Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru BRZ STI Concept: Premiéra v LA

David Bureš
Diskuze (3)
Subaru zveřejnilo podobu chystaného sporťáku vyvíjeného spolu s Toyotou.

Subaru v průběhu letošního roku postupně odhaluje podobu chystaného sporťáku, vyvíjeného ve spolupráci s Toyotou. Nejprve automobilka ukázala rentgenový snímek jeho předních partií, v Ženevě následovala ukázka jeho základů, v létě jsme se dozvěděli, že se automobil bude jmenovat BRZ, nyní konečně víme i to, jak toto kupé bude vypadat.

Japonský výrobce totiž zveřejnil první snímky konceptu BRZ STI, který bude oficiálně představen na letošním autosalonu v Los Angeles. Jak název studie napovídá, bude se jednat o předobraz vrcholné varianty STI, upravené divizí Subaru Technica International.

Křivky BRZ STI Concept samozřejmě připomínají Toyotu FT-86 II, detaily jsou ale jiné. I přes přítlačný spoiler na zádi vůz na prvních snímcích vypadá poněkud usedleji než Toyota.

Karoserie kupé je lakována modrým lakem WR Blue Pearl II, který je podle Subaru novou verzí tradiční modré barvy používané na sériových i závodních vozech této značky.

Záď disponuje vedle mohutného přítlačného spoileru také difusorem se čtyřmi integrovanými koncovkami výfuku z nerezové oceli. Otvory na boku zadního nárazníku přispívají k lepší aerodynamice.

V motorovém prostoru je umístěn atmosférický dvoulitrový motor s protiběžnými písty, jehož síla bude posílána na zadní kola. Jedná se o novou verzi boxeru FA s přímým vstřikováním, speciálně určenou pro BRZ a Toyotu FT-86 II, která se možná bude prodávat pod staronovým označením Celica.

Motor je čtvercový, vrtání i zdvih je 86 mm. Výkon dvoulitru by se podle spekulací zahraničních médií měl v Toyotě FT-86 II pohybovat okolo hodnoty 147 kW (200 k). V silnější sportovní verzi by pak měl být k dispozici výkon až 201 kW (270 k). Tato čísla by měla být stejná i pro Subaru.

Střecha je vyrobena z karbonových vláken, což spolu s nízko uloženým motorem boxer pomáhá snížit těžiště vozu. To má přispět ke skvělým jízdním vlastnostem. Inženýři ze Subaru Technica International šli ještě dál a koncept pro Los Angeles doplnili upraveným odpružením, brzdami Brembo a 18palcovými koly. Rozměry předních i zadních pneumatik jsou 215/45 R18.

Subaru BRZ STI Concept je dlouhé 4.234 mm, široký 1.801 mm a vysoký 1.280 mm. Rozvor náprav 2.570 mm je totožný s Toyotou FT-86 II, jinak je Subaru o 1 mm kratší, o 6 mm širší a o 10 mm vyšší.

Sériová výroba Subaru BRZ bude zahájena na jaře 2012.

David Bureš
Diskuze (3)
26. 1. 2012 09:44
Re: koncept a realita
No , ale niekedy nieje dôležité , ako to vyzerá ale čo je pod, teda vo vnútri ,....
Avatar - da_b0mb
3. 11. 2011 14:06
Hezčí
jak v podání Toyoty...
3. 11. 2011 11:39
koncept a realita
Subaru malo uz viac peknych konceptov, vzdy som sa na ne tesil, ale co s toho nakoniec vzislo bola hroza :-!