Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru Forester: Turbodiesel s Lineartronicem stojí 839.000 Kč

David Bureš
Diskuze (6)
Vznětový boxer s převodovkou CVT je v případě Foresteru možné pořídit ve čtyřech stupních výbavy.

Subaru Forester se v rámci příchodu modelového roku 2015 dočkal nové kombinace motoru a převodovky. Forester je nově možné pořídit i v kombinaci vznětového dvoulitru a převodovky CVT, kterou Subaru nazývá Lineartronic.

Nově nabízenou kombinaci je možné nejlevněji pořídit za 839.000 korun, za CVT se tedy proti manuálu připlácí 50.000 korun. V tomto případě se jedná o základní verzi Active, jejíž součástí jsou elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, mlhové světlomety, vyhřívaná přední sedadla, samočinná klimatizace nebo multimediální systém s 6,2palcovým dotykovým displejem.

Stupeň Comfort za 80.000 korun přidává xenonové světlomety, tempomat, elektricky sklopná zrcátka, panoramatické okno, dešťový a světelný senzor, zadní parkovací kameru nebo duální klimatizaci. Multimediální systém má v tomto případě novou sedmipalcovou obrazovkou.

Executive má navíc elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, bezklíčové odemykání, elektricky ovládané víko zavazadelníku nebo navigaci. Sport dále přidává hudební systém Harman Kardon, hliníkové pedály nebo 18palcová kola.

Proti již nabízené převodovce Lineartronic se převodovka kombinovaná s turbodieselem lehce liší. Zatímco v kombinaci s turbomotorem má skříň v závislosti na zvoleném režimu systému SI-Drive buď šest, nebo osm předvolených rychlostních stupňů, ve spolupráci s 2.0D jich má vždy sedm.

Zároveň v rámci modelového roku 2015 došlo k úpravě samotného turbodieselu. Výsledkem změn má být zvýšená úspornost a snížení vibrací. Motor o výkonu 108 kW a točivém momentu 350 N.m dostal vylepšený systém přímého vstřikování Common rail, nové žhavicí svíčky pro optimalizaci studených startů, nové chlazení nebo pozměněné nastavení turbodmychadla.

Turbodiesel 2.0D kombinovaný s Lineartronicem potřebuje k ujetí 100 kilometrů v kombinovaném cyklu 6,1 litru nafty, o 0,4 litru více než při použití šestistupňového manuálu. Díky tenčím stěnám válců nebo kratším šroubům je agregát lehčí než dosud.

Subaru Forester – ceny na českém trhu
Motor2.0D2.0D2.0i2.0i2.0XT
Zdvihový objem [cm3]19981998199519951998
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]108/3600108/3600110/6200110/6200177/5600
Točivý moment [N.m/min]350/1600-2400350/1600-2400198/4200198/4200350/2400-3600
Převodovka6MCVT6MCVTCVT
Max. rychlost [km/h]190188190192221
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,99,910,611,87,5
Komb. spotřeba [l/100 km]5,76,16,96,58,5
Cena Active [Kč]789.000839.000699.000749.000-
Cena Comfort [Kč]869.000919.000779.000829.000939.000
Cena Executive [Kč]989.0001.039.000899.000949.0001.059.000
Cena Sport [Kč]1.029.0001.079.000---

David Bureš
Diskuze (6)
28. 3. 2015 15:56
Re: Reznou nove...
Jediné, co rezlo, byly vyfuky na foresterech, 09-10. Jinak nic.
28. 3. 2015 12:36
Reznou nove...
..subaru? anebo s tim uz (konecne) neco udelali?
28. 3. 2015 08:00
Diesel
Podle mě nemá smysl kupovat Subaru s naftovým motorem s CVT za 850tkč v základu,jelikož benzinový je o dost levnější,absolutně spolehlivý a spotřeba je jen o litr vyšší.. Měl jsem 2,0 benzín Forestera a spotřeba byla 7,4 l a kolegovi z práce bere naftový 6,5 l.. mě stál 550 tkč,jeho 690 tkč... oba manuály,já 5 s redukcí,on 6 bez redukce...návratnost při nižší spotřebě - nikdy...

Avatar - Jaros71
27. 3. 2015 23:09
Re: Mnoo
...cena by mohla být ještě o něco níže! A na fotce vypadá dobře i interier , jenže to je jen TOP verze..
Přesto se mi auto líbí , mít tunel na lyže , zvažuji koupi.
27. 3. 2015 18:20
Mnoo
Tak tomu říkám proti Outbacku velmi rozumně nastavená cena za dobré auto...