Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru a Toyota potvrzují nové Toyobaru. Toyota kvůli tomu zvyšuje podíl v plejádách

David Bureš David Bureš 28. 9. 2019
44
2
Zobrazit náhledy (44)
Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ

Nové Toyobaru je jen jedním ze společných projektů Subaru a Toyota. Navíc ho doplní další společný model!

Toyota GT86 a Subaru BRZ sice jsou mezi petrolheady nadmíru populárním zbožím, hlavně kvůli své hravosti a dostupné ceně, přesto se nevědělo, za se dočkáme jejich druhé generace. V posledních měsících se spíše zdálo, že ano, přičemž nyní oba výrobci tyto informace oficiálně potvrdili. Nové Toyobaru skutečně vznikne.

Společný vývoj nástupců GT86 a BRZ je totiž jedním z potvrzených projektů, na kterých obě automobilky hodlají v následujících letech spolupracovat. Dalším takovým je společný vývoj bateriového elektromobilu, který zkombinuje pohon všech kol z dílny Subaru s elektrifikovanou technikou Toyoty. Podle zákulisních zpráv půjde o blíže nespecifikovaný crossover.

Obě firmy společně vyvinou také platformu pro elektromobily a budou si navzájem vyrábět vybrané modely. Subaru pak využije hybridní techniku Toyoty, a to po Crosstrek Hybrid (hybridní XV pro severoamerický trh) i v dalších modelech, zatímco opačným směrem poputují znalosti o pohonu všech kol.

Rozšíření spolupráce obě značky utuží také větším propojením. Toyota navýší svůj podíl v Subaru na 20 % (dnes drží 3,17 % hlasovacích práv). Subaru pak výměnou za to získá část v Toyotě, v níž zatím nic nevlastní. Podíl bude odpovídat částce, kterou Toyota musí investovat do plejád, na navýšení svého podílu, což bude zhruba až 80 miliard jenů (cca 17,5 miliardy korun).

Subaru je mnohem menší výrobce než Toyota, a tak se mu taková spolupráce v době transformace autoprůmyslu náramně hodí. Získá přístup k technice, která bude nutná v nadcházející elektrifikované éře. Pro Toyotu zase jsou zajímavé zkušenosti Subaru, které má v oblasti pohonu všech kol nebo třeba jízdních asistentů (systém EyeSight).

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - CHerokee
Re: Vyborny tah !
| 29. 9. 2019
To je dobrá zpráva, protože sporťáků pro normální lidi je málo. Otázka však je, zda se to dostane do Evropy, zda tu vůbec po roce 2021 nějaký sportovní vůz zbyde.
Avatar - Beefcake
Vyborny tah !
| 29. 9. 2019
Aj z obchodneho hladiska.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku