Statistika poruchovosti ADAC 2011: Němečtí výrobci upevňují pozice
Německý autoklub ADAC zveřejnil výsledky svých každoročních žebříčků poruchovosti. Opět se dařilo domácím značkám, zvítězily ve čtyřech ze šesti kategorií. A vítězové v těch zbývajících dvou mají k německým výrobcům rovněž blízko.
Žebříčky poruchovosti ADAC sestavuje podle toho, k jakým vozidlům nejčastěji jezdili žlutí andělé německého autoklubu. Zaznamenány jsou jen větší poruchy, kterých loni ADAC evidoval 230 tisíc. Celkově žlutí andělé v roce 2011 vyjeli v Německu k více než čtyřem milionům porouchaným vozům.
Do statistik jsou navíc zahrnovány pouze ty automobily, které nepřekročily šest let věku, jejich registrace dosáhly alespoň 10 tisíc kusů ročně a během tří let se nijak radikálně nezměnily.
ADAC auta rozděluje do šesti kategorií – nejmenší vozy, malé vozy, nižší střední třída, střední třída, vyšší střední třída a minibusy.
Nejmenším vozidlům vévodila aktuální generace Fordu Ka. Následoval Renault Twingo a Toyota Aygo, která byla v loňském žebříčku první. Z druhého místa na šesté se propadl Fiat 500. Na posledních místech skončila minulá generace Fordu Ka a Chevrolet Matiz.
Mezi malými vozidly zvítězilo Mini. Do této kategorie ADAC řadí i malé MPV Opel Meriva (celkově třetí) nebo Škodu Roomster (celkově jedenácté místo). V loňském žebříčku byl přitom Roomster šestý. Na posledním místě byla Honda Jazz.
Mezi vozy nižší střední třídy zvítězil Mercedes-Benz třídy A, následovala třída B. BMW řady 1 skončilo třetí, Audi A3 čtvrté. Poslední bylo Hyundai i30, nejhůře si vedla auta z roku 2010, u kterých ADAC zaznamenal „velký počet poruch“.
Střední třídě vévodilo Audi A5, druhé bylo Audi Q5. Do této kategorie ADAC řadí i Škodu Octavia, která v celkovém pořadí skončila jedenáctá, o místo před VW Passat.
Audi zvítězilo i mezi vyšší střední třídou, kde se nejvýše umístil model A6.
U minibusů německý autoklub obecně registruje více poruch než u aut ostatních kategorií. „Zvítězil“ VW Transporter, u nějž ADAC zaznamenal průměrný počet poruch. U celkově třetího Fiatu Ducata se pak dle této statistiky dá tvrdit, že se kvalita tohoto postupně zvyšuje.
Žlutí andělé německého autoklubu ADAC loni pomáhali u 4.067.517 poruch, což bylo o 4 % méně než v roce 2010. Vůbec nejčastějším důvodem poruchy byla vybitá autobaterie. Tento problém musela v roce 2011 tato asistenční služba řešit celkem 641.923krát.
S bateriemi mají auta problémy i kvůli systémům stop-start, které kladou na akumulátory vysoké nároky. Právě baterie jsou dle ADACu hlavní důvod toho, proč si vozy značek Honda a Hyundai v letošní statistice vedly tak špatně.