V8 4,6 l naladěný na výkon 283 kW, který bude pohánět zadní kola. Do budoucna je stále otevřená i varianta, že se pod kapotou modelu Genesis objeví také dieselový agregát.

Není vyloučena ani mírně futuristická možnost, že Genesis bude poháněn vodíkem. Pokud by se tak stalo, ředitel výroby ve společnosti Hyundai Dong Jin Kim říká, že modely s jiným než benzinovým agregátem by se na klíčové trhy (jako je USA, kde plánuje Hyundai prodat 20.000 vozů Genesis ročně) dostaly nejdříve v roce 2010.

Hyundai nechce výrobu nijak oddalovat. Se začátkem roku 2008 bude zahájen prodej tohoto sedanu vyšší střední třídy na jihokorejském trhu. Podle aktuálních zpráv od zdroje bude 90 % dílů sériového vozu shodných s konceptem za začátku roku.

Karoserie s délkou přes 5 metrů bude mimo osmiválce pod kapotou vozit i šestistupňovou automatickou převodovku a řadu v této třídě obvyklých luxusních a komfortních high-tech prvků výbavy. Ceny by se v USA měly pohybovat v pásmu 25 až 30 tisíc dolarů.

Ondřej Láník
Diskuze (31)
4. 9. 2007 10:35
Re: Spálene ruky
Myslím, že bys neměl mlžit: Kia ani Hyundai už nejsou laciná auta, která cenově podbízejí trh. Jsou to auta s výborným poměrem value for money a dají se proto koupit za velmi rozumnou cenu. Nebo ti snad víc než 500 k za nejvyšší výbavu i30 připadá jako laciné auto? - Lze naopak očekávat, že jejich ceny postupně ještě porostou, jak roste sebevědomí značky, ale že vždy budou hledět na to, aby byly cenově výhodné, to je všechno. Otázka spíš je, jak je možné, že značky jako Ford, Renault , Citroen... jsou najednou schopné dlouhodobě prodávat svoje modely se slevami v řádech 100 k a dorovnávat se tak k hladině cenové nabídky Hyundaie/Kie. Není spíš něco v nepořádku s jejich cenotvorbou, nebraly náhodou zákazníky dlouhá léta na hůl?
4. 9. 2007 10:26
Re: Spálene ruky
Souhlas - ve skutečnosti už v některých kategoriích JD Power v USA Hyundai nad Toyotou opakovaně vítězí, takže ty rozdíly ve vnímání se opravdu minimalizovaly. Záruku pro USA má Hyundai obvykle 10 let, což je pecka i na americké poměry. - Další souhlas: v Evropě se vyšší střední zmocnily podniky se svými fleety, případně zazobanější podnikatelé, do osobního vlastnictví si je tu kupuje menšina. To je podstatná odlišnost od USA, kde vyšší střední zdaleka není vnímaná jako nějaký luxus nebo kdovíjaká společenská prestiž. Až bude Hyundai chtít vstoupit skutečně do luxusní kategorie, bude to vypadat trochu jinak. Bylo by fajn, kdyby si někteří debatéři uvědomili, že Hyundai je globální značka a Evropa je pro něj sice významný, ale ne rozhodující trh - doposud generuje většinu svého zisku v JV Asii a USA. - A třetí souhlas: Genesis je imho míněný jako demonstrace poměrně zásadního pokroku v konstrukční a kvalitativní vyspělosti firmy. Když si automobilka troufne na platformu se zadním náhonem a signalizuje, že ji použije i pro opravdové sportovní auto, musí si takovou náročnou věc opravdu dobře rozmyslet. Tady o žádné střílení brokovnicí do mraků nejde, Hyundai přesně ví, co dělá. - Na prestižním žebříčku globální hodnoty značky (Global Brand Value), který sestavuje každý rok Business Week s agenturou Interbrand, už Hyundai postoupil na 72.místo, za ním zůstaly Porsche, Lexus, Nissan. Pro ujasnění: je to odborným odhadem stanovená finanční hodnota značky, čili něco jako hospodářská síla značky na trhu. Hyundai se poprvé do TOP100 Interbrandu dostal v roce 2005 (84.). Zdaleka ne všechny automobilky se do Top100 kvalifikují - před Hyundaiem je ještě (shora dolů) Toyota, MB, BMW, Honda, Ford, VW, Audi.
4. 9. 2007 02:35
Re: Spálene ruky
Presne tak, Hyundai ma v USA povest velmi dobrou, sice ne tak, jako Toyota nebo Honda, ale blizi se. V podstate se na nej lide divaji v porovnani s T/H jako nepatrne horsi kvalita za vyrazne lepsi cenu. Navic maji v USA jednoznacne nejdelsi zaruku a na to kupujici hodne slysi. Na druhou stranu je pravda, ze u nas v Evrope to bude jiste okrajova zalezitost urcena spise k podpore prodeje jinych rad, aby automobilka dokazala sve schopnosti a techn(olog)ickou vyspelost. A co se tyka designu konceptu, z meho pohledu jednoznacne povedeny.
Avatar - freeman
3. 9. 2007 13:30
Re: Spálene ruky
Ja som to prirovnal k realnej porovnateľnej konkurencii. Ale ak idú proti E-Klasse a BMW 5 (ako píšeš) tak to môžu už teraz baliť. Ja si fakt neviem predstaviť menagera ktorý roky používa E alebo 5 ako si kupuje Hyundai.
3. 9. 2007 13:24
Re: Spálene ruky
:yes: Je to tak...