Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Hyundai Veloster - malé kupé proti VW Scirocco a Hondě CR-Z

Ondřej Láník
Diskuze (3)
Po odvážné expanzi na poli velkých sedanů s pohonem zadních kol nyní směřuje Hyundai pozornost na dostupný sportovně laděný model s pohonem předních kol.

Studie, kterou se Hyundai prezentoval na světových autosalonech v roce 2007, se stane základem pro nové kupé. Název zatím sice není definitivní, ale vývoj dospěl do pokročilého stádia, takže se světové výstavní premiéry dočkáme možná už během podzimu.

Sportovně laděný hatchback s vysokou zádí se nejprve vydá na hlavní vývozní trh Hyundaie - do USA. Tam bude konkurovat především hybridní Hondě CR-Z, kterou má podle vedení značky v USA překonat jak v kombinované spotřebě, tak i v jízdních výkonech. Druhým velkým soupeřem by měl být Volkswagen Scirocco.

Pohon by měly zajišťovat moderní přeplňované čtyřválce s přímým vstřikováním paliva, které se objevují nyní v amerických modelech, resp. přijdou během podzimu do Evropy. Konkrétně jde o motor 1,6 GDI (103 kW), který míří i do řady ix35 a zřejmě i motor 2,0T (204 kW, 364 Nm), který se letos objevil v mimoevropské Sonatě. Evropa se může dočkat i některého z moderních turbodieselů, resp. slabší atmosférické zážehové jednotky.

Veloster má sice dvoudveřovou karoserii s výklopnou zádí, ale poněkud bachratá zadní část má vytvořit plnohodnotně čtyřmístný interiér. Na emoce bude útočit asijská příď a dvojice centrálně umístěných koncovek výfuku, na racio zase konkurenceschopná cena.

Ondřej Láník
Diskuze (3)
24. 6. 2010 21:50
Re: predek
Nejakej vzdelanej. Musim jen souhlasit, uvidi se, jak to bude i po ty technicky strance. Myslim, ze se nenechaji zahanbit, hlavne at to neni moc obtloustly. to se jaxi dnes vytraci, ta lehkost
24. 6. 2010 09:46
Re: predek
Jasně, v prvním plánu bude každého nejvíc zajímat a dojímat, jak Veloster vypadá zvenčí (a taky zevnitř). Tyhle emoce jsou u kupátek podstatné. Já ale myslím, že v praxi bude důležitější, jak se Huyndai předvede s podvozkem. To je dlouhodobá slabina jinak impozantního vývoje dua Hyundai/Kia. Týká se jednak harmonie podvozků běžných spotřebních modelů, jednak ambicí dozrát u některé malé platformy (i29, i30) do stádia, které jim umožní vyjet do arény horkých hatchů. Aniž by se místo potlesku ozvalo bučení a smích. Veloster je starý projekt, jeho realizace se poměrně protáhla. Chce se mi doufat, že to je proto, že tvrdě pracovali právě na tomto a že dají Velosterem signál, že jsou o hodně blíž dělící čáře mezi pěknou budkou a zábavným nářadím. Snad je přitom taky postrkoval Schreyer, který se netají tím, že nejvíc ze všeho by si u Kie rád střihnul pořádné sportovní kupé - to je jeho srdeční záležitost.
23. 6. 2010 20:27
predek
Neco mi na tom predku nestimuje, hlavne kapota se mi nelibi. Ale co nasleduje za nim, je moc pekne a nepostarda ani eleganci, ani odvahu :yes: