Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SsangYong SIV-1: Smršť studií z Koreje neustává, budoucnost je stále nejasná

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
Jihokorejský SsangYong nejen výrazněji modernizuje svou modelovou nabídku, ale chrlí stále nové a nové koncepty.

Nejnovější studie SIV-1 navazuje na sérii XIV z let 2011-2012. Oranžový XIV-1 se sebevražednými dveřmi se objevil už na poslední IAA ve Frankfurtu, polokabriolet XIV-2 měl premiéru loni v Ženevě a hybridní e-XIV pro změnu v Paříži. Jenže, zatím žádný z nich nepřekročil prototypovou fázi.

Do Ženevy jihokorejská automobilka přivezla další kousek, který dostal název SIV-1. Zkratka tentokrát znamená Smart Vehicle Interface, tedy „chytré rozhraní vozidla.“ Kupříkladu skla a zrcátka jsou pokryta tepelným nanopovlakem pro lepší rozmrazování, disponují i vyhříváním, takže led mizí ještě rychleji. Auto je vybaveno i panoramatickou střechou.

Tvary přídě se oproti sérii XIV trochu zcivilizovaly, designéři se ale nevzdávají muskulaturních prolisů zadních blatníků, nizounkých bočních oken, ani širokého C-sloupku. SIV-1 se ovšem od předchozí trojice liší hlavně klasicky zavěšeným druhým párem dveří. Rozvor byl kvůli nim prodloužen o 10 centimetrů na 2,7 m. Nejedná se tak už o malý crossover s délkou kolem 4,15 m, svými 4,5 metry spadá mezi SUV střední velikosti. Je také 1,88 m široký a 1,64 m vysoký. Střecha se tolik nesvažuje, aby zadní pasažéři měli více místa na hlavu.

Základní tvary palubní desky jsou relativně blízké sérii, přístrojová výbava včetně obří středové obrazovky však ctí digitální hypermodernu. K dispozici jsou všechny moderní vymoženosti včetně přehrávání hudby ve formátu MP3, navigace. bezdrátového připojení chytrých telefonů a tabletů. Čtveřice sedadel je samostatná.

Jak je u posledních konceptů SsangYongu zvykem, v oficiálních technických údajích se objevuje dvojice řadových čtyřválců a taktéž duo převodovek, konkrétně šestistupňový manuál a dvouspojkové ústrojí. Oba motory disponují objemem 1,6 l. Přeplňovaný benzinový motor GDI dává 151 kW (205 k) a poskytuje 280 N.m, diesel s dvojicí turbodmychadel má 110 kW (150 k) a pochopitelně vyšších 360 N.m.

O sériové výrobě žádné ze čtveřice studií se bohužel zatím SsangYong oficiálně nezmínil. Vývoj zřejmě pokračuje, ale dočkáme se jí vůbec někdy?


Aleš Dragoun
Diskuze (3)
Avatar - šmoula nešika
6. 3. 2013 22:02
Re: Obludárium Ssangyong
To je pravda. [odkaz]
Avatar - 3_diamanty
6. 3. 2013 17:26
Re: Obludárium Ssangyong
keby ssangypong spravil pekne auto stratila by sa uz ich charizma >:D
Avatar - jozephko
6. 3. 2013 15:10
Obludárium Ssangyong
Kde na tie obludnosti dizajnéri od Ssangyongu chodia? To Číňania vedľa ich áut vyzerajú ako Pininfarina >:D .