Spyker rozjede výrobu nového SSUV
Nové SSUV (Supersport Utility Vehicle) má za úkol navázat na úspěchy konceptu Spyker D12 Peking to Paris, který se představil roku 2006 na autosalonu v Ženevě. Na tomtéž místě se v březnu ukáže omlazená verze v podobě, v jaké by mohla dorazit k zákazníkům. Spyker má v plánu prodat okolo tisícovky vozů a to převážně v Rusku a Číně.
Hnacím motorem oživení projektu Peking to Paris je spolupráce Spykeru s čínskou automobilkou Youngman. Ta loni investovala 25 milionů eur, čímž si u Spykeru zajistila 29,9 % podíl akcii. Díky této finanční injekci je dokončení nového vozu na spadnutí. Jeho cena by se měla pohybovat okolo 200.000 eur, což je vzhledem k ruční výrobě každého kusu adekvátní.
SSUV by mělo stát na platformě konceptu Saab PhoeniX z roku 2011. Po krachu švédské automobilky byl její osud nejasný a Spykeru nyní částečně vykompenzuje proinvestované prostředky. Auto dostane pohon všech kol, prozatím se ale neví, jaký agregát je bude roztáčet. Varianta původního šestilitrového dvanáctiválce Audi, který nakonec Spyker vyměnil za kompresorem dopovaný osmiválec, nezní špatně. V duchu současného trendu však spíše počítejme s osmiválcem a přeplňováním. Výkon by se mohl pohybovat okolo 400 kW, zrychlení z 0-100 km/h by pak nemělo trvat déle než 5 sekund.