Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Stárnoucí Peugeot 508 se konečně dočká nástupce. Uvidíme ho už v Ženevě!

David Bureš
Diskuze (55)

Nová generace Peugeotu střední třídy bude dostupná jako sedan a kombi. První karosářskou verzi uvidíme už v Ženevě, na kombík si počkáme do Paříže.

Střední třída v Evropě už není tak populární jako kdysi, její prodeje ukrajují stále populárnější SUV. Na ně se v předchozích letech úzce zaměřoval i Peugeot, který však nyní přesouvá pozornost právě na střední třídu, které se zatím nehodlá vzdát. Na nadcházejícím březnovém ženevském autosalonu představí novou generaci modelu 508.

Ve srovnání se stávající generací představenou již v roce 2011 však 508 čeká množství změn. V první řadě se sedan se svojí karoserií přiblíží čtyřdveřovým kupé jako Audi A5 Sportback či BMW 4 Gran Coupé, očekávejme tak inspiraci koncernovým Opelem Insignia. Sportovnější siluetu nabídne také chystané kombi 508 SW, které bude mít blíže vozům typu shooting brake. V době klesajícího zájmu o střední třídu tak chce Peugeot zaujmout něčím originálním.

Právě v souvislosti s podobnou siluetou jako u Insignie se v minulých letech čile spekulovalo o využití její platformy. Nakonec ale bude všechno jinak, kvůli dohodě s GM i Opel postupně přezbrojí na francouzskou techniku, a tak 508 využije architekturu EMP2, již známou z ostatních modelů Skupiny PSA.

V případě 508 se však počítá se svébytnou zadní nápravou. Využito bude zavěšení typu multilink, navíc se hovoří o zástavbě adaptivních tlumičů využitých již v koncernovém crossoveru DS 7 Crossback. To by mělo vedle komfortu typického pro francouzské vozy zajistit i dynamické jízdní vlastnosti. Výbava vedle diodových světlometů zahrne třeba i jízdní asistenty umožňující semiautomatickou jízdu, tedy adaptivní tempomat nebo udržování v pruzích.

Vzhled zhruba 4,85 dlouhého auta s rozvorem asi 2,84 metru bude vycházet z konceptů Exalt a Instinct. Konkrétně kombík se má inspirovat řešením zádě druhého zmíněného. Interiér pak samozřejmě využije tolik propagované řešení i-Cockpit s maličkým volantem a vysoko umístěným přístrojovým štítem.

Z hlediska motorů se v základu můžeme těšit na zážehový tříválec 1.2 PureTech. Nad ním bude stát čtyřválec, který se v rámci chystaných inovací přejmenuje z 1.6 THP na 1.6 PureTech, spolu s čímž se navýší výkon jeho verzí na 132 kW, respektive na 165 kW. Turbodiesely pak zastoupí nový čtyřválec 1.5 BlueHDi, uvedený již v 308. Pro rok 2019 se počítá také s plug-in hybridem.

K premiéře nového Peugeotu 508 dojde již na nadcházejícím ženevském autosalonu. Tam se však má ukázat pouze sedan, na kombík si půl roku počkáme. Peugeot 508 SW se má představit až na podzimním, domácím autosalonu v Paříži. Právě kombi bude cílit hlavně na evropské zákazníky, zatímco sedan bude chtít zaujmout na čínském trhu, kde je tento typ vozidel hodně populární.

David Bureš
Diskuze (55)
13. 2. 2018 16:37
Re: Šedá myš střední třídy
Ja vybiral ve finale defacto mezi temtito dvema, akorat ze vyhradne benzin, pac nafta patri vime kam >:D
Focus je fajn, ale za cenu predvadeciho Meganu se dal sehnat tak tri roky stary dovoz z Nemecka bez zaruky, nebylo o cem (a zatim teda opravdu nelituji) :-!
Avatar - Ozzman
13. 2. 2018 15:42
Re: Šedá myš střední třídy
Za tyhle peníze se dá sehnat Megane i Fokus - 2013, kolem 100 tisc km s těmito motorizacemi. Co jsem koukal na parametry, tak Dci od Meganu i přes vysoký výkon má docela špatné parametry, takže spíš Fokus. Bohužel, jak jsem psal výše, měl jsem jinou investici a nejsem v tak vysoké příjmové skupině, abych si mohl dovolit dát více >:D Asi vyměním spojku za tu brutální cenu, co to stojí a chvíli pošetřím.

Bývalé Mondeo má 1600 kg a všichni ho chválí v zatáčkách, ty to porovnáváš s HH, nebo s kombi, ale sportovním, musíš to auto porovnávat se střední třídou a třeba já mám oproti MK V projetého jen Passata B8 a to jen s DCC a ten jak tlumí na komfort, tak to Mondeo dává se standardem. V minulých generací se na podvozek Mondea nechytal ani Passat, Superb bych zařadil mezi to skoro nejhorší (úzký a dlouhý - mám největší srovnání, protože ho mám jako služební), popřípadě francouzi, kteří nebyli tak jistí v zatáčkách, snad s výjímkou Laguny 4GC, kterou jsem nikdy nejel, takže neumím soudit.
13. 2. 2018 15:07
Re: Šedá myš střední třídy
No, tak to je sakra malo snad na cokoliv z toho co pises, ne? Mozna tak ten megane DCi. Ale osobne bych si v nafte radsi koupil to mondeo (nebo tak neco) nez ty mensi GT/ST modely. Duvod je prosty. Nevyuzijes ten podvozek, ktery bude zbytecne "sportovni" na bezne jezdeni a kdyz dojde "na krev", tak to bude k nicemu, protoze tam kone nejsou a je to tezky na predek jak krava.
Mondeo V bylo proklamovano jako super tiche a to se bohuzel absolutne nekonalo, stredova konzola je humus, infotaiment je dejme tomu "ok", nic vic. Zvenku se mi libi velmi (hlavne predek), ale to je tak vse. Sedacky... opet "ok" nic vic. Masaz zajimava.
Na nemecke dalnici nas zpraskala ORS takovym zpusobem, ze jsem se skoro az stydel ;-)
A v zatackach? Vzdyt to ma snad 1700 Kg. Proste na pohodlne (usporne) cestovani asi dobry, vic bych za tim moc nehledal :-)
Avatar - Ozzman
13. 2. 2018 14:08
Re: Šedá myš střední třídy
Mluvíš o Mondeu MK V, což je pro mne ideální náhrada za MKIV, které mám, jel jsem v manuálu bez 4x4 a auto super svezení, tiché, komfortní, cestování na úrovni, interiér se mi také líbí, kvalitnější obložení dveří, než u Superbu, měkčené plasty.... a rámeček kolem navigace mi žíly netrhá >:D . V mainstreamu pro mne volba č. 1. Jediné auto z mainstreamu, které mne v interiéru přišlo ještě o kousek zajímavější, je Talisman v Initiale verzi. Já bych bral klidně i 110Kw verzi, také jsem jel a naprosto dostatečné auto ve všech situacích i když silnější = lepší >:D Mondeo nemá být sportovní kombik, ale právě ten expres >:D Ono takové je i to předchozí i když si mylně všichni myslí, že je to supersport, ale rozhodně je to jisté auto v zatáčkách, to zas ano, ale já necítil rozdíl ani s MK V. Mínus vidím v tom, že MK IV je přeci jen trochu prostornější v interiéru, včetně kufru.

Mimo GT220 ještě koukám na GT DCi 165, nebo Fofo se stejným motorem, ideálněšjí by byl Fofo ST TDCi, ale ten je už zas jinde cenou.

Peníze jsou ten největší problém, jak jsem psal, jsem teď bez nich >:D Takže 200-250 strop.
13. 2. 2018 13:53
Re: Šedá myš střední třídy
Mondeo ve fullce jsem jel i ridil nedavno. 180ps powershift 4x4. Auto relativne velke, interier naprosto podprumerny (auto s cenikovkou dost pres milion!), relativne srovnatelny s mym GT220. Jizdne naprosto nezajimave, takovy dalnicni expres, jedine (pro me tedy ne) zajimave kriterium pro nekoho muze byt spotreba, ktera pri dalnicnim presunu vcetne nemecka vysla na nejakych 7,4. To bych mel tak za 11 :-)
Tohle auto NEDOKAZE vykouzlit usmev od ucha k uchu, nikde a nikdy, je to mastodont. 508 bude detto.
U GT220 mi na to staci delsi rovinka pri vyjezdu z kruhace. Samozrejme nevyhod (opet, jak pro koho) ma spoustu, vetsinu tech zasadnich jsem uz zminoval.
JENZE... a to je hlavni. Za jake penize? :-)