Stylový kočárek RS má větší kola než Octavia RS
Dopravní prostředek pro nejmenší členy rodiny od české automobilky není jen tak obyčejný. S kočárky se vždycky cítí líp maminky, které jsou schopné se podle jeho barev na procházku i obléci a zvolit vhodné doplňky. Ale chudáci taťkové si s tímhle čtyřkolým zařízením pro přepravu potomka vždycky připadají tak trochu nesví. Právě jim Škoda UK v Milton Keynes vyšla vstříc.
Kočárek s emblémem RS se však nemusí stydět „řídit“ žádný chlap. Věrnost značce je navíc třeba pěstovat už od dětství, to nevědí zdaleka jen u okřídleného šípu. Ještě k označení: v Británii se pro ostré škodovky od dob prvních Octavií a Fabií používá název vRS. Malé v pochází původně z háčku nad S v nápisu Škoda. Alespoň tak ho automobilka před dvěma desítkami let vykládala. Pamatujete na soutěžní Favority skupiny A, které měly zelené háčky s červenými stranami jako symboly po celé karoserii? Původ hledejme právě zde.
Škoda vRS Mega Man-Pram, jak je výsledek nazván, je vlastně buginou do jakéhokoli terénu, jen postrádá vlastní pohon, ten musí zajistit jedna lidská (konkrétně tatínkovská) síla. Slouží samozřejmě k propagaci nejnovější třetí generace ostré specifikace Octavie, vystupuje i v reklamě. S jeho výrobou se nepočítá, stál by určitě hodně peněz.
Celé dílo je dva metry vysoké, má nastavitelná vnější zpětná zrcátka, hydraulické odpružení pomocí jediného centrálního teleskopického elementu, dvacetipalcová litá kola s deseti paprsky, velké brzdové třmeny a osvětlení se seřiditelným sklonem pro noční procházky, když se drobečkovi nechce spát. Kočárek dokonce nezůstal ochuzen ani o světla brzdová! Čalounění černočerveného stroje je řádně sportovní a nechybí ani bederní opěrka, také nastavitelná. Pneumatiky sice vypadají spíš silničně, ale prý se hodí i mimo zpevněné cesty.
Škodovka udělala v Británii průzkum mezi tisícovkou majitelů vozů a zároveň otců s malými dětmi. Tři čtvrtiny z nich odpověděly, že by se svým potomkem trávily více času, kdyby měly k dispozici pořádný chlapský kočárek. 25 procent jich nechá tlačit tohle vozidlo raději něžnější polovičku, aby se zkrátka a dobře neztrapnili. Také proto tahle bezesporu zajímavá kreace vznikla.