Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Rolls-Royce RR4 - Mladý Mnichovan s rodokmenem

Ondřej Láník
Diskuze (14)
V Mnichově se pilně pracuje na tom, aby měli v Goodwoodu co dělat. Vývoj nového menšího Rolls-Royce probíhá z větší části u mateřského BMW, o výrobu se postará druhá směna u Rolls-Royce.

Vývoj trhu superluxusních vozů a odbyt značky Rolls-Royce nezískal dynamiku, kterou předvedl lidovější Bentley po odkoupení Volkswagenem, ale v Mnichově nepropadají panice. Velmi zisková značka BMW si může dovolit luxus vlastnit nejdražší automobilovou značku světa, i když nedávné roky a epizody se značkami Rover a Land Rover ukázaly, že trpělivost vlastníků BMW Group není v situacích, kdy se nedaří vracet vložené prostředky, nekonečná.

Přes tisícovku prodaných Phantomů ročně se Rolls-Royce dostává obtížně, a tak novým receptem jak přilákat nové klienty, je menší model za méně peněz. Malý v tomto případě znamená větší než prodloužené BMW řady 7. S ním sdílí nový Rolls-Royce komponenty a elektroniku. Vedení prestižní britské značky ale ujišťuje, že všechny atributy vlastnictví a provozu automobilu značky Rolls-Royce zůstanou i v nové limuzíně zachovány.

O novém modelu tedy už není pochyb a je sympatické, že vedení nejstarší automobilky připouští, že to co vidíme na špionážních fotografiích je opravdu nový Rolls...

Řeč z tiskové konference, která se uskutečnila letos v březnu v Ženevě obsahovala vedle očekávaných informací a zdvořilostních frázích také cenné oficiální informace.

Ian Robertson, šéf firmy Rolls-Royce Motor Cars, v Ženevě řekl: "Náš nový model interně pojmenovaný RR4 se představí v roce 2010. Vývojové práce jsou v plném proudu a vy jste zřejmě v tisku v minulých týdnech viděli naše prototypy vyfotografované špionážními fotografy. Pro nový model připravujeme nový motor. Chceme tak upevnit postavení značky v oblasti moderní techniky pro malosériově vyráběné luxusní vozy, protože Phantom dnes patří k nejúspornějším modelům v nejvyšší třídě."

Potvrzeny byly také informace o rozšiřování továrny v Goodwoodu za účelem přípravy výrobních kapacit pro nový Rolls-Royce. "Budujeme druhou výrobní linku, chystáme se zavést do některých výrobních úseků třetí směnu. Rozšířena budou všechna oddělení včetně radikální expanze lakovny, dvoupatrového oddělení připravující kůži a dřevo pro interiéry. Ještě v březnu zahájíme náborovou kampaň, protože současných sedm stovek pracovníků Rolls Royce Motor Cars dostane do konce příštího roku několik set nových kolegů," řekl Ian Robertson.

Nový model bude sdílet s Phantomem konstrukci zadních dveří uchycených u C-sloupku. Na rozdíl od prestižní limuzíny ale bude nižší a kratší. Jednou z možností pohonu, která přichází v úvahu, bude vidlicový dvanáctiválec 6,0 V12 (325 kW), některé zdroje zmiňují dokonce velký turbodiesel.

V roce 2007 bylo prodáno 1010 Rolls-Royců, z toho bylo 250 kabrioletů Phantom Drophead Coupé. Největším trhem je ten americký (40 %), v Evropě končí asi čtvrtina produkce. Nový model by prodaný počet vozů měl výrazně zvýšit.

Ondřej Láník
Diskuze (14)
Avatar - Pierro
26. 8. 2008 13:15
Re: Bejby Rolls
A jak jsi spokojen? jaká byla cesta? co na to verča?
Avatar - T613
26. 8. 2008 12:57
Re: Bejby Rolls
o něco jsem přišel? :-!
Avatar - Pierro
26. 8. 2008 12:55
Re: Bejby Rolls
už jí máš doma?
Avatar - Pierro
26. 8. 2008 10:10
Re: Bejby Rolls
To máš pravdu, ten hranatej monokl se moc nepoved... :-)
Avatar - T613
26. 8. 2008 09:59
Re: Bejby Rolls
bavím se o té grafice ;-)
mrkni na ni a vidíš tam, že tam dokreslil prolis, který tam vypadá jako pěst na oko.