Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tohle je nový SsangYong Rexton. Do Evropy dorazí v roce 2021

SsangYong Rexton
SsangYong Rexton
SsangYong Rexton
SsangYong Rexton
35 Fotogalerie
Diskuze (9)

Novou vlajkovou loď SsangYongu poznáte podle jinak řešené přídě. Pod kapotou tluče 2,2litrový turbodiesel o výkonu 149 kW kombinovaný s novým automatem.

Aktuální SsangYong Rexton se na českém trhu sice prodává teprve od začátku loňského roku, kdy se korejská značka vrátila na český trh, jinde ve světě je ale nabízen už od roku 2016, a tak letos nastal čas zásadních inovací. Sama automobilka hovoří o „zcela novém Rextonu,“ pohled na karoserii, dovnitř nebo do tabulky technických údajů však naznačuje spíše opravdu rozsáhlou modernizaci.

Nový SsangYong Rexton se každopádně zatím představuje ve verzi pro domácí korejský trh. Novinky bychom se však měli dočkat také v Evropě, a to někdy v průběhu roku 2021.

Automobil se od dosavadní verze zásadně liší už při prvním pohledu na příď. Ta je nově řešena, s dominantní maskou chladiče, která je vyšší než dosud. Jinak tvarovány jsou však také světlomety (nově full-LED místo xenonů) nebo přední nárazník. Zaujmout může také logo, jde však o emblém užívaný SsangYongem na domácím korejském trhu už delší dobu. Do Evropy se tento znak nechystá.

Z boku je naopak patrná obdobná silueta s tlustými C-sloupky jako dosud, a to včetně bočního prosklení. Záď je pak prakticky shodná jako nyní, nejvýraznější změnou je tu jiná grafika koncových světel. Také ta jsou nicméně diodová.

Základní koncepci si uchoval také interiér, který je nadále buď pětimístný, nebo za příplatek sedmimístný. Volant je však nový, stejně jako moderní elektronický volič automatické převodovky. Po vzoru aktuálního Koranda je tu pak modernější digitální přístrojový štít s 12,3" obrazovkou, změn doznal též multimediální systém. Auru luxusního vozu s perfektním zpracováním interiéru a vybranými materiály si však Rexton alespoň podle fotografií uchoval.

Důležitou změnu pak najdeme také pod kapotou. Tam sice nadále pracuje turbodiesel o objemu 2157 cm3, nově je však naladěn na 202 koní, o 15 více než dosud. To znamená výkon 149 kW, zatímco točivý moment nově vrcholí hodnotou 441 N.m.

Nový čtyřválec je navíc spárován s novou převodovkou. Tou je minimálně na korejském trhu výhradně osmistupňový automat střídající dosavadní sedmikvalt. Rámová konstrukce s pohonem zadních kol a příplatkovou připojitelnou čtyřkolkou nicméně zůstává zachována.

Vstoupit do diskuze (9)