Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Peugeot 508 - Návrat do role francouzského Mercedesu?

Ondřej Láník
Diskuze (15)

Studie 5 by Peugeot je předobrazem nového sedanu 508, který bude mít světovou premiéru na podzimním autosalonu v Paříži. Prodávat se začne začátkem roku 2011 a variantu sedan později doplní kombi 508 SW a třetí karosářská verze.

S připravovanou pětsetosmiščkou Peugeot zareaguje na aktuální trend, kdy jeden model pokrývá segment střední třídy i dnes prakticky neexistující „neprémiové“ vyšší střední třídy. Novinka se tak přidá k proudu reprezentovanému například Opelem Insignia nebo VW Passat CC.

Z tohoto důvodu se také opět vrací do hry číslovka 5, v Evropě naposled použita zkraje 90tých let. Nastane tak přesně opačná situace než před dvaceti lety, kdy model 505 nahradily i u nás velmi dobře známé typy 405 a 605. O tři generace později Peugeot nahradí řady 407 a 607 jediným modelem 508.

Na poli techniky automobilka nabídne to nejlepší, co má k dispozici. Na výběr tak bude například motor 1,6 THP ve svém nejsilnějším provedení o výkonu 147 kW (nyní se dodává jen do kupé RCZ) nebo turbodiesel 2,2 HDi o výkonu 162 kW. Pro malý zájem se zřejmě vůbec nedočkáme šestiválcových motorů, a to včetně nového 3,0 V6 HDi. Peugeot místo toho půjde cestou přeplňovaných čtyřválců.

Zákazníci se mohou těšit také na hybrid s pohonem všech kol, který bude využívat systém HYbrid4 (spalovací motor pohání přední kola, elektromotory zadní kola), použitý už u studie 5 by Peugeot. Kromě sedanu se chystá tradiční varianta kombi a nové sedmimístné provedení. Tento luxusněji pojatý crossover se zřejmě stane nepřímým nástupcem MPV 807.

Otázka uvedení menšího sedanu 408 do Evropy zůstává stále otevřená. Tento model využívá techniku kombi nižší střední třídy 308 SW a mohl by vyplnit mezeru, která vznikne mezi modely 308 a 508.

Doporučujeme
5 by Peugeot: Podoba nové 508 se odhalí v Ženevě
Peugeot Motion & Emotion: Nová identita k 200. narozeninám
Ondřej Láník
Diskuze (15)
Avatar - gld
22. 6. 2010 23:19
Re: francúzsky mercedes
Nie som žiadny odborník cez peugeoty, len počúvam čo ktorý majiteľ hovorí, a keď už nadáva na vlastné auto tak niečo nie je dobre..

K tej 206-ke..si mal asi nejaký rozbitý kus, práveže sa ovláda výborne a v meste je obratná, svižná, o triedu lepší výhľad ako u súčasných áut..

v interiéri by som vypichol že volant sa veľmi ľahko zošúcha...206-ka čo mal známy, zaručených 140 000km a volant predratý pomaly na obruč..ale inak neviem čo ťa tak iritovalo
Avatar - positivemind
22. 6. 2010 22:11
Re: francúzsky mercedes
Jsem členem Peugeot klubu a když se podíváš do sekce, zjistíš, že žádné takové problémy s elektronikou nikdo nemá.

Znám x lidí, kteří mají 407 - ať už z prvních roků výroby, tak z nejnovějších - a všichni spokojeni. Je to asi kus od kusu, stejně jako třeba u VW.

Jinak ta 206 fakt za moc nestála :-( jezdil jsem s tím jeden den a stačilo mi to - špatně ovladatelné, šílený interiér...
Avatar - gld
22. 6. 2010 17:26
Re: francúzsky mercedes
407 mali dosť problémy s elektronikou..také chuťovky že ti zhasli všetky svetlá a elektrické systémy za jazdy napríklad..

308 nepoznám, nie je príliš rozšírený..zatiaľ

206 bolo náhodou aspoň posledné naozajstné auto B segmentu..malé zvonka, veľké vnútri, ľahké no relatívne bezpečné a solídna dynamika aj s malými motormi a od toho odvodená dobrá spotreba
Avatar - positivemind
22. 6. 2010 11:12
Re: francúzsky mercedes
407 šunt? Kde jsi k tomu přišel? Ukaž ty recenze, kde lidi nadávají, jak se s...

307 - první měly dost velké problémy s elektronikou, 308 je už tu 2 roky a je to úplně jiné kafe

207 - nedovedu soudit, nemám zkušenost

A k té 206 - je to strašnej křáp 8-s
Avatar - positivemind
22. 6. 2010 11:09
Re: 5 by Pežó
Věř mi, že rozdíl 200tis bude u toho nejrychlejšího 2.2HDi...

Obecně mi přijde, že se to do vozů francouzského charakteru hodí - i když má třeba 407 dost povedený podvozek, pořád je to plavný koráb, hltač kilometrů - stejné to asi bude s 508