Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Statistika poruchovosti ADAC 2011: Němečtí výrobci upevňují pozice

David Bureš
Diskuze (156)
Žlutí andělé v Německu loni nejčastěji jezdili k vybitým autobateriím, tyto trable ovlivnily i pořadí v žebříčku poruchovosti.

Německý autoklub ADAC zveřejnil výsledky svých každoročních žebříčků poruchovosti. Opět se dařilo domácím značkám, zvítězily ve čtyřech ze šesti kategorií. A vítězové v těch zbývajících dvou mají k německým výrobcům rovněž blízko.

Žebříčky poruchovosti ADAC sestavuje podle toho, k jakým vozidlům nejčastěji jezdili žlutí andělé německého autoklubu. Zaznamenány jsou jen větší poruchy, kterých loni ADAC evidoval 230 tisíc. Celkově žlutí andělé v roce 2011 vyjeli v Německu k více než čtyřem milionům porouchaným vozům.

Do statistik jsou navíc zahrnovány pouze ty automobily, které nepřekročily šest let věku, jejich registrace dosáhly alespoň 10 tisíc kusů ročně a během tří let se nijak radikálně nezměnily.

ADAC auta rozděluje do šesti kategorií – nejmenší vozy, malé vozy, nižší střední třída, střední třída, vyšší střední třída a minibusy.

Nejmenším vozidlům vévodila aktuální generace Fordu Ka. Následoval Renault Twingo a Toyota Aygo, která byla v loňském žebříčku první. Z druhého místa na šesté se propadl Fiat 500. Na posledních místech skončila minulá generace Fordu Ka a Chevrolet Matiz.

Mezi malými vozidly zvítězilo Mini. Do této kategorie ADAC řadí i malé MPV Opel Meriva (celkově třetí) nebo Škodu Roomster (celkově jedenácté místo). V loňském žebříčku byl přitom Roomster šestý. Na posledním místě byla Honda Jazz.

Mezi vozy nižší střední třídy zvítězil Mercedes-Benz třídy A, následovala třída B. BMW řady 1 skončilo třetí, Audi A3 čtvrté. Poslední bylo Hyundai i30, nejhůře si vedla auta z roku 2010, u kterých ADAC zaznamenal „velký počet poruch“.

Střední třídě vévodilo Audi A5, druhé bylo Audi Q5. Do této kategorie ADAC řadí i Škodu Octavia, která v celkovém pořadí skončila jedenáctá, o místo před VW Passat.

Audi zvítězilo i mezi vyšší střední třídou, kde se nejvýše umístil model A6.

U minibusů německý autoklub obecně registruje více poruch než u aut ostatních kategorií. „Zvítězil“ VW Transporter, u nějž ADAC zaznamenal průměrný počet poruch. U celkově třetího Fiatu Ducata se pak dle této statistiky dá tvrdit, že se kvalita tohoto postupně zvyšuje.

Žlutí andělé německého autoklubu ADAC loni pomáhali u 4.067.517 poruch, což bylo o 4 % méně než v roce 2010. Vůbec nejčastějším důvodem poruchy byla vybitá autobaterie. Tento problém musela v roce 2011 tato asistenční služba řešit celkem 641.923krát.

S bateriemi mají auta problémy i kvůli systémům stop-start, které kladou na akumulátory vysoké nároky. Právě baterie jsou dle ADACu hlavní důvod toho, proč si vozy značek Honda a Hyundai v letošní statistice vedly tak špatně.

David Bureš
Diskuze (156)
8. 8. 2012 11:36
Re: předpokládané výsledky
No sám jsem se divil zakoupil jsem oktávku 1 novou po faceliftu 2003 a dodnes jsem slovy nevyměnil ani jednu žárovku.
Tot reakce na cituji :kdo ne? Takže já ne.
Ale zase jsem měnil lambdu.
Avatar - pallas
21. 5. 2012 00:55
Re: andelu je spousta
presne tak to je. ADAC štatistika je úplne k ničomu.
Avatar - BruceWayne
20. 5. 2012 12:56
Tak nějak
jsem to tipoval. MB a Audi standart a koho překvapilo umístění Renaultu, tak asi neví jaký pokrok v kvalitě udělal od roku 2007. Ovšem nějak nechápu zařazení Oktavie mezi střední třídu a Golf mezi nižší střední >:D Korejci ovšem nejsou tak špatní, ale prostě něco není v hodnocení v pořádku :no:
20. 5. 2012 12:13
andelu je spousta
a nejhorsi jsou andele co fetujou intim AXE a pak z toho zfetovani padaj na zem >:D

vzhledem k tomu ze snad kazda automobilka ma nejakou formu vlastnich minimalne nasmlouvanych andelu, tak statistika od jednech z nich je vpodstate k nicemu, vzdyt nejaka servisni andelska sluzba zacina bejt pomalu standarddem i u pojistoven, takze misto "Statistika poruchovosti" bych rto spise nazval "Statistika Nemeckych zlutych andelu" :-)

co myslite, zavola majitel nejakeho rekneme premioveho vozu pri poruse sveho vozu placene zlute andely, nebo zavola na helplinku sve znacky ktera mu privola servis z nejblizsiho servisu dane znacky? i s blbym Renaultem Clio kdyz me proste dosla baterka v zime a ja nenastartoval, tak jsem zavolal do Renaultu, protoze jsem vedel ze to budu mit zadara a zaplatim jen tu baterku, proc bych volal nekam jinam? i ted s Audi A6 zavolam bud na linku Audi, nebo servisni pomoc kterou mam k pojistce, takze ve statistikach nejakych zlutych predrazenych andelu figurovat proste nebudu
9. 5. 2012 21:23
Re: opět další další statistika k ničemu
Maš +/- pravdu, ale myslím že třeba konkrétně u i30 ten nájezd nebude vůbec velký nebo aspoň né větší než u konkurence a jestliže se k tomuto autu jezdilo (servis) nejčastěji tak to asi nesvědčí o spolehlivosti (nejsem příznivec ničeho, jen chci říct že data v tabulce bych hned tak nezatracoval...)