Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota FT-86 II: Nový lak pro IAA (video)

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Toyota na svém stánku ve Frankfurtu nad Mohanem samozřejmě vystavuje i sportovní kupé s pohonem zadních kol.

Premiéra netrpělivě očekávaného sériového provedení nového sportovního kupé značky Toyota se na letošním IAA nekoná. Japonská automobilka dokonce ani nepředstavila další evoluci designu konceptu. Návštěvníky tak na jejím stánku vítá FT-86 II v oranžové metalíze namísto černého laku, v němž se představil začátkem letošního roku v Ženevě.

Toyota vedle několika fotografií vozu v novém laku a jednoho videa prozatím nezveřejnila ani žádné další informace k vozu vystavenému ve Frankfurtu, natož pak k sériovému provedení. Velkou novinku si zřejmě nechává na domácí autosalon v Tokiu.

Musíme se proto spokojit se staršími a neoficiálními informacemi, které uvádí, že v motorovém prostoru Toyoty FT-86 bude dvoulitrový čtyřválec s protiběžnými písty typu boxer. Zahraniční média spekulují, že výkon základního provedení se bude pohybovat okolo hodnoty 147 kW (200 k). Silnější sportovní verzi by pak měl být k dispozici výkon až 201 kW (270 k).

Motor bude standardně kombinován s šestistupňovou manuální převodovkou, šestistupňový automat bude za příplatek.

Studie sportovní Toyoty s pohonem zadních kol se sice jmenují FT-86 a FT-86 II, pro sériové provedení však bude pravděpodobně oprášeno označení Celica.

Její zatím poslední – sedmá – generace se prodávala mezi lety 1999 a 2006. FT-86 mezitím odkazuje na Corollu Levin, respektive Sprinter Trueno s kódem AE86, vyráběnou v letech 1983-1987.

Vedle Toyoty Celica bude na stejném základu postaveno sportovní Subaru, zatím pojmenované jako BRZ, a zřejmě také Scion FR-S, který se ve formě prototypu představil na letošním autosalonu v New Yorku. Značka Scion má v koncernu Toyota na severoamerickém trhu roli výrobce vozů pro mladé.

Koncept FT-86 se světu poprvé představil v roce 2009 na tokijském autosalonu, jeho evoluce FT-86 II bylo odhaleno letos v Ženevě. Toyota prohlásila, že sériové provedení se od studie FT-86 II bude lišit jen minimálně.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
14. 9. 2011 12:36
Nevím, nevím
co naši japonští přátelé ještě vymýšlí. V prvé řadě se dívám na tento výtvor jako estét a konstatuji, že je hnusné jak starý Hyundai coupé a nezachrání ho ani špičková technika od Subaru. Čekal jsem něco jako Nissan GTR ale Toyota - Japanisboys jsou úplně někde jinde. Netvrdím , že na to mám ani že bych si to koupil ale kdybych si to koupil tak nosím slepecký brejle. Je to v podstatě zmršené auto jak Genesis coupé. Na klasický podvozek by to chtělo klasickou kastli typu Holden Monaro, jež jak na sviňu se zrovna do socialistické Evropy nedováží. Tož asi tak.