Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Starých škodovek se lidé zbavovali, dnes jsou hitem. O socialistické veterány je stále větší zájem

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 19. 6. 2019
43
14
Zobrazit náhledy (43)
Škoda 105 Škoda 105 Škoda 105 Škoda 105 Škoda 105 Škoda 105 Škoda 105 Škoda 105 Škoda 105 Škoda 105 Škoda 105 Škoda 105 Škoda 105 Škoda 105 Škoda 105 Škoda 105 Škoda 105 Škoda 105 Škoda 105 Škoda 105 Škoda 105 Škoda 105 Škoda 105 Škoda 105 Škoda 105 Škoda 105 Škoda 105 Škoda 105 Škoda 105 Škoda 105 Škoda 105 Škoda 105 Škoda 105 Škoda 105 Škoda 105 Škoda 105 Škoda 105 Škoda 105

Možná máte jednu doma a možná si díky ní přijdete na pěkný peníz. Staré škodovky jsou dnes cenným zbožím a prodávají se za statisíce.

Po revoluci se majitelé starých škodovek a dalších socialistických aut ve velkém zbavovali, dnes si při pohledu na jejich ceny možná trhají vlasy. Jak ukazují data inovační laboratoře AuresLab, jež mapuje cenové úrovně trhu ojetin, vozy z Československa a dalších zemí východního bloku jsou dnes trhákem. V Mototechně Classic tvoří téměř 65 % zobchodovaných aut.

„Je zajímavé, že téměř 47 % vozů, které Mototechna Classic prodá, jsou právě kdysi opovrhované škodovky. Zachovalé stopětky, stodvacítky nebo již modernější favority dnes stojí častokrát víc, než za kolik je pořizovali jejich původní majitelé,“ říká Stanislav Gálik, ředitel AuresLabu.

Kupříkladu zachovalá Škoda 120L z roku 1988, která se koncem osmdesátých let dala pořídit za necelých 64.000 Kč, se v březnu letošního roku prodala za 99.999 Kč. Takový kabriolet Škoda Felicia stál ještě před několika lety okolo tří set tisíc korun. Mototechnou Classic prošel zatím jeden, jenž se závěrem loňského roku prodal za 599.000 Kč.

A podle expertů potenciál klasických vozů jen a jen poroste: „Celkové vnímání investic se mění. Lidé vyhledávají jako doplnění svého portfolia i věci, které si mohou užívat. Jde především o nemovitosti, umění a právě klasické vozy,“ uvádí Petr Dufek, analytik ČSOB. Výhodou investice do veteránů je fakt, že se týká širokého spektra kupců. Začínat se může na desetitisících korun a pokračovat klidně do několika milionů.

Prodej veteránů a klasik přitom není snadný jako u klasických ojetin. Prodej podle statistik trvá výrazně delší dobu, v průměru 77 dní, což je zhruba dvojnásobek ve srovnání s běžným nákupem auta. „V současnosti nabízíme 24 vozů a pro letošní rok plánujeme držet nabídku zhruba 30 aut. Více už z důvodu náročnosti přípravy do prodeje není udržitelné,“ vysvětluje Petr Vaněček zastupující značku Mototechna Classic.

Klasiky v nabídce nejsou lákadlem jen pro jednotlivce, ale i společnosti. Jednou z nich je i Metalex. „K padesátému výročí naší firmy připravujeme retro edici pěti kusů vozu MTX Roadster, jenž vychází ze Škody Favorit. Tři z nich jsme pro úpravu kupovali tady, protože sehnat dnes zachovalý favorit není nic jednoduchého. Poptávka po nich neustále roste a počet těch, které jsou pro přestavbu vhodné, se naopak snižuje,“ vysvětluje Petr Bold, jednatel Metalexu.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Peklo pekel
| 21. 6. 2019
To je věc kterou ty právě nikdy nepochopíš...to je koníček. To samý by se dalo říct třeba o rybářích,proč sedí hodiny třeba ve špatným počasí u řeky aby si chytili rybu kterou si můžou koupit pohodlně někde v obchodě....jednoduchá odpověď,baví je to. To samý je to s těmito auty,každý ví že se dá koupit lepší a že i v té době byli lepší,ale my nadšenci to máme spojené se vzpomínkami a je to naše hobby-nedá se to vysvětlit racionálně.

Škodovka ještě není žádný peklo a dá se s ní o víkendu zažít pěkný výlet nebo pěkný sraz....vem si že jsou srdcaři co s trabantem projedou celou zeměkouli...a taky se jich budeš ptát proč?
Avatar - CountachSV
Peklo pekel
| 20. 6. 2019
105ky, 120ky a jejich deriváty Rapid, Garde... to už všichni zapoměli na tu sedící prdel, předek zvednutej k nebi ála motorový člun a plovoucí jízdní vlastnosti? Vařící motor, či za jízdy se otevírající kufr :D Co je na tomhle autě tak zajímavého krom pokusu, vrátit se o 30 let zpět?

Foto z "akce" hovoří za vše:

https://amaterrallye.webnode.cz/technika/

Připomíná mi to trochu, jak kdyby brit oslavoval Reliant Robin 8-s :D
Avatar - Jenik3
Re: Škoda 120L z roku 1988
| 19. 6. 2019
Tak pozemek je investice, zatimco wagen je spotrebni vec. Pokud je to opravdu pozemek investicni, na kterem majitel nema postaveny dum, tak neni co resit.
Takový vyštaficírovaný Rapid 136
| 19. 6. 2019
...je pro víkendové vyjíždky velmi atraktivní volba, ale že bych si coby yongtimera koupil nějakou obyčejnou 105 nebo 120 (nedej bože užovku!), to bych považoval opravdu za krutý řidičský masochismus! :D
Avatar - m.z.
Re: Skodovka jako vikendovka?
| 19. 6. 2019
I Š120 měla zajímavé jízdní vlastnosti, jízda má něco do sebe. Já momentálně drtím Rapid 136.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku