Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy photos: Škoda Yeti již krouží na severu Evropy

redakce AUTO.CZ
Diskuze (44)
Skandinávské podnebí Yetimu svědčí. Zatím se jej domácí výrobce snaží ukrýt pod kabát známé Fabie Combi, ale z podivných detailů vozu je zřejmé, že se zkouší cosi docela jiného než nová Fabia.

Skandinávské podnebí Yetimu svědčí. Zatím se jej domácí výrobce snaží ukrýt pod kabát známé Fabie Combi, ale z podivných detailů vozu je zřejmé, že se zkouší cosi docela jiného než nová Fabia.

Novinka, která se na trh dostane až za mnoho měsíců se nesmí zatím objevit ve svých šatech. Proporčně nejblíže k Yetimu měla Fabia Combi, a tak v prototypové dílně dostali úkol naroubovat podvozek se širokým rozchodem kol a vyšší světlou výškou na poměrně úzkou Fabii. Výsledek obletovaný špionážními fotografy a kameramany na krátké zastávce kdesi ve Skandinávii je vidět na našich fotografiích. Zatímco se posádka posilňovala v severské pizzerii, náš spolupracovník si podrobně vyfotil neobvyklou prototypovou Fabii ještě z dob před faceliftem, ale se značně rozšířenými blatníky.

Když Yeti tak s pohonem všech kol

Již před časem předseda představenstva Škody Auto Detlef Wittig v rozhovoru zveřejněném v časopise Svět motorů potvrdil, že chystaný pátý model Škody bude dodáván s pohonem všech kol. Při uvedení studie minulý rok v Ženevě se mluvilo nejvíce o pohonu jediné nápravy, ale zákazníci prý chtějí u takového vozu hnací všechna kola.

Odpověd na otázku týkající se případné výroby Roomsteru s pohonem všech kol nakonec přivedla na veřejnost novou informaci o chystané páté modelové řadě mladoboleslavského výrobce.

"Pohon všech kol z Octavie bychom do současné platformy (Roomsteru, pozn. red.) dostali pouze po určitých modifikacích. Vzhledem k cílové skupině zákazníků a využití auta nepředpokládáme výraznější zájem o verzi 4x4. Ale můžeme na případnou poptávku reagovat. Z hlediska pohonu všech kol se plně koncentrujeme na Yetiho, kterého směřujeme úplně jinam než Roomster. Totéž se týká případné verze "fun" nebo "open air" verze, která se také mnohem lépe hodí k Yetimu." uvedl pro Svět motorů Detlef Wittig.

Informace pravděpodobně nebyla určena ke zveřejnění, protože dosud nebyla potvrzena definitivně ani výroba, ani pohon všech kol. Wittig ale na další doplňující dotaz odpověděl: "...mohu potvrdit, že po prezentaci Yetiho na nejrůznějších výstavách se ukázalo, že drtivá většina případných zájemců by preferovala verzi s pohonem všech kol. Jestliže se někdy model objeví jako sériový model, tak jedině jako 4x4."

redakce AUTO.CZ
Diskuze (44)
23. 4. 2006 22:13
Re: dotaz
Všechna ne, ale většina asi ano... tvrdé severské podmínky, žádný provoz... Umíš si představit, kdyby to testovali na déjedna, ten poprask... Jinak mrkni občas do Jižní Afriky... tam testujou také...
23. 4. 2006 20:45
Re: 4x4
Nejel jsi Haldex, že ne? Nejen v těchto extrémních situacích, ale například v každé zatáčce, kterou vezmeš trochu hákem ti Haldex sepne všechna čtyři kola... Kritici Haldexu argumentují tím, že než to sepne, chová se auto jako předokolka, a že tedy tě to může v zatáčce nepříjemně překvapit. Tak ti píšu, že tohle jsou extrémní postoje závodních duší. Vyzkoušej sám a vsadím se, že při běžné až trochu ostřejší jízdě ti spínání Haldexu nebude vůbec vadit... dokonce jej ani vlastně nezaznamenáš. Permanet je jiná liga... tedy z pohledu závodníka... ano, při nejostřejší jízdě (jezdíš tak?) je Subaru či AUDI na QUATTRU dokonalost. Takže pro závodnickou duší - AUDI QUATTRO, pro "běžného jezdce" Haldex, či produkty třeba od BMW... mimochodem, BMW to má také připojitelné... Permanent můžeš chápat asi tak, jako jako zadní křídlo... jo, jsou ti, co jej využijí... využil bys zadní křídlo ty? Já ne :-) P.S. permanent má (logicky) vyšší spotřebu...
20. 4. 2006 18:10
Re: 4x4
Tady teď nepíšeme o závodní, dravé jízdě... Ten Haldex uspokojí 90 % řidičů na silnici.
20. 4. 2006 16:28
Re: 4x4
Samozřejmě to bude Haldex... máš snad něco proti dokonalému připojitelnému pohonu?