Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

StudioTorino: RK Spyder

Ladislav Čermák
Diskuze (2)
Exkluzivní úprava Boxsteru byla představena v Itálii

Renomovaný karosář Alfredo Stola představil v Itálii dvojici exkluzivních prototypů, postavených ve spolupráci s německým tunerem Aloisem Rufem, proslulým extrémně výkonnými úpravami vozů Porsche. Projekt, vzniklý pod obchodním názvem StudioTorino RK Spyder, vznikne v maximálně 49 exemplářích pro solventní nadšence, kterým nabídne možnost rozsáhlé individualizace a volbu ze čtyř stupňů úprav pohonného agregátu.

Z původní karoserie Boxsteru zůstal pouze levý přední blatník, všechny ostatní panely byly nově vytvořeny z oceli, hliníku a karbonu. Hravější charakter dodává celku snížené prosklení od italské firmy Isoclima, pozměněný design všech spoilerů i přídě, a samozřejmě škála exkluzivních detailů; od výlučných třídílných pětipaprskových kol Toora se speciálně navrženými pneumatikami Fulda Carat Exelero, přes ultimativní hliníkové brzdy Brembo, až po trojici nezaměnitelných identifikátorů - závodní víčko nádrže v levém předním blatníku, samostatně stojící třetí brzdové světlo a filigránské koncovky výfuků. Vůz obdržel špičkové pětivrstvé lakování materiálem PPG, přičemž ozdobné partie nad koncovými světly a logo na zadní kapotě jsou lakovány zvlášť. Punc dodávají plakety s logem StudioTorino od specializovaného rytce Ragniho, umístěné na bocích zadních blatníků nad vzduchovými náběry.

Nezapomnělo se ani na vnitřek, jehož vzhled je u zcela otevřeného vozu zvlášť důležitý. Interiér vč. dveřního čalounění, spodní poloviny palubní desky, středové konzole a volantu, byl potažen kůží Poltrona Frau, nově vyvinuté karbonové elektricky polohovatelné sedačky Toora pokrývá speciálně ošetřená kůže Poltrona Frau, odrážející velkou část slunečního záření a minimalizující zahřívání. Táž firma přetvarovala motorovou přepážku a očalounila jí černou kůží s diamantovým efektem a dvojitým konstrastním obšitím. Hliníkové pedály jsou opatřeny protiskluzovými gumovými elementy a logem, zatímco přelakovaný ochranný rám a bezpečnostní pásy byly ponechány z bezpečnostních důvodů původní.

Důstojným partnerem exkluzivnímu vzhledu je technika, vyšlechtěná panem Rufem. Od sníženého podvozku s pérováním Bilstein vede cesta k volbě celkem čtyř variant vodou chlazeného čtyřventilového šestiválcového Boxeru. Dvě z nich jsou plněné atmosféricky, druhé dvě přeplňované; technické údaje jsou v této chvíli známé u třetí varianty, přeplňované tlakem 0,5 bar od planetovou převodovkou a řemenem poháněného radiálního kompresoru, vyvíjející 305 kW/7.000 ot. a 450 Nm/5.500 Nm a zrychlující na 100 km/h za 4,5 s, na 200 km/h za 13 s a pokračující až k rysce 285 km/h. Tento agregát pohání prototyp 1/2, zatímco 2/2 dostal taktéž upravenou jednotku RUF, ovšem bez přeplňování. Další dvě volby tvoří standardní motor a přeplňování turbodmychadlem. Jeden prototyp byl upraven dle vkusu pana Stoly, druhý si přizpůsobil k obrazu svému pan Ruf.

Ladislav Čermák
Diskuze (2)