Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Strmý pád: Prodej osobních aut v Číně v lednu klesl o 41 procent!

ČTK
Diskuze (13)

Prodej osobních aut v Číně v lednu klesl o 41 procent na 1,24 milionu vozů. Vyplývá to z předběžných údajů, které zveřejnil Čínský svaz osobních automobilů (CPCA). Koncem roku vypršely některé subvence a zvýhodnění pro úsporné modely.

Pokles prodeje se očekával, protože v prosinci se prodalo více vozů právě kvůli brzkému konci zvýhodňujících opatření. Ta zahrnovala i subvence k nákupu elektromobilů a daňové úlevy pro auta střední velikosti. Za prosinec dealeři aut prodali 2,17 milionu osobních automobilů, což byl meziroční nárůst o tři procenta.

Video se připravuje ...

Maloobchodní prodej osobních aut v Číně loni kvůli problémům při výrobě vzrostl pouze o 1,9 procenta na 20,5 milionu. Vliv na snížení tempa růstu prodeje měly i hospodářské potíže vyvolané uzávěrami kvůli šíření koronavirové pandemie.

Čína je největší automobilový trh na světě. Je nejdůležitějším trhem i pro německý Volkswagen, který je mateřskou firmou české Škody Auto.

Pro českou automobilku byl čínský trh v roce 2021 čtvrtým největším. Firma ale zvažuje, že z čínského trhu, kde panuje velmi tvrdá konkurence, odejde. Podle slov šéfa automobilky Klause Zellmera pro server Automobilwoche z loňského prosince se rozhodne v letošním roce.

ČTK
Diskuze (13)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
10. 2. 2023 09:44
Re: Jednoduchým ľuďom stačia jednoduché odpovede
Ano trh se propadl celkově, protože covid v číně, protože krize v Evropa a obrovská inflace a lidi šetří, v USA se propadali jen někteří, GM to třeba nebylo a u některých modelů měla přímo masivní nárusty prodejů proti roku 2021 a jiné trhy sou pokřivené a spalováky značně znevýhodněné (norsko, nizozemí atd) a v rusku to ovlivnila válka, stažení výrobců z trhu a problémy s díly u domácích značek a tím omezená produkce.

Takže ano, v globálu se propadly i spalováky, ale důvody sou různé na různých trzích.
Avatar - Ondore
10. 2. 2023 09:03
Jednoduchým ľuďom stačia jednoduché odpovede
Na svete máme výrobné kapacity, ktoré dokážu vychrliť ročne viac ako 100 mil. spaľovákov a cca 3 mil. EV-čiek. Skončili sa dotácie na EV, tak sa trh prepadol o 41 % (Čína), či o 95 % (Nórsko).
Logika by implikovala, že po zrušení dotácií si ľudia budú opäť kupovať spaľováky v rovnakých, alebo vyšších počtoch. Ale prepadol sa CELÝ trh. V diskusiách na auto.cz milujem, ako nám tu jednoduchí ľudia z jedného čísla dokážu vyprodukovať jednoduché odpovede. Tu človek najlepšie pochopí, že svet je gombička, na jeho pochopenie stačia dve ľudové, niektorí dokonca nepotrebujú ani to.
9. 2. 2023 15:32
Situace v Číně
je pro autmobilky velice nepříznivá. Sice někde zdejší mudrlanti, kteří o trhu a o elektrikách ví všechno a zároveň h ovno, tvrdí, že to je díky zrušeným dotacím, tak pravda je jinde. Obecně je situace obecně špatná. Drahé nájmy, propad developerů, čínský vir, masivní zbrojení... a problém je na světě. Příkladem může být BYD - jeden z hlavních čínských hráčů. Propadly prodeje komplet. Poměrově byly propady stejné jak u spalováků, tak PHEV, tak i BEV.

https://cnevpost.com/…00-units-in-jan/
9. 2. 2023 15:24
Re: vypršely některé subvence
Zrušení dotací a tím snížené prodeje jsou výmluva. V Číně se neprodaly takové kvanta elektrik, aby zrušení dotací vyvolalo pád o 41 %. Důvod je jinde. Čína se mermomocí snaží uklidit a zatajit špatnou ekonomiku. Opatření proti čínskému viru a k tomu průser mezi developery (jeden z tahounů ekonomiky) nese své ovoce.
Avatar - speedfred
9. 2. 2023 15:00
Re: Možná je to konec zkratomobilů ...
Keby Tesla vedela spraviť rozumný interier tak prečo nie taká TM3? Cenovo mi (pre mňa) jedine asi ona dáva nejaký zmysel u nových áut keď zoberiem exterier, cena, dynamika, rozmery.