Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Přísnější pohled modernizovaného Volkswagenu Multivan

Ondřej Láník
Diskuze (3)
Klíčový produkt společnosti Volkswagen Nutzfahrzeuge dostane lehce modifikovanou příď a nové motory.

I užitková auta stárnou, a když jde navíc o populární model Volkswagenu, který v západní Evropě plní roli firemního mikrobusu nebo rodinného minivanu vyráběného ve velkých sériích, je to už dobrý důvod pro alespoň dílčí omlazení designu. Hranaté utilitární tvary naštěstí nestárnou až tak rychle jako ty líbivě zakulacené, takže se proměna soustřeďuje vlastně jen na příď vozu.

Nové fotografie ukazují Multivan po faceliftu téměř bez kamufláže. Velký Volkswagen T5 dostane nová přední světla, masku a nárazník, který by měl automobil působící na trhu od roku 2003 přiblížit současnému stylu nových osobních Volkswagenů. Nová jsou také vnější zpětná zrcátka. Jestli se facelift bude týkat všech provedení ale není jisté.

Pravděpodobná je také modernizace motorové palety, která bude muset výhledově plnit emisní normu Euro 5. Z důvodu snižování flotilové spotřeby bude vidlicový šestiválec 3,2 V6 nahrazen známým čtyřválcem 2,0 TFSI známým z Golfu. Budoucnost naftových pětiválců je zejména v delším období nejistá.

Osobních verzí T5 se prodává výrazně více než těch užitkových. Loni bylo v Hanoveru vyrobeno přes 123 tisíc Multivanů, Caravelle a Transporterů Kombi. Užitkových provedení vzniklo přes 90 tisíc kusů. Volkswagen T5 je nejdůležitějším výrobkem užitkové odnože VW. Levnějších a menších Caddy a Caddy Kombi se vyrábí méně (loni 82 tisíc Caddy a 77 tisíc Caddy Kombi).

Ondřej Láník
Diskuze (3)
13. 8. 2009 14:10
Re: Nassratý a nasratejší...
no tak na 50% máš pravdu v bielej s nárazníkmi v čiernej ich až tak moc nevidieť ,ale mikrobusy T5iek ktore vídam su viacmenej základné výbavy ako využitelnejšia alternatíva k 2-3 mestnim pracantom...inak tie tváre,k tomu len tolko,že peugeot sa usmieva aj za konkurenciu >:-[]
12. 8. 2009 21:38
Re: Nassratý a nasratejší...
O.i plno týchto vozov jazdí po svete ako mikrobusy, alebo luxusné vany, povedal by som, že ich vídam podstatne viac ako tých pracantov (tých vídam častejšie vo forme väčšieho Craftera), takže tak celkom úplne by som s Tebou nesúhlasil.
Skôr si kladiem otázku, kedy skončí móda "nasratých" ksichtíkov, autá by sa konečne mohli po čase zase začať trochu na svet usmievať... ;-)
12. 8. 2009 15:07
decentný ako má byť
Úprimne som zvedavý na konečnú verziu, hranie sa vo photoshope ma nejako nezaujíma... Volkswagen mi je sympaticky v tom,že vie ako na to,v tomto segmente je zbytočné meniť veľa a predsa Transporter ako taky je na prácu a nestarnuci design je len dobrá vec :yes: