Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru Boxer Sports Car Architecture: Odhalování začíná

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (9)
Do zahájení autosalonu v Ženevě zbývá jen pár dní a Subaru dnes spustilo speciální web, který bude informovat o novém kupé.

Subaru již v lednu potvrdilo, že do Ženevy přiveze koncept sportovního kupé s pohonem zadních kol. Nyní začíná s postupným odhalováním vozu, který je oficiálně označován jako Subaru Rear-Wheel Drive Sports Car Technology Concept.

První fotografie tohoto koncept představuje rentgenový snímek předních partií. Ten odhaluje uložení motoru a naznačuje, že narozdíl od sesterského modelu Toyota FT-86 bude mít Subaru zaoblenější příď.

Podle automobilky má koncept ukázat, že je motor s protiběžnými písty vhodný i pro použití ve sportovních vozech. Výhodou plochého motoru je hlavně snížení těžiště automobilu.

Další informace k designu nebo technice prozatím zveřejněny nebyly, ale neoficiální zdroje uvádějí, že k pohonu kupé má sloužit motor o objemu 2,0 litru, který v atmosférickém provedení poskytne výkon 149 kW (203 k) a s přeplňováním 194 kW (264 k).

Zatímco Subaru představí v Ženevě první koncept připravovaného kupé, tak Toyota zde odhalí evoluci sportovního konceptu FT-86, jehož první verze byla poprvé prezentována v roce 2009 v rámci autosalonu Tokyo Motor Show.

Subaru se bude v Ženevě dále prezentovat konceptem Impreza Design Concept, který má ukázat budoucí směřování značky, a modelem Trezia. Ten je postavený na základech Toyoty Verso-S a na jaře nahradí ve výrobě současné Justy.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (9)
23. 2. 2011 18:44
Re: motor
:yes:
23. 2. 2011 17:36
Re: Problém v překladu/redaktorovi/marketingu FHI
Myslím, že většina návštěvníků tohoto serveru má o takovýchto věcech minimálně nějaké ponětí ;-)
Avatar - elpsycho
23. 2. 2011 06:53
Re: motor
Newtonmetry by mu zas moc scházet nemohly, musel by jich mít minimálně tolik, aby to při daných otáčkách odpovídalo těm 250 koním (spíš samozřejmě špička krouťáku bude ještě předtím) :-) A důležité jsou hlavně newtonmetry na kolech, ne na klice...což se pochopitelně u vysokootáčkového motoru zkompenzuje lehčím zpřevodováním, které nám ty Nm z klikovky pěkně znásobí ;-) Takže pokud bude mít převodovka dobré odstupňování a řidič řadit jak má, bude to u sportovního auta fungovat. Vždyť kdejaký dvoulitrový turbodiesel má větší krouťák než současné F1.
23. 2. 2011 01:31
Re: Problém v překladu/redaktorovi/marketingu FHI
"Co je to subaru...? "
"To nemáme..."
(Padesátiletá pokladní ze supermarketu Interšpár, původem z Kyjeva, při modelování nehtů a náhodně otevřeným časopisem Auto... před obličejem plným salátových okurek v salonu krásy někde u Zlína)

Mysli na širokou veřejnost! :-)
Avatar - Subaru4ever
23. 2. 2011 00:22
Problém v překladu/redaktorovi/marketingu FHI
Citace: "Podle automobilky má koncept ukázat, že je motor s protiběžnými písty vhodný i pro použití ve sportovních vozech. Výhodou plochého motoru je hlavně snížení těžiště automobilu."

Opravdu nevím, jestli tuhle křečovitý smích vyvolávající větu vyrobil autor článku, nebo marketingové oddělení FHI. Protože poznatek, že boxer "je vhodný i pro použití ve sportovních vozech", by nejspíš dala dohromady i 8letá blonďatá holčička na základě intuitivní znalosti Porsche, STI a historie rally >:D ;-)

A konstrukční výhoda v podobě snížení těžiště je sice opravdová a vítaná, avšak ční nad ní mnoho jiných mnohem významnějších výhod. Jako například kultivovaný chod bez potřeby vyvažování, lepší mazání, napasovatelnost na Symetrical AWD a ultrakompaktní rozměry, umožňující instalaci za zadní nápravu :-) :yes:

Navrhuji tuto větu nominovat do Zlatého Ventilku 8-s

A mimo jiné se těším jak malej Jarda >:-[] ... jenom škoda, že 200koňovej nefoukanej dvoulitr Bruselský šiml nepovolí :no: