Spy Photos: Nástupce Ferrari F430 je na cestě
Fotografové spatřili také rudý minimálně maskovaný prototyp, ovšem velká vzdálenost nedovolovala jej kvalitně vyfotografovat. První testovací vozy se prohánějí na tovární trati ve Fioranu, ale i v hornaté části Itálie. Intenzita testování a stav prototypů odhalují, že vývoj je podstatně dále než se donedávna předpokládalo, a tak je velmi pravděpodobné, že nástupce F430 příjde na trh ještě v roce 2008. Stávající osmiválcové Ferrari je přitom na trhu od roku 2004.
Jistý čas se v případě nástupce nejmenšího Ferrari spekulovalo o přechodu na desetiválcový motor po vzoru konkurenčního Lamborghini Gallardo, ale protože se formule 1 vrátila k uspořádání V8, zůstane i sériový model u osvědčené a mnoha lety prověřené konstrukce, se kterou má vývojové oddělení bohaté zkušenosti. Nezbytné zvýšení výkonu a dravosti má být v novém modelu dosaženo zvýšením zdvihového objemu a jmenovitých otáček motoru. Je možné, že se otáčkoměr ve Ferrari bude zanedlouho zastavovat až těsně před 10000 ot./min.
Ferrari při konstrukci nového modelu i motoru zužitkuje draze nabyté zkušenosti ze závodů formule 1, ale také z vývoje vozů F430 Challenge Stradale a experimentálního Ferrari FXX.
F430 Challenge Stradale posloužilo již nyní jako mula pro nový model. Pod kabátem dosud neodtajněné silniční verze závodního F430 se ukrývá motor s vysokým výkonem a jemu odpovídající vysoké potřebě chlazení. Větší vstupy pro sání a chladicí vzduch vpředu i na bocích a nové tvarování zádě diktované optimální aerodynamikou, jsou odvozeny z Challenge Stradale, ale brzy budou patřit k ještě vyššímu standardu slavné italské značky.
Prozatím není jasné, do jaké míry bude zvětšen zdvihový objem motoru. Některé zdroje uvádějí nárůst až na 5,4 l, ale z hlediska konstrukce se zdá být pravděpodobnější variantou motor o objemu 4,5 l, který bude snáze akcelerovat až někam mezi 9500 ot./min a 10000 ot./min. Marketing Ferrari zase potřebuje zachovat dostatečný odstup mezi osmiválcovými a dvanáctiválcovými modely, které již dnes jezdí s motory 5,75 l (397 kW) resp. 6,0 l (456 kW). Motor nástupce F430 by se měl dostat s menším počtem válců někam k 370 kW.
Radikálnější design, možnost volby nového pohonu všech kol, nižší hmotnost karoserie a vylepšené jízdní vlastnosti díky adaptivním tlumičům budou patřit k dalším důležitým novinkám, které mají vytvořit a udržet dostatečný náskok před Lamborghini.
Ještě než se na trh dostane nová generace, uvidíme na autosalonech nové Ferrari F430 Challenge Stradale.