Stellantis restrukturalizuje prodejní síť. Vsadí více na internet a prodejce s více značkami
FCA a PSA se letos spojily do celku Stellantis. Do budoucna to bude znamenat mnoho změn, v podobě sdílení techniky nebo spolupráce v oblasti prodejů.
Stellantis je nový nadnárodní koncern, který letos vznikl spojením automobilky Fiat Chrysler Automobiles a Skupiny PSA. Jeho součástí je hned 14 značek, které musejí spolupracovat. Týkat se to má nejen sdílení techniky, ale také třeba i prodejní sítě.
Nově vzniklá automobilka totiž oznámila, že v Evropě připravuje restrukturalizaci své prodejní sítě. Cílem je lépe využít synergií nového koncernu, stejně jako snaha reagovat na probíhající změny v automobilovém průmyslu. Mění se totiž také distribuce aut, kdy stále větší váhu má internetový prodej.
„Všechny kanály, včetně online prodejních cest, změnily zákaznické vzorce nákupu. Toto prostředí spolu s nadcházejícím nařízení Evropského parlamentu a Rady (nařízení o blokových výjimkách EU) očekávaným v roce 2023 povede ke změnám současných distribučních smluv a standardů,“ vysvětluje Stellantis důvody, proč chystá změny ve své evropské prodejní síti.
V rámci chystané restrukturalizace tak Stellantis ukončí stávající smlouvy s distributory, a to do června 2023. Poté má platit nová dohoda, reagující na současné změny v automobilovém průmyslu.
Automobilka nicméně zatím nezmínila, zda restrukturalizace bude znamenat snížení počtu prodejců. „Budeme spolupracovat se zástupci sítě na stanovení věcných kritérií, na kterých budeme v roce 2023 stavět výkonnou síť,“ říká pouze mluvčí koncernu. Zástupci prodejců mají být každopádně již brzy pozváni na schůzky, při nichž budou nové distribuční plány představeny. Organizace CECRA sdružující evropské prodejce aut a servisy už každopádně oznámila, že dění bude pečlivě sledovat.
Stellantis nicméně hodlá v rámci změn více podpořit internetový prodej. Rovněž počítá také s větším důrazem na víceznačkové prodejce. „Zákazníci budou těžit z víceznačkového a vícekanálového přístupu s širší nabídkou služeb,“ tvrdí firma.
Takovou metodu nicméně předchůdci Stellantisu, PSA a FCA, využívali už dosud. Již dnes je běžné, že prodejci Peugeotu a Citroënu fungují spolu, podobně jako prodejci Jeepu, Fiatu a Alfy Romeo. Do budoucna však může pod jednu střechu přibýt ještě více značek.
Stellantis čítá 14 značek. Z dosavadního PSA to je aktuálně levně orientovaný Citroën, luxusní DS a mainstreamový Opel/Vauxhall a Peugeot. FCA zase zastupují sportovní Abarth, levný Fiat, Jeep zaměřený na SUV, prémiová Lancia a Alfa Romeo, luxusní Maserati a Dodge, Ram a Chrysler, zaměřené na americký trh. Součástí Fiatu je i Fiat Professional zaměřený na užitkové vozy, nechybí pak ani Mopar jako značka příslušenství.