SsangYong oživil model Actyon. Z podivného SUV-kupé je krasavec a míří do Evropy!

KG Mobility Actyon
KG Mobility Actyon
KG Mobility Actyon
KG Mobility Actyon
67 Fotogalerie
Ondřej Šámal

Novinka od jihokorejské automobilky stojí na základech sesterského SUV Torres. Pořádný kus auta se nakonec objeví i na evropském trhu. Minimálně podle designu se máme na co těšit.

SsangYong v posledních desetiletích je jako na houpačce. Bankroty, noví majitelé, opětovné vstupy na trhy a další patálie je ovšem nezastavily. Pod novými vlastníky se ze známé značky pomalu stává automobilka KGM či KG Mobility, která teď představila své nejnovější SUV se známým názvem.

Actyon si z první dekády třetího tisíciletí pamatujeme jako vzhledově velmi podivné SUV, které se na českém trhu příliš neuchytilo. Nástupce už ovšem vypadá opravdu k světu. Nutno ovšem dodat, že inspiraci luxusním Range Roverem Velar rozhodně nezapře. Zejména zadní část je britskému SUV velmi podobná. A nejde pouze o koncové světlomety, ale také o siluetu s vyšším pontonem. Zaujme také příď s útlými diodami a osvětlenou maskou chladiče.

Video placeholder
SsangYong Torres EVX: Oficiální video • Zdroj: SsangYong

Interiér actyonu se snaží navodit prémiovou atmosféru. Nechybějí jakostní materiály ani moderní multimédia, jejichž 12,3palcový displej je fyzicky spojen s obrazovkou před řidičem. Samozřejmostí je dvoubarevné kožené čalounění a dekor kombinující dřevo s uhlíkovými vlákny. Nechybí ani ambientní osvětlení s 32 volitelnými odstíny.

KG Mobility Actyon standardně odveze 668 litrů nákladu, po sklopení zadních opěradel o dalších 900 l více.

K pohonu slouží zážehová patnáctistovka o výkonu 125 kilowattů a točivém momentu 280 Nm, což je pro SsangYong, potažmo KGM či KG Mobility tradiční volba. Najdeme ji ve všech nabízených modelech s výjimkou vrcholných typů Rexton a Musso Grand. Motor je standardně spojen s šestistupňovým automatem, pohon předních kol bude možné na přání nahradit čtyřkolkou. Alternativa v podobě čistého elektromobilu bude zřejmě také v plánu.

Na domácím, jihokorejském trhu KG Mobility Actyon startuje v přepočtu na 580.000 Kč. V Evropě musíme počítat s dodatečnými náklady v podobě transportu, cla a daní, přesto se dá očekávat, že se částka udrží pod milionem korun, což je na tahle velké auto velmi přijatelné.