Spy photos: Peugeot 308
Situace v nižší střední třídě byla napjatá a bude ještě napjatější. Do dění v C segmentu chtějí výrazněji promluvit Korejci, a tak si evropské automobilky musí s nástupci svých modelů pospíšit. Týká se to i nového Peugeotu 308.
Nižší střední třída praská už několik let ve švech a zdá se, že v následujících letech bude praskat ještě víc. C-segment už dávno neovládají pouze německé, francouzské nebo italské hatchbacky (v závislosti na zemi). Mezi ambiciózní Evropany se totiž vklínili draví Korejci a je zřejmě pouze otázka času, kdy se dostanou ke slovu čínské automobilky. Zvláště aktivní jsou v Evropě značky Hyundai a Kia, které ze své české a slovenské továrny budou zásobovat Evropu evropsky střiženými vozy.
Tradiční evropští výrobci se proto musí hodně snažit, aby nezaspali a přišli na trh s novými modely v pravou chvíli. Francouzský Peugeot považuje za pravou chvíli na představení nástupce modelu 307 frankfurtskou autoshow příští rok. Původně plánoval Peugeot ukázat novou 308 až v roce 2008, ale právě výpady konkurentů donutily Francouze práce na novém voze urychlit. Nový Peugeot 308 bude asi o 40 mm delší než současný model a nejdříve se představí se třemi a pěti dveřmi.
Kombi a kupé-kabrio přijde na trh asi o rok později. Pohon vozu zajistí známé zážehové a vznětové motory, zákazníci se mohou mimo jiné těšit na zážehovou šestnáctistovku vyvinutou ve spolupráci s BMW a také turbodiesel s objemem 2.2 litru.