Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
KG Mobility Actyon
KG Mobility Actyon
KG Mobility Actyon
KG Mobility Actyon
67
Fotogalerie

SsangYong oživil model Actyon. Z podivného SUV-kupé je krasavec a míří do Evropy!

Ondřej Šámal

Novinka od jihokorejské automobilky stojí na základech sesterského SUV Torres. Pořádný kus auta se nakonec objeví i na evropském trhu. Minimálně podle designu se máme na co těšit.

SsangYong v posledních desetiletích je jako na houpačce. Bankroty, noví majitelé, opětovné vstupy na trhy a další patálie je ovšem nezastavily. Pod novými vlastníky se ze známé značky pomalu stává automobilka KGM či KG Mobility, která teď představila své nejnovější SUV se známým názvem.

Actyon si z první dekády třetího tisíciletí pamatujeme jako vzhledově velmi podivné SUV, které se na českém trhu příliš neuchytilo. Nástupce už ovšem vypadá opravdu k světu. Nutno ovšem dodat, že inspiraci luxusním Range Roverem Velar rozhodně nezapře. Zejména zadní část je britskému SUV velmi podobná. A nejde pouze o koncové světlomety, ale také o siluetu s vyšším pontonem. Zaujme také příď s útlými diodami a osvětlenou maskou chladiče.

Video placeholder
SsangYong Torres EVX: Oficiální video • SsangYong

Interiér actyonu se snaží navodit prémiovou atmosféru. Nechybějí jakostní materiály ani moderní multimédia, jejichž 12,3palcový displej je fyzicky spojen s obrazovkou před řidičem. Samozřejmostí je dvoubarevné kožené čalounění a dekor kombinující dřevo s uhlíkovými vlákny. Nechybí ani ambientní osvětlení s 32 volitelnými odstíny.

KG Mobility Actyon standardně odveze 668 litrů nákladu, po sklopení zadních opěradel o dalších 900 l více.

K pohonu slouží zážehová patnáctistovka o výkonu 125 kilowattů a točivém momentu 280 Nm, což je pro SsangYong, potažmo KGM či KG Mobility tradiční volba. Najdeme ji ve všech nabízených modelech s výjimkou vrcholných typů Rexton a Musso Grand. Motor je standardně spojen s šestistupňovým automatem, pohon předních kol bude možné na přání nahradit čtyřkolkou. Alternativa v podobě čistého elektromobilu bude zřejmě také v plánu.

Na domácím, jihokorejském trhu KG Mobility Actyon startuje v přepočtu na 580.000 Kč. V Evropě musíme počítat s dodatečnými náklady v podobě transportu, cla a daní, přesto se dá očekávat, že se částka udrží pod milionem korun, což je na tahle velké auto velmi přijatelné.