Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Škoda Favorit 1,3 LX
Škoda Favorit 1,3 LX
Škoda Favorit 1,3 LX
Škoda Favorit 1,3 LX
38 Fotogalerie

Máte doma Škodu Favorit? Možná jste boháči! Ceny letí nahoru!

Škoda Favorit se stává veteránem a její ceny rostou vzhůru. Jaké kousky mají nejvyšší hodnotu?

Není to zase tak dávno, kdy se Škody Favorit prodávaly za pár tisícovek, nebo klidně výměnou za lahev kvalitního alkoholu. Jenže takové časy jsou dnes dávno pryč a ceny Favoritu rostou vzhůru podobně jako předtím u starších Škodovek. A tak se dnes zachovalé exempláře prodávají za několik desítek tisíc korun a některé dokonce atakují stotisícovou hranici.

 

Nedávno jsme dokonce psali o Škodě Favorit z roku 1994, která se v Polsku prodávala v přepočtu za 410.000 korun, a to hlavně díky tomu, že na svém kontě měla pouhopouhých 230 najetých kilometrů. Taková cena za Favorit je už přece jen přemrštěná, částky blízké stotisícové hranici už ale nejsou ničím výjimečným ani u nás.

Třeba na spřízněném serveru Rájveteránů.cz aktuálně najdeme hned pět Favoritů s cenovkou okolo sta tisíc. Zaujaly nás hlavně zelený kousek 135 L z roku 1990 nabízený za 99.999 korun nebo tyrkysový model LX z roku 1993 za 110.000 korun.

Video placeholder
Škoda Favorit - ojetina • Zdroj: Auto.cz

Jenže zvlášť u takových kousků by si kupující měl dávat hodně pozor na to, zda takový vůz má skutečně takovou hodnotu. Jak je u starších aut obecně zvykem, cenu ovlivňuje nejen technický stav, ale také originální podoba nebo exkluzivita daného exempláře. Ať už díky specifickému motoru nebo výbavě.

 

Konkrétně v případě Favoritu mají největší potenciál zřejmě exempláře před faceliftem nebo naopak novější ročníky v různých limitovaných edicích, alespoň podle Jindřicha Topola, regionálního manažera výkupu AAA Auto. S tím souhlasí i sběratel klasických aut a ředitel Středočeského průmyslového muzea Ladislav Semián, podle něhož nejvíce porostou ceny nejstarších kousků a pak těch z akčních modelů z limitovaných sérií, jako je Silver Line, Black Line či Solitarie. Jestliže tak doma máte takový kousek, rozhodně zbystřete.

 

Favorit podobně jako dříve starší Škodovky dnes těží z toho, že se ho do dnešních dnů zachovalo v originálním stavu jen málo kusů, které jsou právě dnes nejvíce oceňovány. I díky mechanické houževnatosti Favority „dojížděli“ mladí i staří, dokud nezkorodovaly a nerozpadly se. Vždyť málokterý vůz zvládl při tak nízkých provozních i servisních nákladech tak statečně sloužit jako Favorit.

 

Ceny se tak už dávno dostaly na cenové dno a dnes už rostou. Z auta na doježdění se totiž mezitím stal sběratelsky vyhledávaný vůz. Ostatně i proto, že se stále více kusů stává veterány, dnes už se na třicetileté stáří dostaly vozy do roku 1989. Výhodou je také snadný servis, i díky dostupným náhradním dílům. Nebo nostalgie, čeští řidiči mají k Favoritu zkrátka stále silný vztah.

 

Stále je ale z čeho vybírat, a tak při hledání Favorita jako investici se vyplatí se shánět po zachovalém exempláři. Stále sice najdete kusy za pár tisícovek, ty jsou ale ve špatném stavu a jejich renovace se finančně zatím nevyplatí. Takovou cenu třeba jako 1000 MB Favorit zatím nemá.

Pozor je třeba dávat hlavně na korozi, která Favorit hodně trápí. Konkrétně jde třeba o část střechy pod pátými dveřmi. Problémy dělá také elektroinstalace, autu třeba odcházely zapalovací moduly a regulátory alternátoru. Naopak s motorem nebo podvozkem žádné zásadní potíže nejsou, při vzorném zacházení tato technika vydrží.

 

Takže si to shrňme, jestliže doma máte Favorita a řešíte, jakou má cenu a zda ho neprodat, vězte, že u zachovalých exemplářů je reálná prodejní cena kolem 50.000 korun. Exkluzivní kousky s nízkým nájezdem se dostanou klidně výše. Důležitý je též originální stav.