Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SEAT Ibiza: Nový základ 1,2 (44 kW) za 238.900,- Kč, Ibiza FR 2,0 TDI za 499.900,- Kč

Diskuze (45)
SEAT od ledna nabízí Ibizu v několika nových verzích. Základním motorem se stává 1,2 12V o výkonu 44 kW, který stojí 238.900,- Kč, na opačný konec ceníku míří nová Ibiza FR s dieselovým motorem a novinkou je i 1,6 TDI o výkonu 77 kW.

S novým základním agregátem 1,2 12V o výkonu 44 kW (jedná se o modernější verzi tříválce, která má i ve slabším provedení čtyřventilovou techniku) se pojí také nová základní výbava Basis. Tato kombinace stlačila první cenu pod 250 tisíc Kč, u pětidveřové Ibizy konkrétně na 238.900,- Kč.

Za tuto cenu SEAT nabízí posilovač řízení, elektrické stahování předních oken, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, volant nastavitelný ve dvou osách, ABS a čtyři airbagy. Nechybí ani většina komfortních funkcí jako cyklovač stěračů, automatické rozsvěcení světel nebo komfortní blikání.

Dosavadní základ Reference znamená automaticky posun na motor 1,2 12V o výkonu 51 kW. Toto provedení, stejně jako shodná výbava s motorem 1,4 16V, je proti loňskému roku levnější o 26 tisíc Kč, zájemci o 1,4 TDI ušetří 10 tisíc Kč. Reference přidává rádio, dělená zadní sedadla s výškově nastavitelnými hlavovými opěrkami a dojezdovou rezervu místo sady na opravu pneumatik.

Doporučujeme
Test: SEAT Ibiza 1,4 16V – Pyrenejský žolík
Představujeme: SEAT Ibiza: Die Ibiza-klasse

Od Reference je odvozený i úsporný 1,4 TDI Ecomotive. Mimo úprav vedoucích ke snížení spotřeby přidává jen kryty zrcátek v barvě vozu a palubní počítač.

Tyto prvky nechybí ani další výbavě – Style. Ta má dále navíc 15palcová kola místo 14palcových, přední mlhovky, světlomety s dvojitou optikou, elektrické stahování zadních oken, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, tempomat a především klimatizaci. Snížení cen u Style činí 10 tisíc Kč ve všech verzích, s výjimkou 1,4 16V, kde je cena snížena o 30 tisíc Kč na 299.900,- Kč.

Výbava Style je také první možností, kdy lze objednat nový motor 1,6 TDI CR DPF o výkonu 77 kW. Ten nahrazuje stejně výkonné 1,9 TDI DPF, příplatek mezi 66- a 77kW verzi zůstává nezměněn.

SEAT Ibiza - ceny benzinových motorů na českém trhu (leden 2010)
Motor1,2 12V1,2 12V1,4 16V1,6 16V1,6 16V1,4 TSI
Převodovka5M5M5M5M7DSG7DSG
Zdvihový objem [cm3]119811981390159815981390
Válce/ventily3/43/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]44/520051/520063/500077/560077/5600110/5800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]108/3000112/3000132/3800153/3800153/3800220/4500
Max. rychlost [km/h]155163175187186211
Zrychlení 0-100 km/h [s]16,313,012,210,510,37,8
Komb. spotřeba [l/100 km]5,55,96,26,66,26,3
Cena Basis [Kč]238.900,------
Cena Reference [Kč]-253.900,-283.900,----
Cena Style [Kč]--299.900,-354.900,-389.900,--
Cena Style Plus [Kč]--304.900,----
Cena Sport [Kč]--339.900,-374.900,---
Cena FR [Kč]-----504.900,-

Akční paket Style Plus pro 1,4 16V rozšiřuje výbavu za příplatek 5.000,- Kč o automatickou klimatizaci a 15palcová litá kola. Tyto položky mají v ceníkových cenách hodnotu 25 tisíc Kč, zákazník tedy ušetří 20 tisíc Kč.

Ibiza Sport přidává ve srovnání se Style 16palcová litá kola, sportovní podvozek, kůží potažený volant a sportovní sedadla vpředu. Příplatek ve srovnání s výbavou Style činí, tak jako dosud, 20 tisíc Kč.

Vrcholem nabídky pětidveřové řady je Ibiza FR. Od verze Sport se liší především motory – 1,4 TSI (110 kW) standardně s převodovkou DSG nebo nově 2,0 TDI o výkonu 105 kW, v tomto případě výhradně se šestistupňovou manuální převodovkou (k dodání od února). Výbava je obohacena o 17palcová kola, volant a sedadla v designu FR, automatickou klimatizaci a ESP. K rozpoznávacím znakům patří také stříbrné kryty zrcátek.

Z příplatkové výbavy lze volit například vyhřívání předních sedadel (+5.600,- Kč), automatickou klimatizaci (+13.000,- Kč), okenní airbagy (+5.600,- Kč) nebo deaktivaci airbagu spolujezdce (+1.300,- Kč).

SEAT Ibiza - ceny dieselových motorů na českém trhu (leden 2010)
Motor1,4 TDI PD1,4 TDI PD1,6 TDI CR1,6 TDI CR2,0 TDI CR
Převodovka5M5M5M5M6M
Zdvihový objem [cm3]14421442158615861968
Válce/ventily3/23/24/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]59/400059/400066/420077/4400105/4200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]195/1800-2200195/1800-2200230/2500250/1500-2500320/1750-2500
Max. rychlost [km/h]169175177187208
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,112,212,010,78,7
Komb. spotřeba [l/100 km]4,33,74,24,24,5
Cena Reference [Kč]349.900,-----
Cena Ecomotive [Kč]-377.900,----
Cena Style [Kč]--404.900,-424.900,--
Cena Sport [Kč]--424.900,-444.900,--
Cena FR [Kč]----499.900,-

Diskuze (45)
22. 1. 2010 10:25
Re: 44 vs 51
To je stejný jako když stará fabie měla 2 typy 1,4 16V 55kW a 74 kW. Do nové Fabie dávají stejný motor ale naladěný na 63 kW protože 55kW by nebyl o moc výkonější než 1,2 51 kW a 74 kW by zase konkuroval novému 1,6 16V 77 kW. Kolem a kolem je to prostě jen marketing. Chtěli něco pro základní motorizaci a 51 kW jim asi připadalo zbytečně moc. Seat prostě zvolil cestu kupovat stejné motory a ladit je na různý výkon místo co by kupoval 6V a 12V.
Avatar - iudex
22. 1. 2010 09:06
Re: "Nový základ"?
Takze si to zhrnme: nieco tvrdís, dokázat to nevies, ergo kecás. OK, aspon viem, kam Ta zaradit.
22. 1. 2010 08:41
Re: Ibiza
..tak to určitě :-)! A navíc ti seata nikdo nebude cpát přes moc za tuhle cenu - navštiv prodejce a uvidíš. Nebo si kup klidně corsu, každému se holt líbí něco jiného. Podle mě je v ibize velice slušná nabídka motorizací pro tuto třídu, jen nechápu, proč totéž nenabízí do fabií. Takhle je fabia dost hnus designově a ještě má podle německých a španělských bratříčků okleštěnou nabídku motorizací a podvozků - to je tragedie. Přesto to lidi furt kupujou. :-O
21. 1. 2010 17:57
Re: "Nový základ"?
Já nemám potřebu něco dokládat diskusnímu Herkulovi, kterej bude půl roku mlít svou. Aktuálně se prostě dělá 12V a cpe se tam jiná ŘJ. Bude ti to muset stačit.
Avatar - Blue Sun
21. 1. 2010 13:50
Re: TDI
No, já nechtěl Accenta nijak hanit, před pár lety jsem o něm uvažoval taky, ale pak mi oznámili převelení a já musel uložit stranou dost peněz na nějaké zajištění bydlení. Pokud to tak vyznělo, tak jsem udělal chybu.