Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Studie Peugeot Moovie jde do výroby

Ondřej Láník
Diskuze (31)
Třetí ročník designérské soutěže Peugeot concours Design se dostává do finále. Po vyhlášení vítěze letos v březnu na autosalonu v Ženevě, přišla etapa realizace prototypu. Ohlášena je také sériová výroba zmenšených modelů v měřítku 1:43.

Třetí ročník designérské soutěže Peugeot concours Design se dostává do finále. Po vyhlášení vítěze letos v březnu na autosalonu v Ženevě, přišla etapa realizace prototypu. Ve Frankfurtu již uvidíme vozítko Moovie ve skutečné velikosti. Ohlášena je také sériová výroba zmenšených modelů v měřítku 1:43.

U Peugeotu dostali před lety zajímavý nápad. Uspořádali soutěž pro designéry, jejíž hlavní cenou je, vedle finanční odměny (letos 6000 euro), také mnohem cennější realizace návrhu v podobě prototypu ve skutečné velikosti. Co víc by si mohl začínající tvůrce přát... Odezva přišla rychle, desítky tisíc uživatelů stránek www.peugeot-concours-design.com se změnily ve stovky tisíc, do třetího ročníku se přihlásilo již 3800 projektů. Z nich vybírá porota 30 nejlepších a ve finále se utká desítka z nich. Zapojena je veřejnost prostřednictvím internetových stránek. Současně a prokazatelně se díky soutěži také zvyšuje návštěvnost běžných stránek automobilky. O celém projektu se píše a to tak, že celý kalendářní rok, vystavené studie jsou vítaným zpestřením autosalonů. Letos poprvé se vítězný projekt dostane do sériové výroby, i když jen jako model v měřítku 1:43.

Třetí vítěz: Peugeot Moovie

Koncept líbivého dvoumístného městského vozu oslovil většinu členů poroty, v jejímž čele již tradičně usedl Frédéric Saint-Geours, generální ředitel Automobiles Peugeot. Porota ocenila zejména originální styl projektu Moovie, který patřičně podtrhuje svou příslušnost ke značce Peugeot, a četné inovace, které mají velký perspektivní význam.

Příslušnost ke značce Peugeot je naznačena rafinovaným způsobem, André Costa (autor) k tomuto záměru důvtipně použil formu orámování emblému lva ve tvaru písmene U, tedy prvku, který se nachází na přední masce všech vozů značky. Stylistické řešení je o to odvážnější, že uvedená křivka písmena U strukturuje celou vnitřní kabinu vozu a jedním tahem spojuje velkorysé čelní sklo se zadním oknem.

Jedná se i o vůz, který se může pochlubit celou řadou inovací. Například otevírací mechanismy, které zakrývají zadní kola, umožňují snadný přístup do vozu, velká kola zajišťují konceptu Moovie pohyb se sníženou spotřebou energie a dvě koule vpředu jsou zárukou výborné manévrovatelnosti za všech okolností.

André Costa, věk 23 let, student industriálního designu v Lisabonu, se účastnil již prvního ročníku soutěže. Řešení svého konceptu Moovie vystavěl na dvou základních principech: snadný pohyb a existence v městském prostředí a současně maximální ohleduplnost vůči životnímu prostředí.

Vnější rozměry činí 2,33 x 1,8 x 1,54 m, předpokládaná hmotnost 500 kg.

Po návratu z frankfurtského autosalonu zveřejníme rozsáhlou přílohu čítající okolo 1500 fotografií, zajímavá videa, čtivý popis novinek či plakáty. Na výstavišti pro vás vyfotografujeme také krásné modelky a možná se dočkáte i nějakého překvapení. Nezapomeňte proto sledovat Auto.cz.

Zde se můžete podívat na předchozí autosalony:

Ondřej Láník
Diskuze (31)