Stellantis má nový inženýrský tým. Značky připraví na sdílení techniky
Automobilka Fiat Chrysler Automobiles se se Skupinou PSA spojovala kvůli širšímu sdílení techniky. Nyní už se realizace takového kroku rýsuje.
Stellantis je letos nově vzniklý koncern, který sdružuje dosavadní značky automobilky Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a Skupiny PSA. Fúze byla zdůvodněna hlavně snahou o snížení nákladů, a to pomocí různých prostředků, mezi něž má patřit třeba sdílení techniky napříč značkami. Nyní už se takový krok rýsuje.
Koncern se na široké sdílení techniky napříč značkami připravuje jmenováním nově složeného managementu, zabývajícího se právě technologií. Svoji práci bude reportovat Haraldu Westerovi, německému veteránovi, léta spojeného s koncernem FCA. V rámci Stellantisu je právě on na globální úrovni zodpovědný za techniku.
Jeho zástupci budou Patrice Lucas a Nicolas Morel, kteří naopak dlouhá léta pracovali u PSA. První se naposledy staral o operace automobilky v Jižní Americe, druhý pracoval jako šéf vývoje skupiny. Z toho Lucas bude zodpovědný za modelové řady a projektové inženýrství, zatímco druhý bude zastřešovat evropská technická centra.
Právě rozdělení pravomocí ukazuje, že velkým úkolem vedení Stellantisu bude ukočírovat všech 14 značek. Vždyť pod Morela bude spadat hned několik různých vývojových center – v Turíně, Modeně a Pomiglianu (bývalé FCA), Velizy, Carrieres-sous-Poissy, Sochaux a Belchampu (PSA) a třeba v Rüsselsheimu (Opel).
Stávající PSA přitom bude mít v těchto rozhodovacích funkcích většinové zastoupení. Souvisí to s tím, že velká část značek FCA postupně přejde na architektury od francouzského koncernu. Ostatně od počátku se mluvilo o tom, že hlavním důvodem této fúze je fakt, že Fiat nemá moderní platformy pro malé a kompaktní modely. Díky PSA je konečně získá, prostřednictvím platforem CMP a EMP2.
První výsledek spolupráce v této oblasti se přitom rýsuje už pro příští rok. Od listopadu 2022 se v polském závodě Tychy začne vyrábět městské SUV značky Jeep, které již využije architekturu od PSA, konkrétně CMP pro malé vozy. Následovat budou i obdobně koncipované modely značek Fiat a Alfa Romeo.
Právě budoucí sjednocení platforem doplní i další kroky, jak snížit náklad koncernu. Koncern také počítá s „účinnějším využití hnacích ústrojí“, navíc „nechce duplikovat vývoj moderní techniky,“ jako jsou třeba práce na autonomních systémech, elektrifikaci nebo konektivitě.