Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Mercedes-Benz B – Pro starší a pokročilé (nové foto)

Ondřej Láník
Diskuze (11)
Nové Béčko si zachová velkoprostorový charakter.

Kompaktní Sports Tourer, jak Mercedes-Benz označuje své velkoprostorové vozy, se vyrábí od roku 2005. Letos by se měla třída B dočkat nástupce, který se vzdá unikátní, avšak výrobně nákladné sendvičové konstrukce podlahy. Dalším přínosem tohoto kroku by mělo být zvětšení vnitřního prostoru.

Cílení Mercedesu třídy B na starší klientelu, resp. rodiny se nemění. Béčko opět nabídne vyšší posaz za volantem a variabilitu interiéru obvyklou v této kategorii vozidel.

Z nových špionážních fotografií je zřejmé, že nová třída B přijde o charakteristický extrémně dlouhý rozvor. Pod maskovací fólií jsou jasně viditelná zpětná zrcátka poslední generace, široká maska chladiče či diodová světla pro denní svícení v předním nárazníku. Tvar předních i zadních světel se inspiruje u nové generace třídy CLS nebo faceliftu třídy R. Charakteristickým prvkem designu se stane výrazný rostoucí prolis na druhých bočních dveřích.

Nová platforma s pohonem předních kol, označovaná MFA, se stane základem kompaktního MPV třídy B, ale i dalších modelů. Celkem se spekuluje až o pěti karosářských verzích – kromě B a nástupce tří- a pětidveřové třídy A také o malém SUV a malém sedanu. Nová generace malých modelů bude kromě platformy sdílet i paletu motorů.

Jak se u čtyřválcových Mercedesů stává standardem, všechny budou přeplňovány turbodmychadlem. Ty menší dodá Renault: 140 CGI (1,2/80 kW), 160 CGI (1,4/100 kW) a turbodiesel 160 CDI (1,6/90 kW). Větší agregáty vezme Mercedes z vlastního vývoje. Konkrétně se jedná o zážehové 180 CGI (1,8/125 kW), 200 CGI (1,8/150 kW) a vznětové 180 CDI (2,1/125 kW) a 200 CDI (2,1/150 kW). Označení a parametry motorů jsou zatím neoficiální, takto je uvádí německý AutoBild.

Mercedes plánuje také plug-in hybrid E-Cell Plus, čistý elektromobil E-Cell a vodíkový F-Cell. Z techniky se spekuluje o nasazení jak dvouspojkové převodovky, tak bezestupňové CVT (obojím disponuje aliance Renault Nissan), možný je i příchod nové verze s pohonem všech kol 4Matic.

Ondřej Láník
Diskuze (11)
3. 6. 2011 20:06
Re: renault
moja zena ma A170cdi automat, motor rapoce ale ten 5st automat neradi zle. drzi otacky pekne dole a moja zena jazdi kazdy den 30km trasu tam a spat a ma priemerku 3,8 co je super.
Je pravda ze aj nove A ide dost hrubo, ale je to v pohode a ta 200cdi je naozaj zive auto.
2. 6. 2011 17:23
přední světla
už tak rok mi procházejí rukama ve vývoji , jelikož jsou vyrabena v cesku :-) a musim je pochvalit jsou moc pěkná, v ILS verzi.
2. 6. 2011 10:11
Re: renault
Lepsie by som to nenapisal. Ten zvuk je fakt hrozny, pri nastartovani to huci ako stara vrazda. Neviem ake automaty tam teraz davaju ale tie 5stupnove nie su ziadna vyhra od mercedesu.
Avatar - Guttalax
2. 6. 2011 08:08
Je to krásné
Konečně od Mercedesu taky něco levnějšího i pro nižší střední příjmovou třídu. >:-[] >:-[]
Avatar - KANKUNEN
2. 6. 2011 06:30
Re: renault
Zvuk motoru připomíná starý Tranzit a převodovka skůtr. Naopak na dálnici klesají otáčky hodně dolů a jede to potichu.