Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Start dlouhodobého testu – Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Martin Machala
Diskuze (153)

Na půl roku se u nás v redakci usadila kombíková Toyota Corolla, jasně že s hybridním motorem.

Modrý kombík už ze stránek auto.cz znáte, na konci listopadu se utkal ve srovnávacím testu s Opelem Astra vybaveným vznětovým tříválcem. A klání to bylo pro japonský hybrid vítězné.

Jenže, jak je na tom corolla z dlouhodobějšího pohledu? V tuto chvíli máme naježděno něco přes deset tisíc kilometrů, takže nějaké poznatky jsme za tu dobu už nasbírat stačili. Soustředíme se samozřejmě hlavně na spotřebu, ta je v případě hybridu obzvlášť důležitá a zajímá asi každého. Ale co další každodenní oblasti? A stále potřebuje hybrid speciálnější zacházení, aby jezdil za málo?

Tohle mě osobně zajímalo asi nejvíc. Na dvoulitrový hybrid jsem slyšel od kolegů celkem chválu, na novou corollu obecně taky, přiznám se ale, že mezi fanoušky hybridů moc nepatřím. Když to hodně zjednoduším, s naftou lze za málo jezdit docela konstantně, výkyvy jsou minimální, hybrid ale jednou palivo pocucává a pak vás sežere. A zvuk vytočené benzinové jednotky, ječící nedaleko omezovače, aby se auto jenom trochu rozjelo… No, řekněme, že to není úplně můj šálek.

Modrá jí úplně nesedne

Jestli se mi něco na Corolle TS líbí vlastně bezvýhradně, pak je to design karoserie. Vzpomínám si, jak jsem při pohledu na první auris nechápal slova Toyoty o tom, jak pozdrželi premiéru, aby design zvýraznili. Že prý se lekli UFO civicu a nechtěli vyjet s nudným autem. Asi ani nechci vědět, jak vypadal první auris před pozdržením.

To aktuální kombíková corolla je moc pěkné auto, i když v naší příplatkové modré barvě (jmenuje se „námořní“ a stojí 3500 Kč) jí to tedy moc nesekne. Respektive, působí zbytečně obyčejně, takový pošťácký služebák. Prakticky denně přitom cestou do práce vídám zaparkovaný kombík v kombinaci stříbrné a černé a takto je Corolla TS neporovnatelně fešáčtější. S výraznější barvou pro mě aktuálně nejhezčí Toyota.

Vnitřek corolly je pak zvláštně kontrastní. Na jednu stranu z přístrojovky moderně trčí osmipalcový displej, klasické budíky pod volantem doplňuje další displej, tentokrát sedmipalcový, na stranu druhou najdeme uvnitř spoustu nostalgických detailů. O vyloženě zastaralé grafice infotainmentu, pomalém ovládání a ne zrovna inteligentní navigaci psal už David ve zmíněném srovnávacím testu, já bych doplnil ještě soubor tlačítek lemujících osmipalcový trčící displej (díky za ně, přímá volba je nenahraditelná, ještě ale doladit jejich dost oldschoolový vzhled), vzpomínky vyvolaly i kolébkové ovladače vyhřívání předních sedaček. To je ovšem stejně jako vyhřívání volantu více než účinné, na vyšším stupni výhřevnosti se skoro nedá sedět.

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Líbilo by se mi víc místa na zadních sedačkách, za sebe si sednu, ale v nižší střední třídě jsem už zažil vzdušnější posezení (znovu bych se odkázal na Davida a jeho srovnávák s astrou, která je v tomto směru štědřejší). Centimetry zbytečně kradou třeba nezvykle mohutná opěradla předních sedaček, tady by se ubrat určitě dalo. Kufr s objemem 581 litrů patří k tomu lepšímu v rámci segmentu, díru pod podlahou bych ale bez váhání zaplnil náhradním dojezdovým kolem, což by mě stálo nemalých devět tisíc. A taky bych logicky přišel o nějaký ten podpodlahový litřík.

Tak jak s tím hybridem?

Ať to máme za sebou – i tady po jenom trošku důraznějším sešlápnutí plynu motor vyletí do otáček, kde vytrvale zůstává po celou dobu akcelerace a posádku zásobuje monotónním hlukem. Asi je to o něco poslouchatelnější a méně obtěžující zvuk než v případě menší hybridní osmnáctistovky, minimálně k mé spokojenosti ale stále daleko. A opravdu nejde o stoprocentní využívání potenciálu (třeba předjíždění), úplně stačí nájezd na dálnici na půl plynu, abyste si vytočeného dvoulitru užili víc než dost. Jakmile se však rychlost ustálí, máte klid. A do 120 km/h může být absolutní, když se hybridní systém naprosto neznatelně přepne čistě na elektřinu.

Elektricky zvládne Corolla TS nejvýš pár kilometrů, v praxi však benzinovou jednotku odstavuje dost často, nejvíc pak logicky ve městě. Tady se stačí naučit trochu volněji rozjíždět, abyste si nezapnuli spalovací jednotku, a budete se neslyšně sunout… Ono se to blbě přesně vyčísluje, toyota si občas spalovacím motorem pomůže, pak zase jedete volněji, plynule a znovu zapne jen elektřinu. Zkusím jeden příklad – na pražské Radlické jsem si vynuloval průměrnou spotřebu a vyrazil přes Malou Stranu do redakce v Holešovicích. Trasu dlouhou nějakých šestnáct kilometrů jsem hlavně přes zmíněnou Malou Stranu absolvoval skoro celou na elektřinu, ty dva tři kilometry si spalovací jednotka prakticky neškrtla. A já po polovině trasy (většinou z kopce a ta Malá Strana) zapisoval dvoulitrovou průměrnou spotřebu. Pak přišlo nábřeží, trochu víc plynu a do redakce jsem nakonec přijel s průměrem 4,8 litru. Tohle je vůbec obecná městská zkušenost, spotřeba kolem pěti litrů.

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Dálnice je ovšem jiný svět, pro hybrid méně vhodný. A jelikož toto je můj denní chleba (dojíždění do práce 70 % dálnice, zbytek Praha), jezdím už nějakou dobu lehce pod šest. Na začátku s nezajetou corollou to bylo šest a půl, pokud bychom se bavili jen o dálnici, pak počítejte tak se sedmi. Aktuální dlouhodobý průměr za 5,9 litru považuju za úspěch, vzhledem k převažující dálnici a faktu, že vytočený dvoulitr poslouchám celkem často. Je ale pravda, že na rozdíl od některých starších hybridů tento dvoulitrový sice řve, ale docela jede. Dynamika je slušná, předjíždění bezproblémové.

Jistě, trochu hlučně a bez citu

K největším přednostem současné corolly určitě patří velice jistý, vlastně suverénní podvozek. Zatáčky ale ani tak nějak speciálně nevyhledávám nebo přesněji řečeno, jízdu si úplně neužívám. Jasně, na výjezdech vytočený motor, a taky mrtvé řízení. Co se děje s předními koly, netuším. Elektrický posilovač se o zpětnou vazbu ani nesnaží, volantem točíte zcela nezúčastněně.

Dal bych asi přednost o něco poddajnějšímu nastavení, na nerovnostech corolla tluče víc, než bych od sedmnáctipalcových liťáků čekal, podvozek je celkově hlučnější.

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Tradičně úzkostlivé (pro japonská auta) je nastavení asistenčních systémů. Adaptivní tempomat nepoužívám, i s nejmenší vzdáleností začíná toyota brzdit nesmyslně daleko a drží si zbytečně velký odstup. Při parkování se zase pravidelně lekám, když corolla sama od sebe dupne na brzdy, ačkoliv má ještě víc než bezpečnou rezervu. Holt si dává bacha…

Jeden z těch lepších hybridů

Výtky bych stále měl (hlavně kvůli hlučnosti), minimálně z pohledu spotřeby však patří dvoulitrový hybrid od Toyoty k těm nejlepším. I já, svižně jezdící řidič a pohybující se převážně po dálnicích, se aktuálně drží lehce pod šesti litry. Pro mě příjemné překvapení. Uvidíme, jestli se mi povede spotřebu ještě srazit.

Velmi se mi líbí design karoserie, rozhodně bych si však vybral výraznější odstín než naši námořní modř. Přehledný a velmi kvalitní interiér zbytečně sráží přesluhující infotainment a několik oldschoolových detailů, na zadních sedačkách by mohlo být víc místa.

Takže? Samolepku „I love hybrid“ si tedy na corollu asi nenalepím, nízkou spotřebou, slušnou uživatelskou přívětivostí, jednoduchostí ovládání a přiměřenou praktičností si mě však tenhle hybrid vlastně získal. I když tedy více než osm set tisíc za konkrétní testovaný kousek zrovna málo není. Výbava je ovšem kompletní.

Nejlevnější verze modelu 524.900 Kč (1.2 Turbo/85 kW Active)
Základ s testovaným motorem 694.900 Kč (2.0 Hybrid/135 kW Comfort)
Testovaný vůz bez příplatků 814.900 Kč (2.0 Hybrid/135 kW Executive)
Testovaný vůz s výbavou 818.400 Kč (2.0 Hybrid/135 kW Executive)

Plusy

  • Reálně nízká spotřeba, vyšší jen na dálnici
  • Slušná dynamika
  • Atraktivní design karoserie
  • Kvalitní interiér

Minusy

  • Hlučný spalovací motor při akceleraci, hlučnější podvozek
  • Zastaralý infotainment

 

 

Martin Machala
Diskuze (153)

Doporučujeme

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid (135 kW) e-CVT
Cena základní sestavy 814 900 Kč
Výbava základní sestavy : Dálkový centrál, elektrická okna, dvouzónová automatická klimatizace, parkovací senzory přední i zadní, parkovací asistent, zadní parkovací kamera, elektricky nastavitelná, sklopná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, samozatmívací vnitřní zpětné zrcátko, dešťový senzor, vyhřívaný volant, přední LED mlhovky, Bi-LED světlomety, automatické přepínání dálkových světlometů, sedmnáctipalcová litá kola, vyhřívané přední sedačky, osmipalcový infotainment, bluetooth handsfree, indukční nabíjení mobilu, adaptivní tempomat, asistent pro udržení v jízdním pruhu, systém rozpoznávající značky, kolenní airbag, head-up displej. Kč
Cena testované sestavy 818 400 Kč
Výbava testované sestavy Modrá námořní barva (+3500 Kč). Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1987
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 112 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 190 / 4400 - 5200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 3.7
Emise CO2: 84
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 581 / 1591
Objem nádrže (l): 43
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1370 / 585
Rozměr pneu: 225/45 R17
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid (135 kW) e-CVT
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4650
b) šířka (mm): 1790
c) výška (mm): 1435
d) rozvor (mm): 2700
e) rozchod vpředu (mm): 1531
f) rozchod vzadu (mm): 1544
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 910
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 880
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 622
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
4. 2. 2020 08:08
Re: Cena
Spíš než planetová převodovka bych použil výraz planetový diferenciál. U klasické planetové převodovky, co se třeba kdysi používala v busech, je těch segmentů víc za sebou.
Tohle složitostí odpovídá nápravovému diferenciálu. A těm taky nikdo neříká převodovky.
Takže pokud se nebudeme bavit o účelu, ale technické složitosti, tak hybridní toyoty v podstatě převodovku nemají a pokud ano, tak pak každá běžná předokolka má minimálně dvě a 4x4 pak min. 3 :-).
21. 12. 2019 20:11
Re: Cena
Ja v Ostravě kontaktoval Auto in a "maly a velky" a tak se vytočil, že jsem šel k jine značce, protože prosit prodejce opravdu nebudu. A to jsem byl pro Focus původně rozhodnutý.
Avatar - Mikesus
21. 12. 2019 18:54
Re: Cena
Vše je jen o lidech a neházel bych je všechny do jednoho pytle. Třeba u Kačmáčka jsou ochotný maximálně.
21. 12. 2019 18:31
Re: Cena
No poptavdě se divím, že vůbec něco prodaji s tím, jak se chovaji prodejci..
Avatar - Mikesus
21. 12. 2019 18:18
Re: konurence coroly
Tak to asi ví každý z nás, kdo jezdil různé velkými motory, že v reálném provozu je větší objem méně náchylný na výkyvy spotřeby. Nepojede za tak málo, jako menší, pokud se zrychluje na 50km/h 2 minuty. Proto ty malé objemy mohly být výhodně pro NEDC. Ovšem stačilo přidat víc a už jsou na tom leckdy hůře než větší objem. Sám to vidím i na těch hybridech. Corolla a Camry. Když se jede město nebo okresky, corolla má navrch, přijde dálnice a rozdíly jsou naprosto opačné.