Stará Škoda Octavia údajně najela jen 902 km. Prodejce kecá, neumí přečíst odometr
Už jsme si mysleli, že jsme našli opravdu zachovalou a skoro nejetou originální Octavii ze šedesátých let. Bližší pohled na přístrojovku nám však odhalil, že prodejce z Německa neumí přečíst odometr. Reálný kilometrový nájezd je výrazně vyšší.
Původní Škoda Octavia ze šedesátých let je v Česku oblíbenou automobilovou klasikou. Nostalgie, elegance i vzpomínky na minulost českých rodin, kde často sloužila tatínkům a dědečkům, z ní dělají jeden z nejzajímavějších investičních veteránů z tuzemské automobilové produkce. Pokud se dnes rozhodnete koupit pečlivě zrenovovanou originální Octavii, aktuálně za ni zaplatíte přibližně půl milionu korun.
Co když však hledáte unikátní kousek, který od opuštění výrobní linky najel jen málo kilometrů a je v originálním, doposud nerenovovaném stavu. Na německém inzertním serveru Mobile.de se objevila Škoda Octavia Super z přelomu let 1961 a 1962. Technický průkaz uvádí, že vozidlo bylo vyrobeno v roce 1962, ale první registrace byla provedena už 28. prosince 1961. Automobilku tak musela opustit ještě dříve.
Prodejce současně uvádí, že světle modrá Octavia Super od svého vyrobení ujela pouhých 902 kilometrů. Počítadlo kilometrů však ukazuje 9028 kilometrů. Prodávající si tak zřejmě myslí, že poslední část počítadla ukazuje jen desetiny kilometru, tedy že najela pouze 902,8 kilometru. Tento nájezd pak zdůrazňuje i v popisku inzerátu. Taková informace může být pro potenciální zájemce až zavádějící a bohužel ovlivňuje množství peněz, jaké prodejce za údajně málo ojetý kus požaduje.
Za Škodu Octavia Super z přelomu let 1961 a 1962 totiž chce až absurdních 100.000 eur, podle aktuálního kurzu přibližně 2,47 milionu korun. To je až extrémní částka, která vůbec neodpovídá dnešnímu trhu s klasickými auty. V Česku v současnosti najdete výrazně atraktivnější kousky s lépe průkaznou historií a za mnohem zajímavější částky.
Škoda Octavia Super se začala prodávat v roce 1959 a byla charakteristická objemnějším a silnějším motorem oproti standardnímu modelu. Atmosférický čtyřválec s karburátorem o zdvihovém objemu 1221 ccm nejprve vyvinul 33 kW, od roku 1961 pak 34,5 kW. Díky tomu Octavie Super vyvinula maximální rychlost až 118 km/h. V letech 1959 až 1964 bylo vyrobeno 79.489 kusů.