Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Stále přísnější normy? Loni poprvé za deset let emise v Evropě vzrostly

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 23. 5. 2018 • 21:34
190
Průměrné emise nových automobilů v Evropě loni poprvé za posledních deset let vzrostly. Hodnota se zvýšila o 0,3 gramu na 118,1 gramu emisí na kilometr.

Souvisí to s rostoucím zájmem o segment SUV a poklesem popularity dieselových motorů částečně ve prospěch benzinových motorů. Vyplývá to z výzkumu analytické společnosti JATO Dynamics, který zahrnoval 23 evropských trhů včetně Česka.

Nejnižší průměrné emise CO2 měly nové toyoty. Průměrné emise CO2 nových modelů Toyoty loni klesly o 2,7 g na 101,2 g/km. Druhé místo zaujal Peugeot, jehož průměrné emise během roku stouply o 2,7 g na 104,5 g/km. Na třetí pozici se umístil Citroen s růstem o 2,2 g/km na 105,5 g/km. Škoda Auto skončila osmá s růstem o 4,1 gramu na 111,8 g/km.

Pokles průměrných emisí vozů Toyoty byl důsledkem růstu zájmu o hybridy, které v uplynulém roce tvořily 53 procent celkového prodeje značky. Konvenční benzinové automobily představují 42 procent celkového počtu prodaných Toyot, naftové motory mělo 7,5 procenta vozů značky.

Ideální alternativu dieselových motorů budou podle JATO Dynamics představovat auta s plně hybridním pohonem schopné provozu pouze na elektromotor bez napájení z externí sítě. Vznětové motory jsou sice výkonné a emitují méně CO2 než konvenční auta, nicméně mají na svědomí růst zdraví škodlivých emisí oxidů dusíku a prachových částic, dodala firma.

Z 23 evropských států zahrnutých ve výzkumu JATO Dynamics je nejekologičtější zemí díky dotacím na nákup elektromobilů Norsko, Česká republika je na 19. místě. Norsko za poslední rok snížilo průměrné emise prodávaných aut o 10,1 procenta na 83,6 g/km. Žádná jiná evropská země nedosáhla výsledku nižšího než 100 g/km.

Mezi prvními pěti jsou vedle Norska Portugalsko (104,2 g/km), Dánsko (108 g/km), Řecko (108,6 g/km) a Nizozemsko (109 g/km). Celkem 15 z 23 zkoumaných států zaznamenalo loni nárůst průměrných emisí CO2 u nových aut.

Evropská komise v současnosti navrhuje, aby výrobci aut byli povinni snížit průměrné emise CO2 u jejich nově registrovaného vozového parku v unii o 15 procent do konce roku 2025. Do konce roku 2030 se navrhuje snížení emisí CO2 o 30 procent proti roku 2021. Česko chce mírnější snižování emisí.

Související články

30. 5. 2018 08:36
Re: PROPAGANDA !! 2019 končí NATURAL 95 - E5%
Ano v normě se řeší, ale rozhodně nebyly jejich emise takhle silně medializovaný jako dneska a neštěknul po nich ani pes. Nějak si osobně nevybavuju, že by se to tady v diskuzi před 10 lety takhle silně propíralo jako dneska.
29. 5. 2018 08:40
Re: PROPAGANDA !! 2019 končí NATURAL 95 - E5%
Jenže za socíku jezdila desetina aut, takže klidně mohly jezdit centrama měst. Dovedeš to pochopit, že ten problém je způsobený vysokým počtem aut, který nastal až dávno po revoluci? Ano komouši začali zvolna budovat dálniční síť a obchvaty měst, ale palčivě nám chybí až posledních 10-15 let. To že nebude komplet dálniční síť včetně všech obchvatů hotová do roku 2050 není až tak důležitý. Podstatný je aby se situace zlepšovala a na kritických místech se intezivně stavělo.
Avatar - Hammunasakra
29. 5. 2018 08:35
Re: PROPAGANDA !! 2019 končí NATURAL 95 - E5%
Neni to blbost = ale vzhledem k platum a majetku čechů = nás se to moc netýká
Avatar - Hammunasakra
29. 5. 2018 08:34
Re: PROPAGANDA !! 2019 končí NATURAL 95 - E5%
Naštěstí už zase sme na Západě = z politickoekonomickýho a vlastně i geografickýho hlediska

Prostě na to češi po 40 letech vlády komunistů nemaj. Je to jednoduchý vysvětlení který všichni víme. Běžnej pracující s průměrnym výdělkem = na nový auto prostě nemá

Auto za 5 let nevyhazuješ = to třeba holící strojek. I když i ten vydrží dýl. Auto prodáš
Je to přirozenej a hlavně naprosto nutnej koloběh = někdo má na nový, někdo na to 5tiletý a někdo je až třetí majitel.

Napadne to i čecha = ale viz druhej odstavec
Avatar - Hammunasakra
29. 5. 2018 08:30
Re: PROPAGANDA !! 2019 končí NATURAL 95 - E5%
Protože jezdit centrama měst = je de bilita za socíku stejně jako dneska? ;-)

Že sou obchvaty a dálnice naprosto nutný = si uvědomili už komunsti v roce 1963 a udělali z toho svou prioritu. Jak to že v roce 2018 řikáš že ne? :-)

No a díky tomu že si to uvědomili ale moc toho nepostavili = tak 50 let jezdíme furt těma centrama měst a furt nemáme hotovou páteřní dálniční síť

NKÚ složitym výpočtem na kterej přizval žáčka základní školy spočítal = že nebude hotovo ani v roce 2050 :yes: >:D >:-[]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku