Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Nový Mercedes-Benz CLS odhodil další část kamufláže (nové fotografie)

Ondřej Láník
Diskuze (9)
Příplatek 150.000,-Kč proti podobně motorizované třídě E, to už je celkem pádný důvod, proč techniku E-klasse znovu obléknout do nóbl outfitu. Nejnovější snímky druhé generace třídy CLS ukazují zase o kus víc.

Stavba luxusnějšího auta na podvozku třídy E se zcela novou karoserií mohla leckomu po roce 2000 připadat jako podivná strategie, ale tento experiment byl úspěšný. Druhá generace, která technicky vychází z třídy E (W212), je téměř hotová.

Mercedes-Benz CLS - luxusní sedan vyšší střední třídy, vyplňující mezeru mezi třídami E a S - se zapsal do automobilové historie jako zakladatel kategorie čtyřdveřových kupé. I po pěti letech na trhu kouzlo splývajících línií trvá, ačkoli designový trend Mercedesu už přeřadil na hrany a ostřejší prolisy. Právě tímto směrem se bude vyvíjet i nová generace CLS, interně označovaná kódem C218.

Vpředu se designéři nového CLS snaží o sjednocení masek velkých kupé, a tak elegantní sedan dostane podstatně širší otvor s velkou hvězdou po vzoru třídy CL (resp. třídy S Coupé). Světlomety se odsunou více do stran a dostanou poněkud modifikovaný tvar písmene L. Světelné diody pro denní svícení přitom už nesmí chybět. Vnější zpětná zrcátka, převzatá z výrazně hranatější třídy E, se přestěhují na stopku umístěnou na dveřích. Silueta zůstává téměř stejná, kapkovitá záď bude pro CLS i nadále charakteristická, rozdíl mezi novým sedanem E a chystaným CLS bude ještě markantnější než dosud. Kokpit je nyní snad ještě více utopen ve vysokém pontonu karoserie. Výhledu z vozidla to nepřidá, ale CLS se přece kupuje kvůli designu...

Mercedes-Benz v první generaci nepustil pod kapotu CLS nic jiného než šestiválce a osmiválce. Druhé vydání by se mělo chlubit hned několika motorářskými novinkami. Vedení automobilky bude usilovat o větší rozšíření modelové řady mezi zákazníky, protože konkurence z dílny Audi (A7) i BMW (nové čtyřdveřové kupé) se vydají proti CLS letos, resp. do dvou let.

Vedle šestiválců v CLS 350 CGI a 350 CDI by se tak mohl v nabídce objevit poprvé čtyřválec, konkrétně v CLS 250 CDI, tedy motor s přeplňováním dvěma turbodmychadly. Nad šestiválci budou v nabídce osmiválce v modelech CLS 550 CGI a CLS 63 AMG.

Verze CLS 350 CDI a CLS 550 CGI budou nabízeny taky s pohonem všech kol 4Matic.

Rozšíření dozná modernizovaná převodovka 7G-Tronic doplněná o systém stop-start, vypínající motor kdykoliv není jeho chod nutný. Pravděpodobné je nasazení mild-hybridu, tedy verze se zážehovým šestiválcovým motorem a pomocným elektromotorem.

Premiéra třídy CLS by se měla uskutečnit letos v říjnu na autosalonu v Paříži.

Ondřej Láník
Diskuze (9)
Avatar - Glaukos
24. 7. 2010 13:43
Re: Bez kamufláže
Povedenější než první generace
Avatar - EricCartman
23. 7. 2010 11:40
Re: Bez kamufláže
vypadá hodně povedeně a ta barva mu sekne :yes:
Avatar - positivemind
23. 7. 2010 11:17
Re: Bez kamufláže
Ta záď je ale hnus
Avatar - Pekelná Micinka
25. 6. 2010 17:12
Re: Hmmm
Uvidíme, kolik Éček to bude mít. ;-) Zadní světla jsou jasný, přední asi nejsou dělená.
Avatar - da_b0mb
24. 6. 2010 21:05
Hmmm
hmm, pro mě asi po dlouhý době medvěd, u kterýho bych dal přednost generaci předchozí (samozřejmě co se designu týče). Uvidíme až sundaj ty "šprcky" uplně...