Škoda Octavia 1,2 TSI (77 kW) je nejúspornější benzinovou Škodou
Standardní zážehový motor 1,6 (75 kW) ve Škodě Octavia doplní v únoru 2010 menší čtyřválec 1,2 TSI (77 kW) s přímým vstřikováním benzinu a přeplňováním turbodmychadlem. Nový motor dosahuje maxima točivého momentu 175 Nm ve velmi širokém rozmezí otáček od 1550 do 4100 min-1.
Místo kombinované spotřeby 7,4 l/100 km (u motoru 1,6 MPI) zvládá nová stopětikoňová Octavia s motorem 1,2 TSI projet evropský jízdní cyklus se spotřebou 5,8 l/100 km a stává se tak nejúspornější benzinovou verzí v nabídce řady Octavia. Dosud se tímto označením mohl pochlubit jiný přeplňovaný motor – 1,4 TSI (90 kW) – s nímž je Octavia schopna absolvovat kombinovaný cyklus za 6,3 l/100 km.
Paradoxem je, že o třídu menší, o půl metru kratší a o 235 kg lehčí Fabia s atmosférickým motorem podobného objemu (ale odlišné konstrukce) dosahuje vyššího kombinovaného průměru. Fabia 1,2 HTP (44 kW) má udávanou kombinovanou spotřebu 5,9 l/100 km, silnější provedení 1,2 HTP (51 kW) je na tom stejně.
Novinkou pro lidovou benzinovou motorizaci Octavie bude sedmistupňové DSG s nímž vzroste kombinovaná spotřeba na 5,9 l/100 km.
Dynamika jízdy je lepší než v případě motoru 1,6 MPI díky vyššímu maximu točivého momentu i díky standardní šestistupňové převodovce.
Škoda Octavia - Akční ceny (leden 2010) - Malé zážehové motory | ||||
Motor | 1,4 MPI | 1,6 MPI | 1,2 TSI (DSG) | 1,4 TSI (DSG) |
Převodovka | 5M | 5M | 6M (7DSG) | 6M (7DSG) |
Zdvihový objem [cm3] | 1390 | 1595 | 1197 | 1390 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/2 | 4/2 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/min-1] | 59/5000 | 75/5600 | 77/5000 | 90/5000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1] | 132/3800 | 148/3800 | 175/1550-4100 | 200/1500-4000 |
Max. rychlost [km/h] | 173 | 190 | 191 (191) | 203 (202) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 14,2 | 12,3 | 10,9 (10,9) | 9,7 (9,7) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 7 | 7,4 | 5,8 (5,9) | 6,3 (6,3) |
Cena Prima [Kč] | 312.900,- | 347.900,- | 353.900,- | - |
Cena Classic [Kč] | 332.900,- | 367.900,- | 373.900,- | 414.900,- |
Cena Ambiente [Kč] | - | 423.900,- | 429.900,- | 470.900,- |
Cena Elegance [Kč] | - | 463.900,- | 469.900,- | 510.900,- |
Motor 1,2 TSI je nabízen také ve Škodě Yeti, Audi A3, Volkswagenu Golf a ve Volkswagenu Polo. Počítá se s jeho dalším rozšířením na vozy značek skupiny VW v nejbližších měsících. Výroba agregátu probíhá v mladoboleslavské motorárně.
První zkušenosti s motorem 1,2 TSI na Auto.cz |
TEST Škoda Yeti 1,2 TSI – Bude se vám líbit (10/2009) |
SR.TEST Škoda Yeti 1,2 TSI vs. Škoda Octavia Combi 1,6 MPI – Turbo ničím nenahradíš (01/2010) |