Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Porsche Cayenne - nové vs. současné

Ondřej Láník
Diskuze (79)
Vysokohorské testování nového Porsche Cayenne bylo dobrou příležitostí jak pořídit detailní snímky, teď už méně maskovaného prototypu. Jako doprovodné vozidlo a snad i etalon posloužilo současné Cayenne. Máme zde první přímé srovnání.

Porsche Cayenne přineslo automobilce nečekaný úspěch, zvýšení obratu i zisku, který napomohl firmě k současné výborné finanční situaci. Expanze, o kterou Porsche usiluje všemi cestami, s sebou údajně nese i ovlivňování modelového kalendáře příbuzných automobilek. Cayenne se v roce 2002 stalo prvním modelem na společném technickém základě s vozy koncernu Volkswagen a podobný postup má přijít i v případě druhé generace. Tu naše zdroje očekávají v první polovině roku 2010, ale nový Touareg by se měl objevit nejméně s půlročním zpožděním a do představení nástupce Audi Q7 zbývají ještě asi 4 roky.

Porsche údajně tlačí na urychlení vývojových prací Cayenne vzhledem k nejisté budoucnosti velkých aut s velkou spotřebou. Ve Stuttgartu už ale mají připravenou hybridní soustavu, kterou bude Cayenne zřejmě sdílet s Panamerou. Loni v létě představená studie Cayenne Hybrid (šestiválec 3,6 l, elektromotor/generátor mezi motorem a převodovkou) byla schopna jezdit za méně než 10 l/100 km, ale cílem automobilky je se dostal pod 9 l/100 km. Velmi pravděpodobné je vzhledem k novým předpisům zohledňujícím spotřebu (resp. CO2) také uplatnění turbodieselu, kterému se značka zatím vyhýbala.

Design navazuje, podobně jako v případě řad 911 a Boxster, na předchozí generaci Cayenne. Příď je zdá se již definitivní. Má nově tvarované světlomety trojúhelníkového tvaru a sportovně nízkou kapotu, na které je zřejmě ještě krycí maskovací díl. Jisté je, že silueta bude sportovnější (z boku bude příď neobvykle špičatá), příslušnost ke značce ukáže více skloněný poslední sloupek karoserie a charakteristický tvar posledního bočního okna. Okno v prvním páru bočních dveří dostalo dělicí přepážku, a tak po spuštění dolů zůstane u A sloupku malý prosklený trojúhelník. Vzadu možná budou dělená koncová světla. Agresivněji vyhlíží spojler u horní hrany zadního okna, prodlužující o několik centimetrů střechu. Ve srovnání se stávajícím modelem se zdá výška oken nového modelu o něco nižší než dosud.

Ondřej Láník
Diskuze (79)
Avatar - Ghostyx
2. 10. 2008 00:23
Re: hvězda Cayenne
Mas recht, ja sveho "milacka" taky drzim radeji v garazich pod barakem, jelikoz zavist nekterych "prejicich" nezna mezi... >:D
Avatar - Dylan McKay
1. 10. 2008 08:13
Re: hvězda Cayenne
Ahoj Ghostyx, už tam není, je schované... ;-)
Teď stojí v garáži, a kupodivu v garáži nežere... >:D
Taky zdravím! :yes:
Avatar - Ghostyx
30. 9. 2008 23:56
Re: hvězda Cayenne
Zdravim Svihaku. ;-) Dost casto to tvoje Turbo vidam zaparkovane na jednom miste, hned vedle u hlavni jednosmerne cesty jednoho nejmenovaneho (nebudu tady preci vykladat vsem presne kde, protoze to se nedela...) sidliste na P4 a musim uznat, ze je paradni... :yes: Dobra volba, gratuluji. ;-)
Avatar - Ghostyx
30. 9. 2008 23:42
Re: hvězda Cayenne
Hele Navtech-u, proc by Svihak nemohl mit takovej prumer? Ja mam taky docela vykonnej motor a jezdim tak za 12,5 a to si to zrychleni nekdy pekne uzivam, ale to neznamena, ze budu chtit kazdy den vyuzivat jeho plnej potencial. Nekdy proste na to neni nalada a tak se jede pohoda klidek. :yes: Podobne jako Svihak mam rad velky a silny auta, hlavne kvuli lepsimu prehledu na silnici, prostoru, bezpecnosti a taky i soukromi, ale to neznamena, ze kazdy den budu jezdit na doraz. Pochop, ze o tom to jezdeni neni... ;-)
Avatar - Dylan McKay
30. 9. 2008 19:40
Re: hvězda Cayenne
Chlapče, věř že nejsem placeným agentem od Porsche, a nemám potřebu lhát o spotřebě Cayennu. >:D

To co píšeš nadávky jsou. Oháníš se tady kašpárkama a hlupákama, asi budeš tedy kočovný herec, když tolik najezdíš...
Nejsi dobrý člověk, ani teď se ti nepovedla provokace. Můžu nad tebou mávnout rukou, jeden z mnoha bezvýznamných...
Tvá diskuse je hodna bulváru...

Praha 4 Háje, Barrandov, dálnice, Plzeň, Švihov: [odkaz]

Švihov, Klatovy, Švihov, Plzeň [odkaz]

(průměrná rychlost je ovlivněna popojížděním po barrandovském mostě jízdou v obcích. Kdo má v autě počítač, jistě pochopí)