SsangYong SIV-1: Smršť studií z Koreje neustává, budoucnost je stále nejasná
Nejnovější studie SIV-1 navazuje na sérii XIV z let 2011-2012. Oranžový XIV-1 se sebevražednými dveřmi se objevil už na poslední IAA ve Frankfurtu, polokabriolet XIV-2 měl premiéru loni v Ženevě a hybridní e-XIV pro změnu v Paříži. Jenže, zatím žádný z nich nepřekročil prototypovou fázi.
Do Ženevy jihokorejská automobilka přivezla další kousek, který dostal název SIV-1. Zkratka tentokrát znamená Smart Vehicle Interface, tedy „chytré rozhraní vozidla.“ Kupříkladu skla a zrcátka jsou pokryta tepelným nanopovlakem pro lepší rozmrazování, disponují i vyhříváním, takže led mizí ještě rychleji. Auto je vybaveno i panoramatickou střechou.
Tvary přídě se oproti sérii XIV trochu zcivilizovaly, designéři se ale nevzdávají muskulaturních prolisů zadních blatníků, nizounkých bočních oken, ani širokého C-sloupku. SIV-1 se ovšem od předchozí trojice liší hlavně klasicky zavěšeným druhým párem dveří. Rozvor byl kvůli nim prodloužen o 10 centimetrů na 2,7 m. Nejedná se tak už o malý crossover s délkou kolem 4,15 m, svými 4,5 metry spadá mezi SUV střední velikosti. Je také 1,88 m široký a 1,64 m vysoký. Střecha se tolik nesvažuje, aby zadní pasažéři měli více místa na hlavu.
Základní tvary palubní desky jsou relativně blízké sérii, přístrojová výbava včetně obří středové obrazovky však ctí digitální hypermodernu. K dispozici jsou všechny moderní vymoženosti včetně přehrávání hudby ve formátu MP3, navigace. bezdrátového připojení chytrých telefonů a tabletů. Čtveřice sedadel je samostatná.
Jak je u posledních konceptů SsangYongu zvykem, v oficiálních technických údajích se objevuje dvojice řadových čtyřválců a taktéž duo převodovek, konkrétně šestistupňový manuál a dvouspojkové ústrojí. Oba motory disponují objemem 1,6 l. Přeplňovaný benzinový motor GDI dává 151 kW (205 k) a poskytuje 280 N.m, diesel s dvojicí turbodmychadel má 110 kW (150 k) a pochopitelně vyšších 360 N.m.
O sériové výrobě žádné ze čtveřice studií se bohužel zatím SsangYong oficiálně nezmínil. Vývoj zřejmě pokračuje, ale dočkáme se jí vůbec někdy?