Spy Photos: Škoda Superb Combi na D1 (nové fotografie)
Záď druhé novodobé generace Superbu je pro mnoho zákazníků vybírajících auto ve střední třídě velkou překážkou. Vytvoření velkého prostoru na zadních sedadlech si vyžádalo vysokou a ne právě elegantně končící siluetu. Praktičnost sice zajišťuje dvoudílné víko Twindoor, ale srovnání s liftbacky Fordu, Mazdy nebo Renaultu po estetické stránce vyznívá poněkud jednostranně.
Kdo nemá problém s agresivní přídí Superbu, hledá opravdu velký zavazadelník a chce současně něco jiného než záď s dveřmi Twindoor, bude zřejmě spokojen s novým Superbem Combi. Snímky čtenáře Auto.cz Lubomíra Jandla ukazují klasicky střižené kombi s úctyhodnou délkou a velkým objemem zádě. Další fotografie vyrobil před několika dny na dálnici D1 jiný čtenář. Ukazují automobil s minimální kamufláží v klasickém 3/4 pohledu zezadu. Maskování se omezilo na několik prvků, které mají výrazně delší Superb Combi připodobnit k Octavii Combi.
Přesné rozměry Superbu Combi nejsou v tuto chvíli k dispozici, ale i kdyby Škoda zachovala rozměry původního Superbu, bude mít toto vozidlo 4,84 m na délku.
Ve srovnání se Superbem, který se snaží působit důstojně a chvílemi si hraje i na státnickou limuzínu, zůstává Superb Combi více při zemi. Na výklopnou záď (bez Twindooru) se dokonce přestěhovala i registrační značka, která u Superbu dostala místo ve spodní části nárazníku, aby tak uvolnila prostor pro velký nápis Superb.
Superb Combi bude mít důležitou roli v budoucím vývoji odbytu této modelové řady. Na mnoha trzích západní Evropy je tato varianta ve střední třídě výrazně preferovaná před sedany nebo liftbacky a konkrétně v Německu, které je největším trhem Škody, se karoserie kombi podílí na odbytu ve třídě 60-80 %, podle modelu.
Světová výstavní premiéra se očekává na autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem, letos v září.