Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Octavia 1,2 TSI (77 kW) je nejúspornější benzinovou Škodou

Ondřej Láník
Diskuze (233)
Nový motor pod kapotou Octavie je malou revolucí mezi zážehovými agregáty, které dnes lze pořídit ve voze značky Škoda. Nový motor je jen o málo dražší než letitý agregát 1,6 MPI. Octavia 1,2 TSI má nižší kombinovanou spotřebu než Fabia s motorem 1,2 HTP.

Standardní zážehový motor 1,6 (75 kW) ve Škodě Octavia doplní v únoru 2010 menší čtyřválec 1,2 TSI (77 kW) s přímým vstřikováním benzinu a přeplňováním turbodmychadlem. Nový motor dosahuje maxima točivého momentu 175 Nm ve velmi širokém rozmezí otáček od 1550 do 4100 min-1.

Místo kombinované spotřeby 7,4 l/100 km (u motoru 1,6 MPI) zvládá nová stopětikoňová Octavia s motorem 1,2 TSI projet evropský jízdní cyklus se spotřebou 5,8 l/100 km a stává se tak nejúspornější benzinovou verzí v nabídce řady Octavia. Dosud se tímto označením mohl pochlubit jiný přeplňovaný motor – 1,4 TSI (90 kW) – s nímž je Octavia schopna absolvovat kombinovaný cyklus za 6,3 l/100 km.

Paradoxem je, že o třídu menší, o půl metru kratší a o 235 kg lehčí Fabia s atmosférickým motorem podobného objemu (ale odlišné konstrukce) dosahuje vyššího kombinovaného průměru. Fabia 1,2 HTP (44 kW) má udávanou kombinovanou spotřebu 5,9 l/100 km, silnější provedení 1,2 HTP (51 kW) je na tom stejně.

Novinkou pro lidovou benzinovou motorizaci Octavie bude sedmistupňové DSG s nímž vzroste kombinovaná spotřeba na 5,9 l/100 km.

Dynamika jízdy je lepší než v případě motoru 1,6 MPI díky vyššímu maximu točivého momentu i díky standardní šestistupňové převodovce.

Škoda Octavia - Akční ceny (leden 2010) - Malé zážehové motory
Motor1,4 MPI1,6 MPI1,2 TSI (DSG)1,4 TSI (DSG)
Převodovka5M5M6M (7DSG)6M (7DSG)
Zdvihový objem [cm3]1390159511971390
Válce/ventily4/44/24/24/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]59/500075/560077/500090/5000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]132/3800148/3800175/1550-4100200/1500-4000
Max. rychlost [km/h]173190191 (191)203 (202)
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,212,310,9 (10,9)9,7 (9,7)
Komb. spotřeba [l/100 km]77,45,8 (5,9)6,3 (6,3)
Cena Prima [Kč]312.900,-347.900,-353.900,--
Cena Classic [Kč]332.900,-367.900,-373.900,-414.900,-
Cena Ambiente [Kč]-423.900,-429.900,-470.900,-
Cena Elegance [Kč]-463.900,-469.900,-510.900,-

Motor 1,2 TSI je nabízen také ve Škodě Yeti, Audi A3, Volkswagenu Golf a ve Volkswagenu Polo. Počítá se s jeho dalším rozšířením na vozy značek skupiny VW v nejbližších měsících. Výroba agregátu probíhá v mladoboleslavské motorárně.

První zkušenosti s motorem 1,2 TSI na Auto.cz
TEST Škoda Yeti 1,2 TSI – Bude se vám líbit (10/2009)
SR.TEST Škoda Yeti 1,2 TSI vs. Škoda Octavia Combi 1,6 MPI – Turbo ničím nenahradíš (01/2010)

Ondřej Láník
Diskuze (233)
Avatar - Ronault.
28. 1. 2010 21:21
Re: ............
Tyhle chytré nastavavení jsem v Octavce nehledal, ale s celkovým nastavováním třeba v Golfu to je stejné, takže počítám, že to má i Octavia.
Avatar - Ronault.
28. 1. 2010 19:40
Re: ............
Víceméně souhlas. Automatická ruční brzda :yes: Karta místo klíčku je sporný pojem. Mám už dokoupenou novou, protože se při pádu rozbila a stála několik tisíc, tuším 3500? Taktéž odešla čtečka karet, ale to byly právě ročník 01 a 02, které měly jako první karty, tak na tyhle problémy trpěly. Dnes už to má Renault vychytané. Škoda jen, že to vychytával až na kupujících, což mu teď spousta lidí neodpustí.

Daleko více u Laguny jsem uvítal kontrolu tlaku v pneumatikách nebo el. sklápěcí zrcátka, to ve střední třídě nikdo neměl.

Jen nevím, co krom aut. ruční brzdy Octavia nemá proti Meganu. Naopak Octavia se mi líbí docela sympatickými vestavěnými rádii i s dotykovou navigací. Pravda Renault a jeho ovládání radia pod volantem taky nemá chybu. Stejně jako daleko lepší ovládání tempota než Octavia.

Motory jsou otázkou. U Octavie si třeba připlatit za TSI, bohužel Megane má pro změnu docela malou škálu motorů. Třeba na takovou 1,8 TSI nemá jak odpovědět, což je třeba pro mně asi nejrozumnější motor.

Samozřejmě Octavia zase nemá moc co říci na už osvědčené 1,5 dCi. Zase Megane nemá DSG a nemůže mít 4x4.

Auto je otázkou priorit a myslím, že tento server je po diskuzní stránce celkem vyspělý. O autech něco evidentně víš, tak zkus příště použít to co víš aniž bys použil slova popelnice či se posmíval, bude tvůj příspěvek hodnotnější.

Protože i když já jsem srdcem Renaulťák, tak se mi tvůj příspěvek nelíbil a to je co říci ;-)

A neodsuzuj lidi dle toho, čím jezdí. První pohled může klamat.
Avatar - Ronault.
28. 1. 2010 17:37
Re: ............
Laguna ve své době byla hodně podařené auto, až na spolehlivost prvních dvou ročníků. V té době byl konkurentem leda Superb, což byl prodloužený Passat a Octavia byla jen čtyřkový Golf s kufrem,takže trojkový s kolama z Passatu.

Jenže dneska je Octavia na multilinku G5, TSI motory má na nejvyšší úrovni a ceny již nejsou v hladině střední třídy, ale jen o pár desítek tisíc vyšší než Megane.

Za pár let, až se bude Laguna měnit, tak se bude kupovat menší auto a pokud by se kupovalo dnes, tak by se do výběru již Octavia zahrnula, protože důvody tam nahoře máš. Každé auto má své pro a proti, ale Octavia není popelnice a spolu s Golfem, Meganem, příštím Focusem (i když design je bída), P308 s snad i Astrou patří k tomu nejlepšímu ve své třídě. Jinak to co ušetříš na Meganovi při koupi, to ztratíš při následním prodeje, tak babo raď.

Diskutuj argumenty, pak to jde. Já tady taky fandil bezmezně Renaultu, ale už to nedělám, značka jako značka.

Jinak díky za pochvali fotek, profík nejsem, jen tak cvakám ze záliby právě tohle auto.
Avatar - Ronault.
28. 1. 2010 12:04
Re: ............
Jsi poněkud sebevzatovačný s velkým pocitem, že ti někdo ubližuje.
Narážka to není, můžeš si prolistovat fotogalerii mé plechovky a dokonce tam najdeš jednu fotku, sice je to jen detail, ale poznat bys to mohl.
Pokud ti nikdo nevymluví tvůj názor na Octavii, tak nechoď na diskuze, protože nemá smysl abys zde diskutoval.

Reaguješ proto, abys dookola ujisťoval sám sebe, že sis koupil to nejlepší auto, které jsi mohl. Je to takový syndrom této diskuze a jen ti někteří se od své garáže dokáží oprostit.
Avatar - Ronault.
28. 1. 2010 00:45
Re: ............
Já mám taky jednoho Grandtoura doma, ale většího než ty. Ale takhle psát agresivně a bez rozmyslu, to zrovna majitelům Renaultů neprospěje, spíše jim/nám jsi na ostudu. :no: