Stárnoucí Peugeot 508 se konečně dočká nástupce. Uvidíme ho už v Ženevě!
Nová generace Peugeotu střední třídy bude dostupná jako sedan a kombi. První karosářskou verzi uvidíme už v Ženevě, na kombík si počkáme do Paříže.
Střední třída v Evropě už není tak populární jako kdysi, její prodeje ukrajují stále populárnější SUV. Na ně se v předchozích letech úzce zaměřoval i Peugeot, který však nyní přesouvá pozornost právě na střední třídu, které se zatím nehodlá vzdát. Na nadcházejícím březnovém ženevském autosalonu představí novou generaci modelu 508.
Ve srovnání se stávající generací představenou již v roce 2011 však 508 čeká množství změn. V první řadě se sedan se svojí karoserií přiblíží čtyřdveřovým kupé jako Audi A5 Sportback či BMW 4 Gran Coupé, očekávejme tak inspiraci koncernovým Opelem Insignia. Sportovnější siluetu nabídne také chystané kombi 508 SW, které bude mít blíže vozům typu shooting brake. V době klesajícího zájmu o střední třídu tak chce Peugeot zaujmout něčím originálním.
Právě v souvislosti s podobnou siluetou jako u Insignie se v minulých letech čile spekulovalo o využití její platformy. Nakonec ale bude všechno jinak, kvůli dohodě s GM i Opel postupně přezbrojí na francouzskou techniku, a tak 508 využije architekturu EMP2, již známou z ostatních modelů Skupiny PSA.
V případě 508 se však počítá se svébytnou zadní nápravou. Využito bude zavěšení typu multilink, navíc se hovoří o zástavbě adaptivních tlumičů využitých již v koncernovém crossoveru DS 7 Crossback. To by mělo vedle komfortu typického pro francouzské vozy zajistit i dynamické jízdní vlastnosti. Výbava vedle diodových světlometů zahrne třeba i jízdní asistenty umožňující semiautomatickou jízdu, tedy adaptivní tempomat nebo udržování v pruzích.
Vzhled zhruba 4,85 dlouhého auta s rozvorem asi 2,84 metru bude vycházet z konceptů Exalt a Instinct. Konkrétně kombík se má inspirovat řešením zádě druhého zmíněného. Interiér pak samozřejmě využije tolik propagované řešení i-Cockpit s maličkým volantem a vysoko umístěným přístrojovým štítem.
Z hlediska motorů se v základu můžeme těšit na zážehový tříválec 1.2 PureTech. Nad ním bude stát čtyřválec, který se v rámci chystaných inovací přejmenuje z 1.6 THP na 1.6 PureTech, spolu s čímž se navýší výkon jeho verzí na 132 kW, respektive na 165 kW. Turbodiesely pak zastoupí nový čtyřválec 1.5 BlueHDi, uvedený již v 308. Pro rok 2019 se počítá také s plug-in hybridem.
K premiéře nového Peugeotu 508 dojde již na nadcházejícím ženevském autosalonu. Tam se však má ukázat pouze sedan, na kombík si půl roku počkáme. Peugeot 508 SW se má představit až na podzimním, domácím autosalonu v Paříži. Právě kombi bude cílit hlavně na evropské zákazníky, zatímco sedan bude chtít zaujmout na čínském trhu, kde je tento typ vozidel hodně populární.